عنوان انگلیسی مقاله: What"s Your Strategy for Managing Knowledge
عنوان فارسی مقاله: استراتژی شما برای مدیریت دانش چیست؟
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
مدیریت
دانش چیز جدیدی نیست. درواقع، از صدها سال قبل که مالکان شرکتهای فامیلی و
یا پیشه وران زبده تجارت حرفه ای خود رابه طور کامل و دقیق به فرزندان و
شاگردان خویش انتقال می داده اند، مدیریت دانش وجود داشته است. اما، تا سال
1990 که مدیران عالی سازمانها شروع به بحث درباره مدیریت دانش کردند چیزی
به این نام وجود نداشت. به همان اندازه که زیربناهای اقتصاد صنعتی از حالت
وابستگی به منابع طبیعی به سمت وابستگی به سرمایه های فکری تغییر حالت
پیدا می کرد، مدیران نیز ناگزیر از آن بوده اند تا به بررسی دانش زیربنایی
کسب وکارشان و چگونگی استفاده از آن بپردازند. درست درهمین زمان، افزایش
شبکه های کامپیوتری امکان طبقه بندی، ذخیره سازی و استفاده برابر افراد از
انواع مهم دانش را به گونه ای آسانتر و ارزانتر از گذشته امکان پذیر ساخت.
نویسندگان مقاله هانسن، نوریا و تایرنی اقدامات مدیریت دانش را در چندین
صنعت موردمطالعه قرار دادند. در این راستا، آنها کارشان را با مطالعه
مدیریت دانش شرکتهای مشاوره ای شروع کردند. زیرا، "دانش" سرمایه اصلی
مشاوران بوده و این شرکتها در زمره اولین شرکتهایی بودند که به مدیریت دانش
توجه کرده و در این زمینه سرمایه گذاریهای کلانی انجام داده بودند. همچنین
آنها در بین اولین شرکتهایی بودند که دریک حجم وسیع درپی استفاده از
تکنولوژی اطلاعات به منظور تسخیر و گسترش آن برآمده اند. از سوی دیگر، به
نظر محققان فوق، تجارب این شرکتها که در ارتباط با تجارب تمامی شرکتهایی
بود که به نیروی انسانی خبره و جریانهای فکری وابسته بودند، می توانست
درمورد اینکه چه کارهایی در زمینه مدیریت دانش انجام شده و چه کارهایی
انجام نشده آنها را راهنمایی کند. هانسن و همکارانش دریافتند که مشاوران یک
روش متحدالشکل را برای مدیریت دانش تعقیب نمی کنند بلکه آنها از دو
استراتژی متفاوت دراین زمینه استفاده می کنند که عبارتند از: استراتژی
کدگذاری"Codification Strategy" و استراتژی شخصی سازی "Personalization
Strategy".
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید