رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی
چکیده : در عدالت سازمانی شیوه هایی که باید با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند با آن ها به صورت عادلانه رفتار شده است مطرح می شود و شامل حیطه های عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی است. رفتار شهروندی سازمانی نیز رفتاری است که به قصد کمک به همکاران یا سازمان به وسیله ی یک فرد انجام می شود. لذا با توجه به اهمیت این دو متغیر هدف پژوهش تعیین رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در ورزشکاران مرد نخبه کشور در رشته های انفرادی بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی و جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه ورزشکاران نخبه تیم های ورزشی انفرادی در سطح کشور بود که از بین این افراد تعداد 110 نفر بعنوان نمونه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه های محقق ساخته رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی بود. پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی انجام پذیرفت که ضریب پایایی بدست آماده برای عدالت سازمانی 89%0 و رفتار شهروندی سازمانی برابر با 83%0 بود. جهت روایی پرسشنامه از متخصصان مدیریت ورزشی استفاده گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی(ضریب همبستگی، رگرسیون، آنالیز واریانس) استفاده شد. نتایج حاصل از پرسشنامه ها عدالت سازمانی و رفتار شهروندی توسط spss تجزیه و تحلیل شد.. نتایج نشان داد بین عدالت سازمانی کلی و رفتار شهروندی سازمانی(000/≤ r=P ) رابطه وجود دارد. بین ابعاد عدالت سازمانی عدالت تعاملی با رفتار شهروندی سازمانی (007/0≤ r= P) و عدالت رویه ای ( 03/0≤ r= P).همبستگی داشت اما بین عدالت توزیعی رابطه معناداری وجود نداشت. همچنین با اانجام آنالیز واریانس مشخص شد که بین ویژگی های دموگرافیگ و رفتار شهروندی سازمانی و بین سن و رفتار شهروندی تفاوت دیده نمی شود همچنین بین ویژگی های دموگرافیک و عدالت سازمانی تفاوت معناداری وجود نداشت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که با ایجاد عدالت در ابعاد مختلف، رفتار شهروندی بیشتری در ورزشکاران مشاهده می شود و با توجه به دید عموم مزایای مادی برابر و ابعاد دیگر عدالت یعنی عدالت تعاملی رویه ای نیز اثر گذار می باشد بنابراین در قراردادهای مابین ورزشکاران و تیم های ورزشی نباید فقط به سطح قرارداد بلکه به انگیزه، ارتقا و مسایل مرتبط با عدالت تعاملی توجه کرد. با توجه به عامل سن و تفاوتی که بین سنین مختلف و رفتار شهروندی مشاهده شد می توان با جوان گرایی در تیم های ورزشی رفتار شهروندی بیشتری را در ورزشکاران مشاهده کرد.
واژگان کلیدی: عدالت سازمانی، عدالت رویه ای، عدالت توزیعی، عدالت تعاملی، رفتار شهروندی سازمانی
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 13
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
رابطه مؤلفه های هوش سازمانی با سازمان یادگیرنده در واحدهای منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی
قسمتی از متن: در سازمانی که هوش سازمانی در آن به کار گرفته میشود، مدیران میتوانند اطلاعات و هزینهها را از داخل سازمان استخراج نمایند و بدانند که هزینهها چه هستند و تصمیمهایی برای کاهش و حذف آنها بگیرند. تغییرات آینده را پیش بینی کنند و برای مسائل خود راه حلی مناسب داشته باشند((tarlani&gharine,2010. مفهوم هوش سازمانی به تحصیل و کسب دانش اشاره دارد که از راه به کارگیری انسان، رایانه و سایر وسایل صورت میپذیرد و دانش مرتبط با محیط فعالیت سازمان (هم محیط داخلی و هم محیط خارجی سازمان) را مورد نظر قرار می دهد.(attar et al,2010) هوش سازمانی بر سه اصل استوار است اما، برخی از صاحب نظران بیان میکنند اصل چهارمی هم برای آن وجود دارد که هر یک از اصول عبارتند از:الف) اصل افراد:اشاره مینماید به دانشی که کارمندان سازمان دارند.ب) اصل ساختار:ساختار دانشی است که به سختی میتوان آن را از اداره به خانه نظیر ویژگی فکری، پایگاه داده و ... برد. ج) اصل رابطه :رابطهی مناسب، اجتماعی است که از مشتریان و ذینفعان فراگیر میگردد. د) اصل رقابت :این امر به میزان هوشمندی در رابطه با داشتن واکنش رقبا و عکس العمل آنها بستگی دارد.
