ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده:
اقتصاد نوین پدیده جدیدی است که درجریان شکل گیری روندجهانی شدن اقتصاد و همگرایی آن با توسعه کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد شکل گرفت. در جریان شکل گیری این پدیده ، شاهد ظهور ابعاد گوناگونی از پدیده اقتصاد الکترونیکی یا حتی زندگی الکترونیکی هستیم. بهداشت الکترونیکی، بانکداری الکترونیک و بیمه الکترونیکی مثالهایی از تجارت الکترونیک در زندگی روزمره انسانها هستند. از مزیتهای تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه منابع اقتصادی اشاره کرد. بنابراین برای توسعه و گسترش مناسب تجارت الکترونیک در بنگاههای اقتصادی باید نسبت به ایجاد زیر ساخت های مناسب مخابراتی، امنیت در تبادل اطلاعات، تدوین قوانین و مقررات حقوقی مناسب، بسترسازی فرهنگی و آشنا نمودن مردم و بنگاههای اقتصادی با مزایای تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیک،ایجاد پهنای باند،اینترنت باسرعت بالاو کاهش هزینه آن و همچنین استفاده آن برای عموم مردم اقدام نمود.
در تحقیق حاضر، چالشها و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی بررسی میشود. و سعی شده است تا با مرور مستند ادبیات موضوعی مربوط به بنگاههای اقتصادی و تجارت الکترونیکی و پیش نیازهای استقرار آن ضمن بیان مختصر تعاریف، اهمیت، ابعاد و موضوعات مرتبط، مدل مفهومی بمنظور توسعه بکارگیری تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی اراﺋه گردد تا بعنوان مبنایی برای بررسی ومطالعات بیشتر مربوط به موضوع در دنیای واقعی باشد . در پایان ضمن اشاره مجدد به هدف از نگارش تحقیق در قالب جمع بندی نتایج و اراﺋه پیشنهادات جهت تحقیقات آینده مربوط به موضوع بمنظور ادامه و پیگیری کار توسط دیگر محققان علاقمند اراﺋه شده است.
کلید واژه: تجارت الکترونیکی ، توسعه تجارت الکترونیکی، بنگاههای اقتصادی
فهرست مطالب:
فصل 1- بنگاههای اقتصادی.. 1
1-1- مقدمه.............. 2
1-2- تعریف اقتصاد. 2
1-3- فعالیت اقتصادی.. 3
1-4- تعریف بنگاه 4
1-5- بنگاه اقتصادی.. 5
1-6- تعریف بنگاههای کوچک و متوسط... 6
1-7- اهمیت و نقش بنگاههای اقتصادی.. 8
1-8- ویژگی بنگاههای اقتصادی.. 10
1-9- خوشه سازی بنگاههای اقتصادی.. 10
1-9-1- خوشه های صنعتی.. 11
1-9-2- خصوصیات خوشه های صنعتی.. 16
1-9-3- سامان دهی خوشه های صنعتی در فعالیت های اقتصادی.. 18
1-10- مشکلات بنگاههای اقتصادی.. 19
فصل 2- توسعه بنگاههای اقتصادی.. 20
2-1- اهمیت و ضرورت توسعه بنگاههای اقتصادی.. 21
2-2- نظریههای موجود درباره بنگاههای اقتصادی.. 22
2-3- شکلگیری بنگاه های اقتصادی در درازمدت... 24
2-4- تاثیر بنگاه ها در توسعه اقتصاد جهانی.. 25
2-5- عوامل تسریع روند حرکت از بنگاه های بزرگ به سمت بنگاه های کوچک.... 28
2-5-1- شدت یافتن رقابت جهانی.. 29
2-5-2- افزایش بی اطمینانی.. 29
2-5-3- تقاضای فزاینده برای محصولات متنوع. 30
2-5-4- مزیتها و منافع صنایع بزرگ... 31
2-5-5- مزیتها و منافع صنایع کوچک... 32
2-6- موردکاوی نقش بنگاهها در توسعه اقتصادی.. 33
2-6-1- صنایع کوچک و متوسط در کشور ایتالیا 33
2-6-2- صنایع کوچک و متوسط در کشور اندونزی.. 34
2-7- نقش بنگاه های اقتصادی در توسعه فعالیت های اقتصادی کشور 35
2-8- بررسی جایگاه بنگاههای اقتصادی در ایران.. 37
2-9- بررسی وتبیین جایگاه بنگاه های اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور ایران.. 37
2-9-1- وضعیت بنگاههای کوچک و متوسط در ایران.. 37
2-9-2- راهبردهای توسعه و بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط در ایران.. 39
2-10- تاثیر تعداد بنگاههای اقتصادی و توانمندی بنگاهها در توسعه اقتصادی.. 41
فصل 3- تجارت الکترونیک.... 43
3-1- فناوریاطلاعاتوارتباطات... 44
3-2- مفهوم تجارت الکترونیک.... 44
3-3- هدف تجارت الکترونیک.... 46
3-4- زیر شاخه های تجارت الکترونیک.... 47
3-5- تاریخچه تجارت الکترونیک.... 55
3-6- مدل های تجارت الکترونیک.... 58
3-7- تجارت الکترونیکی و روند رشد آتی آن.. 62
3-8- چارچوب نظری تجارت الکترونیک.... 63
3-9- زیر ساخت های تجارت الکترونیکی.. 64
3-10- پیشنیازهای استقرار و نهادینه شدن تجارت الکترونیک.... 66
3-11- بلوغ الکترونیکی در تجارت الکترونیک.... 68
3-12- تجارت الکترونیک در جهان امروز و مقایسه های آماری.. 69
3-13- تجارت الکترونیک در ایران.. 72
3-14- بستر های تجارت الکترونیک در ایران.. 74
فصل 4- توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 77
4-1- مزایای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 78
4-2- نقش بنگاه ها در اقتصاد دیجیتالی.. 79
4-3- زیر ساختهای مورد نیاز برای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاه های اقتصادی.. 80
4-3-1- تاثیر زیر ساختهای محیطی(بیرونی) بر توسعه تجارت الکترونیکی.. 82
4-3-2- تاثیر زیر ساختهای داخلی بنگاه تجاری در توسعه تجارت الکترونیکی.. 84
4-4- شاخص های آمادگی تجارت الکترونیکی در بنگاه های اقتصادی.. 89
4-5- شرایط لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 90
4-6- عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 91
4-7- مشکلات و موانع فراروی تجارت الکترونیک در اقتصاد ایران.. 92
4-8- چالشهای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 93
4-9- راهکارهای رشد و توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 98
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات... 100
5-1- نتیجهگیری.. 101
5-2- پیشنهادات... 103
فهرست منابع................ 104
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید