بررسی عقد مزارعه و مساقات


کار تحقیقی

رشته حقوق

چکیده:

درباره شرط تعیین مدت در قرارداد مزارعه، بین فقها اختلاف نظر وجود دارد. مشهور فقها با استناد به روایات و اجماع، و به منظور جلوگیری از غرور و تنازع، قائل به لزوم تعیین دقیق مدتی هستند که عادتاً زرع در آن مدت به ثمر می رسد. قانون مدنی ایران در این مسئله از نظر مشهور تبعیت می کند، در حالی که قانون مدنی برخی کشورها از جمله مصر، به نقش عرف در تعیین مدت اهمیت داده و در صورت عدم ذکر مدت، یک سال زراعی را مبنا قرار داده است. در این مقاله نظر مشهور را مورد مناقشه قرار می دهیم و با رد استنادات مشهور، به این نتیجه می رسیم که دلیل قانع کننده ای بر لزوم تعیین دقیق مدت در مزارعه ای که مزروع در آن تعیین شده باشد، وجود ندارد.

واژگان کلیدی: زرع، عامل، مزارعه، مدت، مساقات 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری

عنوان انگلیسی مقاله: Global data mining: An empirical study of current trends, future forecasts and technology diffusions
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29

دانلود اصل مقاله انگلیسی

ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.


چکیده:

با استفاده از روش داده کاوی این مطالعه و تجلیل روند تحقیقات و پیش بینی داده کاوی را از سال 1989 تا سال 2009 را با عنوان داده کاوی در پایگاه SSCI انجام داده است روش کتاب سنجی تحلیل روشی بررسی موضوع در این بازه زمانی است. ما با برداشت از 1881 مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم در این مقاله پیاده سازی و طبقه بندی مقالات داده کاوی با استفاده از سال نشر، استناد، کشور نشر، نوع سند، نام موسسه، زبان، عنوان منبع و موضوع منطقه برای وضعیت های مختلف به منظور کشف تفاوت ها و اطلاعات چگونگی فناوری و توسعه یافتگی آن در این دوره با گرایش های فناوری پرداخته ایم و پیش بینی نتایج را از این مقالات انجام داده ایم همچنین این مقاله انجام آزمون K-S را برای بررسی اینکه آیا تجزیه و تحلیل براساس قانون لوکتا است یا نه انجام دادند. 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله مدیریت اطلاعات مالی برای دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار open-source

عنوان انگلیسی مقاله: Financial information management for university departments,using open-source software
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مدیریت اطلاعات مالی برای دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار Open -Source
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23

دانلود اصل مقاله انگلیسی

ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.


چکیده:

در این مقاله یک مدل برای تجزیه و تحلیل نتایج مختلف تولید شده توسط برنامه کاربردی TTFنظریه متانسب با فناوری برای مدیریت اطلاعات مالی و اقتصادی بیان می شود. این مدل توسط گودهو 1995گسترش یافته است که دارای دو روش: (1) نقش کلیدی در طراحی فناوری و ایفای نقش و انجام وظیفه توسط مدیر است. هر دوی این جنبه ها بسته به ارزیابی های ساخته شده از یک سری از ویژگیها یا ابعاد ذاتی به مدل می تواند اصلاح شود (2). انتشار ازاد از کد منبع برنامه نه تنها اجازه میدهد که دانش انتقال پیدا کند بلکه جوامع مجازی را ایجاد می کند که از طریق کار مشترک و تبادل تجارب می تواند به یک تناسب بهتری ا ز یک تکنولوژی و وظیفه ای که در دست است برسید. این مدل در بخشهای مختلفی از دانشگاه کراندا (اسپانیا) معرفی شده و در هر دو سطح فردی و گروهی نتایج به دست امده و رد ارزیابی قرار گرفته است. این ارزیابی با استفاده از دیدگاه های مدیران انجام شده است.         

ادامه مطلب ...

بررسی قصاص نفس و قصاص عضو در حقوق کیفری ایران

کار تحقیقی

رشته حقوق

چکیده:

قابلیت اجرای کیفر قصاص نفس از طریق اهدای عضو مقوله ای بدیع و در عین حال تأثیرگذار در پاسداری از موهبت سلامت و حیات انسانی می باشد.

مشروعیت بهره گیری از این شیوه نیازمند کاوش در آرا و اندیشه های فقهی است. مشهور فقهای امامیه بر این باورند که شیوه اجرای کیفر در قصاص نفس موضوعیت نداشته و مجازات باید به گونه ای اجرا گردد که کمترین میزان رنج را بر جانی تحمیل نماید. در مقابل؛ برخی دیگر از فقها بر این اعتقادند که برابری و مماثلت در کیفیات و شیوه اجرای کیفر با جنایت ارتکابی شرط است. به اعتقاد این دسته از فقها، تمامیت جسمانی قاتل، پس از ارتکاب جنایت در اختیار اولیای دم قرار گرفته و ایشان در اجرای قصاص نفس با توجه به خصوصیات جنایت ارتکابی از اختیار تام برخوردار می باشند.

با پذیرش دیدگاه مشهور، لزوم مماثلت در کیفیت مجازات و جنایت ارتکابی منتفی گردیده و می توان قصاص نفس را با بهره گیری از شیوه هایی که کمترین میزان رنج را به بزهکار تحمیل می نمایند اجرا نمود. از همین جهت است که مشهور فقهای امامیه از سویی بر اجرای قصاص نفس از طریق شمشیر برنده تاکید نموده و از دیگر سو نیز شیوه های نوینی را که با معیار ارائه گردیده مطابق می باشد؛ مورد پذیرش قرار داده اند. بنابراین به نظر می رسد بتوان در اجرای کیفر قصاص نفس از شیوه اهدای عضو نیز بهره برد.

واژگان کلیدی: قصاص، برائت، مقتول 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله اثر شیوه های مدیریت منابع انسانی بر روی انگیزه و یادگیری کارکنان

عنوان انگلیسی مقاله: The Effects of Human Resource management Practices on Employees‟ Motivation and Retention
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله اثر شیوه های مدیریت منابع انسانی بر روی انگیزه و یادگیری کارکنان
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12

دانلود اصل مقاله انگلیسی

ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.


چکیده:

موضوع این مقاله انگیزه منابع انسانی می باشد که به عنوان یکی از مهم ترین راه های توسعه سازمانی شناخته شده است. انگیزه یکی از مفاهیم مهم در توسعه منابع انسانی در بسیاری از سازمان ها می باشد، معمولاً انگیزه برای یک کارمند یک ویژگی خاص است و عملکرد او را تا حد بالایی افزایش می دهد. این به دلیل این است که شرکت هزینه زیادی صرف جلسات آموزش وتفریحی برای ایجاد انگیزه برای کرکنان می کند، انگیزه می تواند به عنوان میل به تفهیم و جلو بردن یک فرد نسبت به کاری است که انجام می دهد. به عنوان مثال هنگامی که فرد به یک کار مواجه است، انگیزه است که تعیین می کند که فرد وظیفه خاصی را باتوجه به الزامات آن با علاقه انجام دهد. علاوه بر این عدم وجود انگیزه منجر به عملکرد پایین و از دست دادن رقابت و در نتیجه از دست دادن منابع مولد برای سازمان می شود. به همین دلیل است که مدیران استرس این را دارند که سطح بالایی از انگیزه انجام کار در کارکنان وجود داشته باشد. انگیزه نیروی معرکه ای است که باعث رسیدن به اهداف می شود. انگیزه ذاتی و یا اکتسابی می باشد. این اصطلاح به طور کلی برای انسان به کار برده می شود اما به لحاظ نظری می توان برای رفتار حیوانات نیز توصیف شود. ولی این مقاله اشاره به انگیزه در انسان دارد. با توجه به نظریه های مختلف انگیزه ممکن است در یک نیاز اساسی برای به حداقل رساندن درد فیزیکی و یا به حداکثر رساندن لذت ریشه داشته باشد و یا ممکن است شامل نیازهای خاصی مانند غذا خوردن و استراحت و یا یک شیء مورد نظر و یا دلایل دیگری مثل نوع دوستی، خودخواهی، اخلاق و یا اجتناب از مرگ و میر باشد. مفهوم انگیزه نباید با اراده یا خوش بینی اشتباه گرفته شود. انگیزه به احساسات مرتبط است ولی با آن متمایز می باشد.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله رابطه سرعت برشی,درجه حرارت، روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته

عنوان انگلیسی مقاله: The relationship between shear wave velocity, temperature, attenuation and viscosity in the shallow part of the mantle
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله رابطه سرعت برشی,درجه حرارت، روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19

دانلود اصل مقاله انگلیسی

ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.


چکیده:

توموگرافی امواج سطحی با استفاده از اساس سرعت امواج مابین 4-1 دوره بوده وبین 160-50 می باشد.. پروتکل ما 250 کیلومتر ورزولوشن عمودی از50 کیلومتر به عمق 300کیلومتر در گوشته است. مدل جدید ما    . PM-V2-2012 بوده  و مقدار 106 *3  لرزه ثبت شده است که موافق با پروتکل مدل قبلی است این است که با نخمین دما از مدل های ورقه اقیانوسی و با فشار و برآورد درجه حرارت از ترکیب مواد معدنی گارنت پریدوتیت مقدار SV (P,T) براساس مشاهدات ژئو فیزیکی محاسبه شد. اینها در مرحله بعد مورد استفاده به منظور برآورد مدل برشی و مشتقات آن با توجه به دماو فشار مورد استفاده قرار خواهد گرفت که باید با آزمایشهای آزمایشگاهی به یک توافق منطقی برسد. در درجه حرارت بالا یک آرامش رخ می دهد.  

ادامه مطلب ...

بررسی عقد هبه و صلح در حقوق ایران


کار تحقیقی

رشته حقوق

چکیده:

تحقیق ح‍اض‍ر در م‍ورد ب‍ررس‍ی دو عقد رایج، صلح و هبه اس‍ت . م‍وض‍وع‍ی ک‍ه ع‍لاوه ب‍ر م‍طرح ب‍ودن آن در ف‍ق‍ه اس‍لام‍ی ، دارای جن‍ب‍ه ه‍ای دی‍گ‍ر اس‍ت ک‍ه می ت‍واند در ع‍ل‍وم دی‍گ‍ر م‍ث‍ل اخ‍لاق و ج‍ام‍ع‍ه ش‍ن‍اس‍ی و ع‍ل‍وم س‍ی‍اس‍ی ن‍ی‍ز م‍طرح ش‍ود. ب‍ه ه‍م‍ی‍ن دل‍ی‍ل از ت‍ع‍ری‍ف‍ی ک‍ه ف‍ق‍ه‍ا از آن ن‍م‍وده ان‍د ک‍ه ه‍ی ع‍ق‍د ش‍رع ل‍ق‍طع ال‍ت‍ج‍اذب ، و ب‍ررس‍ی دلائ‍ل م‍ش‍روع‍ی‍ت آن از آی‍ات پ‍ی م‍ی ب‍ری‍م ک‍ه ش‍ای‍د ه‍ی‍چ ع‍ق‍ده ای از ع‍ق‍ود ن‍ب‍اش‍د ک‍ه ت‍ا ای‍ن م‍ق‍دار م‍ورد ت‍وج‍ه ش‍ارع ق‍رار گ‍رف‍ت‍ه و ب‍ه آن س‍ف‍ارش ن‍م‍وده اس‍ت وب‍ه ه‍م‍ی‍ن ج‍ه‍ت به آن سید العقود می نامنددر خصوص ماهیت عقد صلح نظرات مختلف می باشد برخی از جمله نظر مشهور فقها امامیه از جمله شهید اول و شیخ طوسی و سایر فقهامی گویند عقدمستقل است و تابع شرایط هیچ یک از عقود نمی باشدبرخی از فقها امامیه معتقد به تبعی بودن عقدصلح می باشند و نظر مشهور اهل سنت هم بر تبعی بودن عقد صلح می باشد؛ در این تحقیق سعی بر این است که عقد صلح در مقام سایر عقود (هبه) بررسی و تاثیر آن درعقد هبه و تاثیر عقد هبه در صلح از نظر استقلال صلح یا تبعی بودن آن نتیجه گیری شود. بنابراین پ‍س از ب‍ی‍ان م‍ع‍ن‍ای ل‍غ‍وی و ت‍ع‍اری‍ف اص‍طلاح‍ی ؛ ماهیت عقد صلح و هبه را از دیدگاه های مختلف بیان خواهیم کرد.

کلیدواژه: صلح-عقد-هبه–تسالم 

ادامه مطلب ...

بررسی اهانت به مقدسات اسلام در حقوق کیفری ایران


کار تحقیقی

رشته حقوق

چکیده:

اهانت به مقدسات اسلام، یکی از عناوین مجرمانه است که درماده513 قانون مجازات اسلامی به عنوان یک جرم عمومی پیش بینی شده است ومی توان آن را جزء جرایم دینی ومذهبی دانست زیرادرفصل بیان شده که عموما چهره دینی جرم مورد توجه بوده است (فصل دوم از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی) امروزه پرونده های کیفری فراوانی دردادگاه های انقلاب ومراجع قضائی، به خصوص دادگاه هایی که به جرایم سیاسی ومطبوعاتی وجرایم ارتکابی روحانیو ن رسیدگی می کنند مطرح می گردند که متهمان آنها با همین عنوان مجرمانه تحت تعقیب قرارمی گیرند اما ابهامات زیادی که درخصوص احکام این جرم وجودداردکار را بر دادرسان دشوارد نموده ونیاز جدی به تحقیق پیرامون جوانب مختلف آن را مبرهن می سازد دراین مقاله سعی شده است با تکیه بر روایات ونوشته های فقهی، جوانب مختلف جرم اهانت به مقدسات اسلام مورد تحقیق وبررسی قرارگیرد. مسائلی مانند اینکه آیا مقدسات اسلام شامل مقدسات مذاهب مختلف اسلامی است یا اختصاص به مقدسات مذهب شیعه دارد یا فقط به مقدساتی اطلاق می شود که همه مسلمانان آنها را مقدس می دانند؟ رابطه جرم اهانت به مقدسات اسلام وجرایمی همچون سب ودشنام به پیامبر وائمه معصومین وارتداد چیست؟ آیا جهل به قانون وشبهات موضوعیه تاثیری درمسئولیت کیفری دارد یا خیر؟ ودراین زمینه از وضعیت قوانین ومقررات موضوعه نیز غافل نخواهیم ماند.

واژگان کلیدی: اهانت، مقدسات اسلام، ارتداد، سب النبی، اهانت از طریق مطبوعات، مقدسات کفار، مقدسات اهل سنت، مقدسات مذهب شیعه، دشنام به ائمه معصومین، اهانت از روی شبهه.  

ادامه مطلب ...

سرقفلی در حقوق ایران


کار تحقیقی: رشته حقوق

چکیده

اغلب کشورها مقررات سرقفلی را که از موضوعات بدون واسطه حقوق تجارت و اقتصاد اجتماعی است در میان قوانین تجاری خود جای داده اند و برخی کشورها نیز زمینه حقوق مدنی را محل مناسب ذکر این مقررات دانسته اند قانونگذار ما چند سال پس از پیدایش عملی پدیده سرقفلی در بازار ایران با وضع مقررتی به نام (قانون روابط مالک و مستاجر) در خرداد ماه 1339 برای اولین بار به آن وجهه قانونی بخشید. اگر چه عمر این نهال نوپا در جامعه ما به کمتر از پنجاه سال می رسد با وجود این پیوسته یکی از مباحث و موضوعات نسبه ً مهم اقتصادی و قضایی کشور بوده است و ابعاد مختلف آن تحقیقات خاصی را طلب می کند.  

ادامه مطلب ...

تحلیل معامله معارض با قولنامه

کار تحقیقی

رشته حقوق

چکیده:

ممکن است روزی با این مشکل روبه رو شوید: ساده است شما خانه ای را می خرید ودر بنگاه قولنامه ای می بندید مبلغی پول (ثمن) پرداخت می کنید و قرار می شود که هفته اینده در دفتر اسناد رسمی خانه به شما منتقل شود فروشنده که درحقیقت مالک خانه است (بایع) خانه را به شخص ثالثی می فروشد ودر دفتر اسنادر سمی سند به او منتقل می شود حالا تکلیف شما چیست آیا شما می توانید به استناد قولنامه خود در خواست ابطال معامله دوم را که به طور رسمی انتقال یافته است بدهید یا تنها می توانید وجه التزام تعیین شده در قولنامه را دریافت کنید؟ رویه قضایی در برابر این پرسش که آیا قولنامه التزام به خریدوفروش است یا سند بیع هیچ گاه پاسخ قطعی نداشته است بین خریدار و فروشنده دینی به وجود می آد که موضوع آن انشا عقد بیع است سوالی که اینجا مطرح می شود که آیا قولنامه تهد به انتقال مال است یا سلب حق می کند دکتر شهیدی می گوید: معامله معارض با قولنامه غیر نافذ است خرید ساختمانی که در آینده ساخته می شود قرداد بیع نیست بلکه تعهد بر بیع است این قردادذ حق عینی برای متهدله ایجاد می کند زیرا حقوق اشخاص به شی معین را حقوق عینی می گویند دکتر کاتوزیان به استناد ماده10 قانون مدنی قولنامه نه تنها برای اجرای مفاد آن ایجاد التزام می کند بلکه به طور ضمنی حاوی شرط اسقاط حق تصرف مخالف با مفاد تهد نیز است. پس اگر فروشنده در قولنامه متهد به فروش ملک خود به الف شود ولی در دفتر اسناد رسمی ملک خود رابه ب انتقال دهد بر مبنای ماده 10 الف می تواند معالمه ب را باطل کند در ثانی دکتر کاتوزیان بر ماده 40 قانون اساسی استناد می کند که هیچ کس نمی تواند اعمال خویش را موجب اضرار به دیگران یا منافع عمومی قرار دهد البته اگر ماده 22 قانون ثبت احوال را ملاک قرار دهیم (در این ماده انتقال اموال غیر منقول باید رد دفتر اسناد رسمی صورت بگیرد) معامله ب صحیح است و الف تنها می تواند وجه التزام بگیرد تشخیص این امر که قولنامه سب حق کرده است یا تنها تعهد به انتقال مال است بر عهده قاضی است

کلید واژه: قولنامه، معامله معارض، انتقال مال 

ادامه مطلب ...