ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
تجربیات مدون: بررسی درس پیامهای آسمانی و میزان علاقه مندی و پیشرفت دانش آموزان دوره راهنمایی در این درس
مقدمه:
آنچه که در این مقاله مورد بحث است، تجزیه و تحلیل کتب دینی سه پایه مقطع راهنمایی است. امید است بتوان با همفکری همکاران و پذیرش مسئولان، هر چه بهتر در بار و کردن کتابهای دینی اقداماتی مؤثر صورت گیرد.
اهم مواردی که در این مقاله مورد بحث هستند عبارتنداز:
1- اهداف کلی کتاب و آموزش دینی.
2- ابزارهای لازم برای آموزش درس دینی.
3- آیا کتابهای موجود دینی، جوابگوی مسائل دینی دانش آموزان هستند؟
4- نکات مثبت موجود در کتابها.
5- نقاط منفی و ضعف کتابها.
6- پیشنهادات لازم برای تغییرات کتابها.
1) اهداف کلی کتاب و آموزش دینی.
تمام مطالب و محتوای کتابهای درسی موجود برای خود اهدافی را تعقیب می کنند و شاید بتوان گفت، اهم این موارد عبارتند از:
الف) آشنا نمودن دانش آموزان با دنیایی که در آن زندگی می کنند.
ب) آشنا نمودن با تغییرات و فعل و انفعالات در اشیاء و افراد و چگونگی این تغییرات و نوع روابط انسانها
ج) آموزش دادن جهت ارتباط منطقی و عادلانه با پدیده های پیرامون خود تا با آرامش و امنیت و رفاه زندگی کند.
د) آشنا نمودن با دنیای ناشناخته ها و تأثیر آنها در زندگی انسان.
ذ) ایجاد فهم و بینش درست و منطقی و متناسب در مورد خود و دنیای اطراف خود را برای بهتر زیستن و رسیدن به سعادت و کمال واقعی.