اثر اعتماد شناختی و عاطفی به رهبر بر هویت سازمانی نقش میانجی اعتماد به سازمان

اثر اعتماد شناختی و عاطفی به رهبر بر هویت سازمانی نقش میانجی اعتماد به سازمان


اثر اعتماد شناختی و عاطفی به رهبر بر هویت سازمانی نقش میانجی اعتماد به سازمان


مقاله علمی پژوهشی ویژه دانشجویان مدیریت


چکیده: اعتماد در سازمان و هویت سازمانی از جمله موضوعات مورد علاقه پژوهش‌‌گران در مطالعات سازمانی اخیر بوده‌اند.  در این مقاله  نقش دو بعد شناختی و عاطفی اعتماد به رهبران در سطح هویت سازمانی اعضا از طریق اعتماد به سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر با نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای 105 نفری از جامعه معلمان مدارس مقطع راهنمایی شهرستان چناران استان خراسان رضوی و با ابزار پرسشنامه‌ برای سنجش متغیرهای مد نظر انجام شد. روایی وپایایی متغیرها  مورد تایید قرار گرفت. تحلیل داده‌ها به روش تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل انجام نشان داد  که هر دو بعد اعتماد عاطفی و شناختی اعضا (معلمان) به رهبران (مدیران مدارس) بر اعتماد کلی (مشتمل بر سه بعد اعتماد درستکارانه، وابستگی و متعهدانه) به سازمان (مدارس ) مؤثر است و از میان این دو متغیر پیش بین، بعد عاطفی اعتماد به مدیر، پیش بین قدرتمندتری برای اعتماد به سازمان (مدرسه) است. همچنین مشخص شد که اعتماد کلّی به سازمان (مدرسه) می‌تواند متغیر واسطه معتبری برای پیش بینی هویت سازمانی اعضا (معلمان) توسط اعتماد عاطفی و شناختی به رهبران (مدیران مدارس) باشد.


واژگان کلیدی: ‌اعتماد رهبر، اعتماد به سازمان، هویت سازمانی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 17


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.

بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی می‌باشد.

پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد