ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
در این تحقیق بر مبنای این مدل، ضرورت همراستایی بین فناوری اطلاعات وکسب وکار و نقش آن در توانمندسازی سازمان شرح داده می شود. همراستایی فناوری اطلاعات و کسب وکار همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران، مطرح بوده است. عدم همراستایی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب و کار، می تواند موجب اتلاف منابع سازمانی, دوباره کاری و… در نتیجه باعث عدم دستیابی به اهداف سازمانی گردد. ابتدا بر اساس مدل های همراستایی مشخص و تعریف می شوندسپس با تحلیل و الویت بندی عدم همراستایی و شکافهای موجود، اقدامات لازم جهت رفع این موارد شناسایی شده و با تعیین معیارهای موفقیت، سعی در ارائه راهکارها و پیشنهاداتی جهت ارتقا سطح و بهبود وضعیت همراستایی فناوری اطلاعات و کسب و کار در سطح سازمان خواهدشد. پژوهشها در زمینه همراستایی استراتژیهای کسب و کار و فناوری اطلاعات، ارتباط مثبتی را میان استراتژی رقابتی، فناوری اطلاعات و عملکرد نمایان می سازد. (Barney, J. 1991) بنابراین، ایجاد چارچوبی برای کمک به مدیران در همراستا کردن استراتژیهای کسب و کار و فعالیتهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ضروری است.