پایان نامه روانشناسی
مقدمه:
روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کنترل، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب، ریشه دارد. بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد. در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند.
فهرست:
فصل اول
-
مقدمه
-
بیان مسئله و سؤالات پژوهش
-
اهمیت و ضرورت پژوهش
-
فرضیه ها
-
تعاریف علمی و عملیاتی متغیرهای پژوهش
-
تعریف علمی و عملیاتی مهارتهای زندگی
-
تعریف علمی و عملیاتی سلامت روان
فصل دوم
-
پیشینه نظری
-
تعریف سلامت روان
-
بنابر تحقیقات انجمن ملی بهداشت روانی
-
دیدگاه روانپزشکی
-
دیدگاه های روان تحلیلی
-
دیدگاه رفتار گرایی
-
دیدگاه انسان گرایی
-
دیدگاه هستی گرایی
-
دیدگاه شناختی
-
نفع شخصی
-
رغبت اجتماعی
-
خود جهت یابی
-
انعطاف پذیری
-
خطر نمودن
-
دیدگاه بوم شناسی
-
طبق نظر وایت (2001) افراد دارای سلامت روان چندین ویژگی دارند که عبارتند از:
-
پذیرش خود و دوست داشتن خویش
-
برقراری روابط با دیگران
-
مقابله با نیازهای زندگی
-
بروز مناسب هیجانات
-
تعریف مهارت های زندگی
-
طبق نظر داردن، گازدا و گینتر
-
اهمیت مهارت های زندگی در سلامت روانی
-
آموزش مهارت های زندگی می تواند به دو صورت اجرا شود
-
پژوهش های متعدد نشان داده است که مهارت های زندگی در زمینه های زیر اثر گذاشته است
-
افزایش سلامت روانی و جسمانی
-
پیشگیری از مشکلات روانی، رفتاری و اجتماعی
-
انواع مهارت های زندگی
-
مهارت های اجتماعی شامل
-
مهارت مقابله که شامل
-
مهارت حل مسئله که شامل
-
برنامه ریزی و محتوای برنامه آموزش مهارت های زندگی
-
دروس مربوط به مهارت های زندگی
-
مهارت های آموزش داده شده در کلاس های مهارت زندگی
-
تحقیقات انجام شده
-
نتایج پژوهش حاضر به شرح زیر است
فصل سوم
-
جامعه آماری
-
نمونه و روش نمونه گیری
-
ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن
-
روش تحقیق
-
روش آماری
فصل چهارم
-
آمار توصیفی
-
آمار استنباطی
-
تجزیه و تحلیل داده ها
-
شاخص های مرکزی و پراکندگی گروه آموزش دیده
-
دول توزیع فراوانی نمره کل آزمون گروه آموزش دیده
-
شاخص های گروه آموزش ندیده
-
آزمون فرضیه ها
-
فرضیه 1
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 2
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 3
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 4
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 5
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 6
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 7
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 8
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 9
-
نتیجه گیری
-
فرضیه 10
-
نتیجه گیری
فصل پنجم
-
تفسیر
-
نتیجه گیری
-
محدودیت ها
-
پیشنهادات
-
فهرست منابع فارسی
-
فهرست منابع انگلیسی
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید