مقدمه
احتمالاً تمام افراد با واژه پرخاشگری آشنایی نسبی د ارند و این حالت را تجربه کرده اند به گونه ای که اگر این واژه را متصور شویم متعاقباً حالت هیجانی آن را در ذهن می توانیم تداعی کنیم. تقریباً هیچ چیز مخرب تر از پرخاشگری نابجا نمی تواند باشد به طوری که می تواند ارتباطات انسانی را به راحتی ویران کند. پرخاشگری عموماً رفتار کاملاً طبیعی انسانهاست اما زندگی که پرخاشگری خارج از کنترل و ویرانگر باشد می تواند در کار، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی مشکلاتی را به وجود بیاورد ممکن است کار به جایی برسد که شما احساس کنید اسیر هیجان قدرتمندی هستید که نمی توانید از آن اجتناب کنید پرخاشگری یک حالت هیجانی است که از لحاظ شدت می تواند خفیف، شدید یا ویرانگر باشد همانند هیجانات دیگر، پرخاشگری موجب تغییرات زیستی و فیزیولوژیکی متعددی می شود مثل افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، تند شدن تنفس و...
این قصه مربوط به سال 1376 می باشد اگر شما هم با این قصه زیبا و قدیمی خاطره های زیادی دارید،
می توانید آن را تهیه و نسخه pdf آن را تا همیشه داشته باشید.
نوشته: مجید سیف ادامه مطلب ...
مقدمه:
از آن جا که شبکه های بی سیم، در دنیای کنونی هرچه بیشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهیت این دسته از شبکه ها، که بر اساس سیگنال های رادیویی اند، مهم ترین نکته در راه استفاده از این تکنولوژی، آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن ست. نظر به لزوم آگاهی از خطرات استفاده از این شبکه ها، با وجود امکانات نهفته در آن ها که به مدد پیکربندی صحیح می توان به سطح قابل قبولی از بعد امنیتی دست یافت، بنا داریم در این سری از مقالات با عنوان «امنیت در شبکه های بی سیم» ضمن معرفی این شبکه ها با تأکید بر ابعاد امنیتی آن ها، به روش های پیکربندی صحیح که احتمال رخ داد حملات را کاهش می دهند بپردازیم.
مقدمه:
دارالفنون نخستین مدرسه ای است که به سبک جدید در ایران تأسیس گردید.
این مدرسه در زمان ناصر الدین شاه و با پشتکار و پیگیری امیر کبیر، با هدف رفع نیاز علوم و فنون جدید دایر شد. برای ایجاد آن، قسمتی از ارگ سلطنتی انتخاب شد و ساختمان سازی در آن شروع شد.
این مدرسه در 5 ربیع الاول 1268 با شرکت 100 نفر از فرزندان شاه، امرا، اعیان و رجال برای تحصیل آغاز به کار کرد. معلمین آن بیشتر از اطریش بودند؛ که بعدها با اعتراض انگلستان ازدیگر کشورها نیز معلمینی استخدام شدند.
رشته های آن در ابتدا پیاده نظام، توپخانه، مهندسی، سواره نظامی، طب و جراحی، معدن شناسی و دواسازی بود. بعدها رشته های دیگر نیز به آن افزوده شد و مدرسه عالی طب و قسمت های نظامی ازآن جدا گردید. با تغییر نظام آموزشی، این مدرسه به دبیرستان دارالفنون تبدیل گردید.
ادامه مطلب ...
مقدمه
1-1 حوزه فعالیت های شرکت (فعالیت های اجرایی)
در سال 1380 بنا بر ضرورت های ناشی از گسترش چشم انداز فعالیت های تخصصی و نوآورانه در صنایع جوش و بازرسی شرکت جوش گستر صنعت به عنوان یک شرکت خصوصی شروع به کار نموده و به تدریج فعالیت خود را در پروژه های مختلف در صنایع خودرو لوازم خانگی نفت و گاز و پتروشیمی متمرکز نموده است.
این شرکت محصول انتقال ده سال فعالیت قبلی در قالب جدید (شرکت جوش گستر صنعت) می باشد و با برخورداری از مدیران و کارشناسان فداکار متخصص و مبتکر از طریق جلب رضایت مشتری و تعمیق آن به همراه اعمال مدیریت بهینه بر منابع توانسته اعتبار قابل توجهی در صنعت امروز ایران کسب کند.
