پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 138
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
این
گزارش به تشریح عملکرد سوپاپ ترمز اتوماتیک به منظور شبیه سازی و تحلیل
رفتار دینامیکی شیر می پردازد . هدف اصلی از تحلیل ، تعیین فشار دبی خروجی
از شیر پر بر حسب زمان در وضعیتهای تلف کاری آن می باشد . بدین منظور لازم
است تا ابتدا تشریح دقیقی از عملکرد و وضعیت سیستم ارائه گردد ، تا بر پایه
آن بتوان مقادیر ورودی و خروجی را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا
ابعاد و اندازه های شیر اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نیز سایر مشخصات
شیر ، نظیر ثابت فنرهای تعیین گردد .
بر اساس آنچه ذکر شد در
این گزارش ابتدا به بررسی مدار کلی شیر ترمز اتوماتیک و جایگاه این شیر در
ارتباط با سایر اجزا ترمز می پردازیم . سپس مسیر و جریان هوا در ادامه
شرحی بر عملکرد اجزا تشکیل دهنده ترمز اتوماتیک ارائه می گردد . در پایان
ابعاد و اندازه های شیر ارائه می گردد .
ترمز به
عنوان کنترل کننده سرعت در قطار ، اصلی ترین رکن ترددایمن می باشد .
بنابراین نخستین اولویت در طراحی این سیستم ، بالا بودن ایمنی ، حتی به
ازای هزینه بالا و استفاده از روشهای غیر معمول ، می باشد .
به
همین منظور ترمز قطار به نحوی طراحی گردیده که بر خلاف سیستمهای رایج ،
کاهش شار لوله ترمز ، باعث عمل ترمز گیری می شود . این امر خصوصاٌ در موقع
گسیختگی قطار حائز اهمیت است و باعث خواهد شد تا در موقع گسیختگی قطار کاهش
خوبخودی در لوله ترمز روی داده و قطار به طور خودکار ترمز بگیرد .
به طور مختصر مکانیزم مدار ترمز و جایگاه سوپاپ ترمز اتوماتیک در آن را می توان اینگونه بیان نمود :
موتور
قطار مستقیماٌ در ارتباط با کمپرسوری است که می تواندهوای متراکم با فشار
حدود 14.Psi تولید می نماید . هوای فشرده پس از ذخیره شدن در مخزن اصلی
عیور از لوله ها و صافی ها وارد سوپاپ ترمزاتوماتیک (یا شش دنده ) می گردد و
طی پروسی تبدیل به هوای با فشار حدود 70Psi می شود و از آن پس ، این فشار
تنظیم شده وارد ولوله ای به نام لوله اصلی brake pipe) یا لوله ترمز ) می
گردد . این لوله در سرتاسر قطار امتداددارد و توسط لوله های لاستیکی بین
واگن ها ارتباط آنهابا یکدیگر و نیز لوله اصلی لکومتیو برقرار می شود.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید