پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کارکرد سنسورها در تنظیم کارایی موتور خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 100
______________________________________________________
مقدمه
تا
نیمه قرن بیستم تعداد موتورهای احتراق داخلی (IC) در جهان به قدری کم
بود که آلودگی ناشی از این موتورها قابل تحمل بود. با رشد جمعیت جهان و
افزایش تعداد نیروگاهها و تعداد رو به افزایش خودروهای سواری هوا به حدی
آلوده گشت، که دیگر این آلودگی قابل قبول نبود. در دهه 1940 برای اولین
بار آلودگی هوا در ناحیه لوس آنجلس در ایالت کالیفرنیا به عنوان یک مشکل
مطرح شد. در دهه 1960 استانداردهای محدودیت آلاینده ها در کالیفرنیا به
اجرا در آمد، در دهه های بعد استاندارد محدودیت آلاینده ها در بقیه ایالات
متحده اروپا و ژاپن نیز اجرا شد. با ساخت موتورهایی با کارآیی بهتر در
مصرف سوخت و با استفاده از تصفیه گازهای خروجی، آلاینده های هیدروکربنی،
منواکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن به ازای هر خودرو در طی دهه 1970 تا 1980
به میزان حدود 95 % کاهش یافت و سرب که یکی از آلوده کننده های اصلی هواست
و به عنوان افزودنی سوخت به کار می رفت در طی دهه 1980 از رده خارج شد هر
چند مصرف سوخت در موتور یک خودرو نسبت به دهه 1970 به نصف کاهش یافته، اما
افزایش تعداد خودروها باعث شد کاهش کلی در مصرف سوخت ایجاد نگردد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید