راهکارهای همراستایی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب و کار


در این تحقیق بر مبنای این مدل، ضرورت همراستایی بین فناوری اطلاعات وکسب وکار و نقش آن در توانمندسازی سازمان شرح داده می شود. همراستایی فناوری اطلاعات و کسب وکار همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران، مطرح بوده است. عدم همراستایی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب و کار، می تواند موجب اتلاف منابع سازمانی, دوباره کاری و… در نتیجه باعث عدم دستیابی به اهداف سازمانی گردد.   ابتدا بر اساس مدل های همراستایی مشخص و تعریف می شوندسپس با تحلیل و الویت بندی عدم همراستایی و شکافهای موجود، اقدامات لازم جهت رفع این موارد شناسایی شده و با تعیین معیارهای موفقیت، سعی در ارائه راهکارها و پیشنهاداتی جهت ارتقا سطح و بهبود وضعیت همراستایی فناوری اطلاعات و کسب و کار در سطح سازمان خواهدشد. پژوهشها در زمینه همراستایی استراتژیهای کسب و کار و فناوری اطلاعات، ارتباط مثبتی را میان استراتژی رقابتی، فناوری اطلاعات و عملکرد نمایان می سازد. (Barney, J. 1991) بنابراین، ایجاد چارچوبی برای کمک به مدیران در همراستا کردن استراتژیهای کسب و کار و فعالیتهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد