رشته: مدیریت
انگیزه رفتار خدمات به مشتریان کارکنان آژانس های مسافرتی و رفتار شهروندی سازمانی: نقش مبادله رهبر- عضو و گرایش بازاریابی داخلی
Motivation of travel agents’ customer service behavior and organizational citizenship behavior: The role of leader-member exchange and internal marketing orientation
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
چکیده
رفتار خدمات به مشتریان آژانس های مسافرتی (CSB) و رفتار شهروندی سازمانی
(OCB) برای موفقیت یک آژانس مسافرتی کوچک بسیار مهم می باشند. با توجه به
نظریه مبادله اجتماعی، این رفتارها را می توان با مبادله رهبر-عضو (LMX،
تبادل بین کارکنان آژانس های مسافرتی و سرپرستان خود) و گرایش بازاریابی
داخلی (IMO، تبادل بین کارکنان آژانس های مسافرتی و سازمان خود) برانگیخت.
علاوه بر این، این دو رابطه مبادله، هم وابسته هستند. داده ها از یک بررسی
دو مرحله ای از 288 آژانس مسافرتی مشغول به کار در هنگ کنگ از طریق مدل
سازی سلسله مراتبی خطی تجزیه و تحلیل شدند.
ادامه دارد (Full-text)