ادامه مطلب ...
تاریخچه سایپا
کلیات: با اختراع موتورهای چهار زمانه درون سوز در نیمه دوم قرن 19 و تکمیل آن متناسب با پیشرفت های دانش بشری و سرانجام تولید انبوه انواع خودروها در اوایل قرن بیستم، موارد استفاده اتومبیل به عنوان وسیله ای لوکس و تجملی جهت گشت و گذار آخر هفته و نشان دادن برتری و منزلت اجتماعی مالک آن تغییر یافت و به صورت وسیله ای ضروری برای رتق و فتق مشکلات روزمره زندگی بخصوص در شهرهای رو به گسترش درآمد و گسترش زندگی شهرنشینی نیز بر ضرورت تولید بیشتر و متنوع تر انواع خودرو تأثیر نهاد.
فهرست:
چکیده 1
1- معرفی پژوهش
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مساله 4
1-3- اهمیت پژوهش 5
1-4- اهداف پژوهش 5
1-5- سئوالات پژوهش 6
1-6- تعاریف عملیاتی 6
1-7- متغیرهای اساسی پژوهش 8
ادامه مطلب ...
مقدمه
امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالارفتن از سکوهای افتخار و کسب مدالهای رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهرهگیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولتها و جوامع بهطور گستردهای برای تربیت و آماده سازی قهرمانان سرمایه گذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز بهکمک ورزشکاران آمده تا راههای بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آنها هموارتر کند. یکی از زمینه های علوم ورزشی که در سالهای اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آنها در رقابتهای ورزشی شده است، علم روانشناسی است. روانشناسی ورزش از یافتههای روانشناسی برای مطالعه رفتار حرکتی استفاده میکند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روانشناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارتهای حرکتی را بررسی میکند.
ادامه مطلب ...مقدمه:
رویکرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویکرد دیگری مورد تجربه واقع می شود (ای وی، ای وی و مورگان 1993، ص258) رویکرد شناختی معتقد است که ریشه رفتارهای انسان در نوع تفکر و نگرش وطرز تلقی های اوست برنز، 1367، ص 17) می گوید: «نخستین اصل شناخت گرایی است که حال اسنان نتیجه شناخت ها و تفکرات اوست.» با استفاده از تئوری ABC درمان شناختی- رفتاری پیشرفت بسیار زیادی از دهه 1970 تاکنون داشته است و اکنون یکی از راجترین اشکال درمان روان شناختی است (الیس، 1991، ص2) عبارت زیر نیز توضیحی از این توسط الیس است. «در سالهای اخیر روان درمانیهائی که گرایش شناختی دارند. نه فقط به دلیل پژوهش هایی که اثر بخشی آن را تأئید کرده اند، بلکه به دلیل شهرت عامی که یافته اند، موفقیت زیادی داشته اند و سهولت گرایش شناختی در درمان مستقیم باعث شده است که این شیوه نسبت به سایر شیوه ها مطبوعتر و کمتر تهدید کننده باشد. (الیس، 1989، ص3) صدها مطالعه در تحقیقی کنترل شده نشان داده اند که RET و CBT مقایسه با سایر روش های روان درمانی به طور معنی دارتری به مراجعان کمک کرده اند تا کمتر پریشان باشند. چند ده مطالعه دیگر نشان داده اند که آزمون هایی که برای سنجش باورهای غیر منطقی و نگرش مختل بر اساس تئوری ABC ساخته شده اند به طول معنی داری گروه های پریشان گروه های افراد کمتر پریشان را از یکدیگر متمایز می سازد. (بایسدن 1980، دیجیوسپی، میلروترکسر 1959، الیس، 1979، هرلن و بمیس 1981، شوارتس، 1982، وودز به نقل از الیس، 1991 ص2). اساس شکل گیری نظریه منطقی-هیجانی ارائه مدل ABC درباره پریشانی هیجانی است (الیس 1962 الیس، a1997، b1977 به نقل از الیس، 1991 ص 3) بر اساس این رویکرد پیامدهای هیجانی پریشان کننده (Cها) به طور مستقیم از وقایع فعال ساز (Aها) پیروی نمی کنند. ادامه مطلب ...