- این پرسشنامه دربردارندهی 25 پرسش بوده که از هر پرسش دارای 7 گزینه «از 1 تا 7 » است.
1= شدیداً موافق؛ 2= موافق؛ 3= تاحدی موافق؛ 4= بیطرف؛ 5= تاحدی مخالف؛ 6= مخالف؛ 7= شدیداً مخالف
- برای بازتاب دادن حس عضویت، وفاداری و همسانی (یا اشتراک هدف) (مؤلفههای هویت سازمانی) طراحی شده است.
- «حس
عضویت در سازمان» در پرسشهایی مانند «من معمولاً شغل خودم را اینگونه به
دیگران شرح میدهم: من برای فلان شرکت کار میکنم یا من متعلق به فلان شرکت
هستم» بازتاب میشود.
- وفاداری در پرسشهایی مانند «من حتی اگر به حقوقش احتیاج نداشته باشم، به کارم در این شرکت ادامه میدهم» بازتاب میشود.
- دو
پرسش که نشاندهندهی همسانی و اشتراکات کارکنان هستند: «عموماً افرادی که
برای این شرکت کار میکنند برای رسیدن به هدف یکسانی فعالیت میکنند» و «من
با سایر کارکنان این شرکت اشتراکات زیادی دارم».
دستورالعمل: پس از خواندن دقیق هر کدام از موارد زیر، بهترین پاسخ را که نشاندهندهی عقیده و احساس شما در رابطه با آن مورد است، انتخاب کنید.
منابع این پرسشنامه
1.
Cheney G. 1983. On the various and changing meanings of organizational
membership: Field study of organizational identification. Communication
Monographs 50:342–362.
2. Rubin R, Palmgreen P, Sypher H. 2004. Communication research measures: A sourcebook. LEA: Mahwah, New Jersey.