رشته: اقتصاد /بازاریابی
Conflict-coordination learning in marketing channel relationships: The distributor view
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
چکیدﻩ
به ﺭﻏم ﻭجوﺩ ﺍثاﺭ ﻭ نوشته هاﻱ علمی نسبتاً بالاﻱ، پیرﺍموﻥ مدیریت توﺯیع تﻀاﺩ، تحقیقاﺕ محدﻭﺩﻱ ﺩﺭ ﺭﺍبطه با یک بعد میاﻥ ساﺯمانی یاﺩگیرﻱ - تﻀاﺩ، به مرحله ﺍجرﺍ ﺩﺭﺍمد ﺍین مطالعه ﺩﺭصد شناسایی نحوﻩ ﺍستفاﺩﻩ ﺍﺯ کاناﻝ هاﻱ ﺁموﺯشی ﺩﺭ کنترﻝ تﻀاﺩ (ccl) ﺍﺯ سوﻱ ﺍعﻀاﻱ ساﺯماﻥ به عنوﺍﻥ یک مکانیزم ﺍﺯ میاﻥ برندﻩ تﻀاﺩ ﺍست که ﺩﺭ نهایت منجر به بهبوﺩ قابلیت ها ﻭ تقویت ﺭﻭﺍبط باﺯﺍﺭیابی ﺍﺯ ﺩیدگاﻩ یک توﺯیع کنندﻩ می شوﺩ. بر پایﺔ باﺯنمایی یک ﺩیدگاﻩ منع مدﺍﺭ شرکت، یک بعد ظرفیتی جذﺏ کنندﻩ ﻭ یک ﺭﻭﺵ ﺁموﺯﺵ بین ساﺯمانی، به ﺍﺭﺍئه ﺍﺭﺯﺵ هاﻱ تﻀاﺩ (ﺭﻭیکرﺩها یا نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ ﻭ پیشگیرﻱ ﺍﺯ ﺭفتاﺭهاﻱ تعاﺭﺽﺁمیز) می پرﺩﺍﺯیم که به عنوﺍﻥ منابع شرکت مستقیماً برccl ﻭ ﺍسترﺍتژﻱ هاﻱ ﻭﺍبسته به ﺁﻥ ﺍثر می گذﺍﺭﺩ (عملکرﺩ سوﺩ مشترﻙ ﻭکیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ). به منظوﺭ ﺭیشه یابی ﺍین مفاهیم، به ﻃرﺍحی ﻭ سنجش فرضیه هایی معتبر می پرﺩﺍﺯیم ﺩﺍﺩﻩ هاﻱ ﺍین فرضیاﺕ بر گرفته ﺍﺯ 101 توﺯیع کنندﻩ صنعت ﻏذﺍیی ﺩﺭ تایوﺍﻥ ﺍست همانطوﺭ که پیش بینی شدﻩ بوﺩ، نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ ﺭﺍبطه مثبتی ﺭﺍ با ccl نمایاﻥ می ساﺯﺩ حاﻝ ﺁنکه ﺍجتناﺏ ﺍﺯ ﺭفتاﺭهاﻱ تعاﺭﺽ ﺁمیز، ﺩﺍﺭﺍﻱ یک ﺭﺍبطه منفی با ccl ﺍست. ﺍفزﻭﻥ بر ﺍین، نتایج نشاﻥ می ﺩهد که کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ، ﻭﺍسطه ﻱ موثر ﺩﺭ شکل گیرﻱ ﺭﺍبطه میاﻥ ccl ﻭ عملکرﺩ سوﺩ ﺁﻭﺭﻱ مشترﻙ ﺍست. ﺩﺭ صوﺭﺕ ﻭجوﺩ نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ، ﺩﺭ سطح با لا، ccl ظاهرﺍً ﺭﺍبطه قوﻱ ﻭ ساﺯندﻩ ﺍﻱ با کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ خوﺍهد ﺩﺍشت.
کلمات کلیدی: ﺁموﺯﺵ هماهنگ ساﺯﻱ تﻀاﺩ (ccl)، مقدﺍﺭca-created، کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ ﻭ عملکرﺩ سوﺩ مشترﻙ
ادامه دارد (Full-text)
