ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
معرفی محصول
الکترناتور- مولد نیروی الکتریکی در موتور خودرو
به طور کلی مصارف متعددی و پیوسته نیروی الکتریکی در خودرو به اشکال مختلفی در حال افزایش می باشد. این مصرف کننده ها در قسمت های مختلف خودرو مانند استارتر، سیستم احتراق، سیستم سوخت رسانی، روشنایی و سایر ادوات و تجهیزات جدید مانند ادوات کنترل موتور و …. پراکنده می باشند. به همین لحاظ موتور نیازمند منبع کار او قابل اطمینانی از انرژی دارد که در شرایط متنوعی در هر زمان از روز و شب قابل دسترسی باشد.
در وضعیت کارموتور، آلترناتیو منبع تامین جریان برق مورد نیاز بوده و در حالت خاموش بودن موتور باطری عهده دار این کار می باشد. طراحی های انجام شده در خودرو به این صورت بوده که باطری به عنوان منبع ذخیره و نگهداری و آلترناتیو به عنوان منبع مولد جریان الکتریکی برای کلیه مصارف خودرو و منجمله جریان لازم جهت شارژ باطری استفاده می شود.
جهت کارکرد قابل اطمینان کل سیستم، ضروری است خروجی آلترناتیو، ظرفیت باطری، نیروی لازم جهت راه اندازی اولیه موتور و سایر مصارف برق در خودرو با هم در بهترین شکل ممکن هماهنگ باشند. این وضعیت حتی در شرایط سختی مانند شب های سرد زمستانی باید باطری را شارژ کرده و جهت راه اندازی موتور مشکلی نداشته باشد. به لحاظ ایمنی نیز تجهیزات ایمنی اعم از هشداری و اخطاری باید به نحو سریع عمل کنند. این در حالی است که در حالت توقف و عدم درگیری موتور و قوای محرکه نیز ضروری است ادوات و دستگاه ههای برقی خودرو تا زمان قابل قبولی به کار خود ادامه دهند.