ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
مقدمه
هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد و یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته می شود. بیشتر نوشته ها و مقاله های مربوط به هوش مصنوعی آن را "دانش شناخت و طراحی مامورهای هوشمند تعریف کرده اند. یک مامور هوشمند سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود, شانس موفقیت خود را بالا میبرد جان مکارتی که واژه هوش مصنوعی را در سال 1956 استفاده نمود, آن را دانش و مهندسی ساخت ماشین های هوشمند" تعریف کرده است. تحقیقات و جستجوهایی انجام شده برای رسیدن به ساخت چنین ماشین هایی مرتبط با بسیاری از رشته های دانشیک دیگر می باشد, مانند دانش کامپیوتر, روانشناسی, فلسفه, عصب شناسی, دانش ادراک, تئوری کنترل, احتمالات, بهینه سازی و منطق.
«هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین ها یا برنامه های هوشمند است.» همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی آید، حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:
1 هوشمندی چیست؟
2 برنامه های هوشمند، چه نوعی از برنامه ها هستند؟ تعریف دیگری که از هوش مصنوعی می توان ارائه داد به قرار زیر است.
فهرست
چکیده1
مقدمه 2
فصل اول: کلیات موضوع
تعریف و طبیعت هوش مصنوعی7
پیدایش و پیشرفت هوش مصنوعی 8
هوش مصنوعی و هوش انسانی12
شاخه های هوش مصنوعی14
فلسفه هوش مصنوعی27
ویژگی های هوش مصنوعی48
دو فرضیه در هوش مصنوعی52
انواع هوش مصنوعی 53
کاربرد هوش مصنوعی 57
معمای هوش الکترونیک ، مبانی و شاخه های علم هوش مصنوعی59
چالش های بنیادین هوش مصنوعی64
فصل دوم: هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری
هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری71
بازی های تأثیرگذار در هوش مصنوعی 88
فصل سوم: تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی
تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی118
مثالی از برنامه نویسی شیء گرا در شبکه های عصبی و هوش مصنوعی163
سخن آخر179
فهرست منابع180