بنابراین، هر چهار اصل سبب ایجاد ارزش افزوده در سازمان میگردد(liebowitz,2010,p6).helal(2006) هوش سازمانی را حاصل عملکرد پنج زیر سیستم شناختی می پندارد که عبارتند از:ساختار سازمانی،فرهنگ،مدیریت دانش،روابط ذینفعان و فرآیندهای استراتژیک.vayelestki(2000) نیز هوش سازمانی را فرآیند مسأله یابی ،جمع آوری داده ها،پردازش،تفسیر و مرتبط ساختن اطلاعات سیاسی و فنی مورد نیاز در فرآیند تصمیم گیری معرفی می نماید.در صورتی که گاستافسون،هوش سازمانی را در تعریفی کلی تر و با تمرکز به کل سازمان به عنوان درک یک سازمان به مثابه سیستم یادگیرنده و خلاق مطرح می نماید(salasel et al,2009 ( .یک سازمان با هوش ذاتاً سازمانی است که قادر به یادگیری باشد(lefter,2007). liebowitzبیان میکند که بخش مهمی از هوش سازمانی فرآیند بازسازی به منظور ترویج یادگیری سازمانی میباشد و توانایی تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی در سازمان یک چالش محسوب میگردد.
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 13
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده: هدف از تحقیق حاضر تعیین رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی است که به روش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق، کارکنان رسمی و قراردادی دانشگاه با تعداد 310 نفر بود. تعداد نمونه از فرمول کوکران برابر 162 نفر محاسبه شد. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه بندی شده انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده و پرسشنامه وجدان کاری بود. پرسشنامه عدالت سازمانی جمعا حاوی 18 سوال بود که برای سنجش عدالت توزیعی از پرسشنامه 5 سوالی نیهوف و مورمن (1993)، برای سنجش عدالت رویه ای از پرسشنامه 7سوالی مورمن(1991) و برای سنجش عدالت ارتباطی از پرسشنامه 6 سوالی مورمن(1991) استفاده شد. برای سنجش وجدان کاری پرسشنامه محقق ساخته حاوی 33 سوال بکار برده شد. ضریب پایایی پرسشنامه های عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 87/. ، 86/. بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد که بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری در سطح رابطه معنی دار(501/. r=) وجود دارد و همچنین بین ابعاد عدالت سازمانی شامل عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت ارتباطی با وجدان کاری در سطح به ترتیب رابطه معنی دار(318/. r= ، 491/. r=، 439/. r=) بدست آمد. از بین متغیرهای جمعیت شناختی(جنسیت، سابقه کار، سطح تحصیلات، نوع استخدام و حوزه کاری)، تنها سطح تحصیلات بر رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری تاثیر داشت. تفاوت معناداری بین مولفه های عدالت(توزیعی، رویه ای و ارتباطی) بر حسب جنسیت، سابقه کار، مدرک تحصیلی، نوع استخدام و حوزه کاری بدست نیامد.
واژگان کلیدی: عدالت سازمانی ادراک شده، عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت ارتباطی، وجدان کاری.
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 14
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پرسشنامه دین باوری به همراه کلید و نمره گزاری
پرسشنامه باور دینی با استفاده از مقیاس سنجش دینداری، که بر اساس مؤلفه های ذکرشده تهیه و تنظیم شده است، اندازه گیری می شود که شامل 113 سوال می باشد در هر سوال به گزینه های پنج درجه ای کاملا مخالف تا کاملا موافق و یا خیلی کم تا خیلی زیاد به ترتیب عدد 1 تا 5 اختصاص می دهیم .فقط در شماره سوالات زیر نمره گذاری معکوس می باشد....
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش)
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
تأثیر ساختار سازمان بر رضایت شغلی کارکنان
چکیده : زمینه و هدف: رضایت شغلی نشان دهنده نگرش کارکنان نسبت به شغل خود از جنبه های مختلف است.سه دسته متغیر ماهیتی،سازمانی و فردی برای تاثیر روی رضایت شغلی شناخته شده¬اند که از میان متغیرهای سازمانی، ساختار سازمانی و سه بعد اصلی آن یعنی تمرکز،رسمیت و پیچیدگی بر روی رضایت کلی از شغل و ابعاد آن (رضایت از ماهیت کار،سرپرست و... ) مورد بررسی قرار گرفته¬اند.هدف بررسی تأثیر این سه بعد ساختار بر روی رضایت شغلی کارکنان است. روش بررسی : این پژوهش،مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد.جامعه آماری شامل 156 نفر از کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز بود و برای گرد¬آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید.پایایی آن با استفاده از معیار آلفای کرونباخ (90.=α ) تعیین گردید.داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و از طریق روش های آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون چند گانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها : یافته های این مطالعه نشان داد که ساختار سازمانی دانشگاه شهید چمران اهواز از رسمیت و پیچیدگی بالایی برخوردار است و سطح تمرکز آن متوسط می باشد.نتایج نشان داد که متغیر رسمیت بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه تأثیر دارد و همچنین بین متغیرهای تمرکز و پیچیدگی با رضایت شغلی کارکنان ارتباط معناداری یافت نشد و معلوم گشت که تنها 32 درصد از رضایت شغلی با سه متغیر ساختاری ما (رسمیت، تمرکز و پیچیدگی) تبیین گردید.
