ویژه فرهنگیان
رشته: مدیریت آموزشی / علوم تربیتی
اختلال دیکته نویسی (روشهای درمان وفعالیت های ترمیمی)
مقدمه
دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعداد غلطهایی که مرتکب می شوند، نمرات کمتری دریافت می کنند. معمولاً معلمان و والدین برای تقویت دیکته آنان به راههای زیر متوسل می شوند:
– کودک را تحقیر، سرزنش و مؤاخذه میکنند.
– به سرزنش و انتقاد از معلّم میپردازد.
– میزان تکالیف خانه و مدرسه را که به نوعی به درس دیکته مربوط می شود، افزایش میدهند.
– از کودک میخواهند شکل صحیح کلماتی را که در نوشتن آن مرتکب اشتباه شده است، بارها بنویسند.
ادامه دارد (Full-text)
