اقدام پژوهشی اختلال دیکته نویسی



ویژه فرهنگیان

رشته: مدیریت آموزشی / علوم تربیتی

اختلال دیکته نویسی (روشهای درمان وفعالیت های ترمیمی)

مقدمه

دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعداد غلطهایی که مرتکب می شوند، نمرات کمتری دریافت می کنند. معمولاً معلمان و والدین برای تقویت دیکته آنان به راههای زیر متوسل می شوند:

– کودک را تحقیر، سرزنش و مؤاخذه می­کنند.

– به سرزنش و انتقاد از معلّم می­پردازد.

– میزان تکالیف خانه و مدرسه را که به نوعی به درس دیکته مربوط می شود، افزایش می­دهند.

– از کودک می­خواهند شکل صحیح کلماتی را که در نوشتن آن مرتکب اشتباه شده است، بارها بنویسند.  



ادامه دارد (Full-text)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد