بازشناسی دسترسی به تکنولوژی‌های آموزشی در نظام آموزشی ایران

ترجمه مقاله با عنوان Recognition of Access to Educational Technologies in the Educational System of Iran

بازشناسی دسترسی به تکنولوژی‌های آموزشی در نظام آموزشی ایران


چکیده: تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظام‌های آموزشی است که از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد نظام‌های آموزشی و آموزش و پرورش است که در بعضی از موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم با اختراع رایانه، سیطره ی تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع زندگی بشری هویدا شد. از فناوری آموزشی و اطلاعاتی برای فراگیری دانش و مهارت به عنصری ضروری در نظام‌های آموزشی سراسر دنیا تبدیل شده است و با به کارگیری فناوری‌های آموزشی به نیازهای جامعه علمی پاسخ داده می شود. در این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنا داری وجود دارد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.

بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی می‌باشد.

پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد