ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- مقدمه
1-2- اسکله ها
1-3- سیستم های کلی اسکله
الف) اسکله های شمع و عرشه
ب) اسکله سپری
ج) اسکله های وزنی
1-4- انتخاب محل اسکله و مطالعات لازم برای محل انتخابی
1-4-1- مطالعات هیدرودینامیکی و جوی
الف) باد
ب) موج
ج) جزر و مد
1-4-2- مطالعات ژئوتکنیکی
1-4-3- بررسی های هیدروگرافی و توپوگرافی
2-1- مقدمه
2-2- تناسب کاربرد
2-3- کاربردها
2-4- انواع اسکله های شمع و عرشه
2-5- روشهای متداول اجرای اسکله های شمع و عرشه
2-5-1- روش ساخت در دریا
2-5-2- روش ساخت در خشکی
الف) عملیات خاکی
ب) حفاری محل شمعها
ج) آرماتورگذاری شمع
د) بتن ریزی شمعها
ه) قالب بندی ستون
و) آرماتورگذاری و بتن ریزی ستون
ز) اجرای تیر کلاهک و عرشه
ح) اجرای راههای دسترسی و آبگیری اسکله
3-1- مقدمه
3-2- پارامترهای مهم طراحی
3-2-1- ابعاد و ظرفیت کشتی ها
3-2-2- نوع تخلیه و بارگیری
3-2-3- ظرفیت بندر
3-2-4- موج طرح
3-2-5- عمق لایروبی حوضچه و کانال دسترسی
3-2-6- طول اسکله
3-2-9- ارتفاع اسکله
3-3- بارگذاری اسکله های شمع و عرشه
3-3-1- بار مرده
3-3-2- بار زنده
ب) وزن کالاهای انباشته شده بر روی سازه
ج) نیروهای وارد بر سازه در خلال استفاده از آن
ج-1) نیروی ناشی از پهلوگیری کشتی
ج-1-1) انرژی پهلوگیری
ج-1-2) سرعت برخورد کشتی
ج-1-3) فاکتور خروج از مرکزیت
انواع درجه های آزادی برای یک جسم شناور
ج-1-4) فاکتور جرم مجازی
ج-2) نیروی ناشی از مهاربندی کشتی
د) سربار ناشی از تغییرات سطح آب
3-3-3- نیروی ناشی از تغییر شکل
3-3-4- نیروهای ناشی از عوامل طبیعی
الف) نیروی ناشی از امواج
5-1- مقدمه
5-2- ارزیابی عوامل موثر بر طراحی
1- بار زنده گسترده:
2- بار زنده متمرکز:
3- بار وسایل متحرکم بر اسکله:
4- نیروهای وارد بر بولارد:
5- نیروهای حاصل از پهلوگیری:
6- عوامل محیطی:
5-3- ارزیابی رفتار عمومی اسکله های شناور تحت بارگذاری مختلف
1- بار گسترده زنده به صورت کامل بر یک پانتون
2- بار گسترده زنده بر نیمی از سطح پانتون
3- بار گسترده زنده بر ربع سطح پانتون
4- بار متمرکز
5- وسایل نقلیه متحرک و جرثقیل
6- نیروی بولارد
5-4- نحوه ارزیابی عملکرد اسکله های شناور در بارگذاری ترکیبی
5-5- نتیجه گیری نهایی در مورد مدول مناسب
5-5-1- اسکله تیپ اول (مسافری)
الف) عرض 3 متر
ب) عرض 4 متر
ج) عرض5 متر
5-5-2- اسکله تیپ دوم (باربری سبک)
الف) عرض 5 متر
ب) عرض 6 متر
ج) عرض 8 متر
5-5-3- اسکله تیپ سوم (باربری نیمه سنگین)
الف) عرض 6 متر
ب) عرض 7 متر
ج) عرض 8 متر
جدول 5-1: طول پیشنهادی پانتونها برای هر تیپ اسکله
5-5-4- تعیین ارتفاع مناسب برای هر مدول
جدول 5-2: ارتفاع پانتونها در تیپهای مختلف
5-6- نتیجه گیری کلی
2-3-1- شمعهای چوبی
2-3-2- شمع بتنی لوله ای و توپر