عنوان انگلیسی مقاله: Using the balanced scorecard in assessing the performance of e-SCM diffusion: A multi-stage perspective
عنوان فارسی مقاله: استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای.
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مدیریت
زنجیره تامین الکترونیکی (e-SCM) ، شکل مشخصی از سیستم های درون سازمانی
است ، که به طور کلی به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ایجاد مزیت های
رقابتی در نظر گرفته میشود . اشاعه e-SCM در میان شرکای تجاری برای
کاربرد نهایی و تاثیر موفق عملکردش حائز اهمیت است . با این حال، فرایند
اشاعه در ماهیت خود فرایند ی پیچیده و پویا است و در طول زمان مالکیت
تکاملی را در گیر میسازد . نظریه اشاعه نوآوری (IDT) بر اساس بررسی موثر
فرایند اشاعه با مراحل مختلف تعریف شده است . علاوه بر این ، مطالعات قبلی
به نتایج بی معنایی در عملکرد با قابلیت IT با توجه به اندازه گیری های
ناکافی دست یافته اند . کارت امتیازی متوازن (BSC) با فرمت SCM ، چهار
دیدگاه عملکرد را ترکیب میکند که برای غلبه بر این مشکل مناسب است. در
خصوص IDT و BSC ، این مطالعه یک چارچوب جدیدی را برای بررسی روابط بین
ساختار مرحله ای و بر اساس BSC می باشد. داده ها از پرسشنامه جمع آوری شده
اند . نتایج نشان می دهد که در چهار دیدگاه BSC تفاوت معنی داری میان
اشاعه خارجی و دو مرحله اولیه ، پذیرش و اشاعه داخلی وجود دارد . علاوه
بر این، تمامی چهار دیدگاه بخوبی در مرحله اشاعه خارجی تحقق مییابند .
مفاهیم برای مدیران و محققان مورد بحث قرار میگیرد .
کلیدواژه: مدیریت زنجیره تامین الکترونیک، سیستم های درون سازمانی، نظریه اشاعه نوآوری، کارت امتیازدهی متوازن، عملکرد سازمانی
مقدمه:
سازمان
های کسب و کار با یک محیط پیچیده تر و رقابتی بیشتری نسبت به قبل از
دوران اینترنت مواجه میشوند . بسیاری از سازمان ها کم کم به این اهمیت پی
میبرند که باید به عنوان بخشی از زنجیره تامین در برابر سایر زنجیره
رقابتی داشته باشند ، که به سرعت منعکس کننده تغییر نیاز های مشتریان باشد .
مدیریت زنجیره تامین (SCM) تریتب مهمی است که شرکای کسب و کار را به
استفاده از محصولات و خدمات خود به طور موثر و در نهایت ایجاد یک رابطه
دراز مدت قادر می سازد . SCM می تواند به طور گسترده به عنوان هماهنگی های
موثر بر مواد، محصول، تحویل، پرداخت، و جریان اطلاعات بین شرکت و شرکای
تجاری تعریف شود . بنابراین، ترتیب SCM پیچیده و پویا ست در حالی که شامل
جریان کار های مختلفی در سراسر مرزهای درون سازمانی است. بنابراین حمایت
از فناوری اطلاعات (IT)، خصوصا ، اینترنت و فن آوری های ارتباطی ، برای
شیوه های ممکن SCM ضروری می باشد . SCM الکترونیکی (E-SCM) به عنوان
اجرای فیزیکی فرایند SCM با حمایت از IT تعریف میشود در حالی که تلاش برای
تمایز مفهوم SCM است . با این حال ، E-SCM ، اگر چه هنوز هم در مراحل
آغازین خود و با نرخ بالای شکست گزارش در نظر گرفته میشود ، با این حال
کلید موفقیت نهایی فرایند SCM محسوب میشود.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید