موضوع:
بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر
مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
چکیده:
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است، پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی، ورزشی، اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند.
این تحقیق با طرح این سؤال که در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه کارهایی می پردازند؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و کم و کیف پرداختن به هر کدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امکانات در نحوه گذران اوقات فراغت می باشد.
این تحقیق شامل 7 سؤال پژوهشی که میزان اوقات فراغت، سهم والدین و همسالان ، تلویزیون، اینترنت ، موسیقی ، …، مطالعه علمی و غیر علمی و نیز رضایت دانش آموزان از نحوه گذران اوقات فراغتشان، خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را می سنجد که نتایج به طور کامل در فصل پنجم آمده است.
اطلاعات این تحقیق از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است و در قالب جداول فراوانی، درصدها، نمودارها تجزیه و تحلیل شده است.
جامعه آماری نیز 120 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد هستند که به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و پایایی تحقیق هم از طریق آلفای کرابناخ (69%) سنجیده شد.
فهرست
چکیده: 8
1- مقدمه: 1
2- موضوع تحقیق و تبیین آن: 3
تبیین موضوع تحقیق: 3
3- بیان مسأله مورد پژوهش (مشکل چیست؟) 5
4- انگیزه محقق در انتخاب موضوع 7
6- ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش) 9
7- واژه ها و اصطلاحات این تحقیق 11
بررسی پیشینه پژوهش: (Research Literature) 12
تاریخچه: 21
ب- سابقه عملی تحقیق 24
2- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران 28
3- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق: 33
روش تحقیق (متدلوژی): (Research Method) 37
2- انواع فرضیه 37
الف-2) فرضیه بدون جهت 38
1- تعریف جامعه آماری: 39
2- جامعه آماری این تحقیق: 39
4- انواع نمونه گیری: 40
نمونه گیری به 2 روش کلی انجام می گیرد: 40
ب) نمونه گیری احتمالی طبقه بندی شده 41
- نمونه های غیر احتمالی 42
ب) نمونه گیری اتفاقی 42
ج) نمونه گیری وضعی 42
د) نمونه گیری موردی 43
A- روش پرسشنامه ای 45
B- روش مصاحبه ای 46
3- روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق 47
4- تعیین روائی روش جمع آوری اطلاعات 47
تعیین روایی 47
1- تعریف روش تحقیق 48
2- انواع و روش های تحقیق 48
تجزیه و تحلیل اطلاعات 51
جدول فراوانی و درصدی سوال شماره «1» 51
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «2» 52
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «3» 53
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «4» 54
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «5» 55
6-چه مقدارازاوقات فراغت خودراصرف تماشای تلویزیون می کنید؟ 56
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «6» 56
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «7» 57
8 – چه مقدار از اوقات فراغت خود را با اینترنت می گذرانید؟ 57
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «8» 58
9 -گوش دادن به موسیقی چقدر از اوقات فراغت شما را به خود اختصاص می دهد؟ 58
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «9» 59
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «10» 60
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «11» 60
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «12» 61
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «13» 62
14-تاچه میزان اوقات فراغت خودراباسفربه شهرهای مختلف می گذرانید؟ 63
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «14» 63
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «15» 64
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «16» 65
جدول فراوانی ودرصدی سوال شماره «17» 66
ب: تجزیه وتحلیل سوالات تشریحی 67
20-دوست دارید اوقات فراغتتان رادر انجام چه کارهایی بگذرانید؟ 69
ج:تجزیه و تحلیل سوالات پژوهشی 70
18 -4داده های مربوط به میزان اوقات فراغت دانش آموزان 71
2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی 83
منابع 87
پرسش نامه 89
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید