ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
مقدمه
در این فصل ما بر روی تاثیر پارامترهای گوناگون و خصوصیات انتقال حرارت
خارجی اجزاء توربین تمرکز می نماییم. پیشرفتها در طراحی محفظه احتراق منجر
به دماهای ورودی توربین بالاتر شده اند که به نوبه خود بر روی بار حرارتی و
مولفه های عبور گاز داغ تاثیر می گزارد. دانستن تاثیرات بار حرارتی افزایش
یافته از اجزایی که گاز عبور می کند طراحی روشهای موثر سرد کردن برای
محافظت از اجزاء امری مهم است. گازهای خروجی از محفظه احتراق به شدت متلاطم
می باشد که سطوح و مقادیر تلاطم 20 تا 25% در پره مرحله اول می باشد.
مولفه های مسیر گاز داغ اولیه، پره های هادی نازل ثابت و پره های توربین
درحال دوران می باشد. شراعهای توربین، نوک های پره، سکوها و دیواره های
انتهایی نیز نواحی بحرانی را در مسیر گاز داغ نشان می دهد.
ادامه دارد (Full-text)