واژگان کلیدی: ساختار رسمی،پیچیدگی،رسمیت،تمرکز،رضایت شغلی
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 19
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یکدیگر
چکیده:
مقدمه و هدف: محیط کاری با کیفیت بالا به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است. درک پرستاران از کیفیت زندگی کاری خود به عنوان بزرگترین گروه کاری در بیمارستان به لحاظ اهمیت آن در عملکرد مورد توجه واقع شده است . از طرف دیگر بهرهوری پرسنل پرستاری عامل مهمی در موفقیت سازمان خواهد بود. چنانچه ارتباط بین کیفیت زندگی کاری با بهرهوری مشخص شود مدیران می توانند با بالا بردن کیفیت محیط کار زمینه بهرهوری پرسنل را فراهم اورند. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی این دو متغیر به همراه ارتباط بین آنها انجام شد.
مواد و روش: این مطالعه مقطعی، توصیفی تحلیلی و همبستگی است که دو متغیر کیفیت زندگی کاری و بهرهوری با استفاده از ابزار پژوهشگر ساخته همراه با متغیرهای دموگرافیک مورد بررسی قرار گرفت. روش جمع اوری داده ها خودگزارشی بودند. پرسشنامه کیفیت زندگی کاری دارای 45 سوال در مقیاس لیکرت و پرسشنامه بهرهوری دارای 25 سوال در مقیاس لیکرت ساخته شد. بعد از جمع اوری داده ها با استفاده از spss نسخه 11.5 مورد تحلیل با استفاده از امار توصیفی و تحلیلی قرار گرفت.
یافتهها: یافته ها نشان دادند از نظر اکثریت واحدهای مورد پژوهش بهرهوری آنها در سطح متوسط قرار دارد وکمتر از یک دهم انها بهرهوری خود را مطلوب گزارش نمودهاند. هم چنین از نظر اکثریت واحدهای مورد پژوهش کیفیت زندگی آنها در سطح متوسط قرار دارد و تنها یک دهم انها کیفیت زندگی خود را مطلوب گزارش نمودهاند. آزمون پیرسون ارتباط معناداری را بین بهرهوری و کیفیت زندگی کاری فرد نشان داد 0.357 r =( p<0.001)
نتیجه گیری: مدیران پرستاری با توجه به نتایج این تحقیق می توانند با فراهم نمودن زمینه ارتقای کیفیت زندگی کاری و زمینه افزایش بهرهوری را نیز فراهم اورند.
واژههای کلیدی: کیفیت زندگی کاری ؛ بهرهوری؛ پرستاران بالین
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 65
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثر بخشی آموزش
چکیده : امروزه فناوری اطلاعات، نقش اساسی در حوزه های گوناگون بازی می کند. یکی از حوزه هایی که با ورود فناوری اطلاعات، دچار تحول اساسی شده، حوزه آموزش است. هدف ازتحقیق حاضر، بررسی تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی آموزش در مراکز آموزشی و بطور مشخص مدارس مقطع دبیرستان در سال تحصیلی 89- 88 است. در این تحقیق برای ارزیابی اثربخشی آموزش از الگوی کرک پاتریک استفاده شده است. این تحقیق بدنبال سنجش میزان اثربخشی آموزشی است که به کاربرد عوامل فناورانه در کلاس درس بستگی دارد. جامعه آماری تحقیق فوق، تمامی معلمان مدارس متوسطه شهرستان رشت (ناحیه 1و2) بوده است. با توجه به اینکه کل افراد جامعه در این تحقیق 1400 بوده است بنابراین حجم نمونه از طریق فرمول جامعه محدود، 357 نفرتعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود که از دو بخش تشکیل شده است. سوالات مربوط به فناوری اطلاعات دارای 24 گویه و اثربخشی آموزش 16 گویه بوده است، که از مقیاس دسته بندی طیف لیکرت استفاده شده است. روایی سوالات از طریق جمعی از متخصصان و استادان گروه مورد تایید قرار گرفت. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ مورد سنجش و تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از تحلیل واریانس و آزمون دانکن، فرضیات مورد سنجش قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات (شامل به موقع بودن، مربوط بودن، دقیق بودن، کافی بودن، واقعی بودن، سرعت انتقال، دقت یادگیری، کاهش هزینه ها) با اثربخشی آموزشی تفاوت معنی داری وجود دارد.
واژگان کلیدی: فناوری، اطلاعات، اثربخشی، آموزش، مدارس
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 16
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پرسشنامه هوش اجتماعی به همراه کلید و نمره گزاری
مقیاس هوش اجتماعی ترومسو : این پرسشنامه توسط سیلورا ، مارتین یوسن و داهل (2001) تهیه شده است، که سه حوزه هوش اجتماعی یعنی پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی را می سنجد . این پرسشنامه از 21 گویه تشکیل شده است. مارتین یوسن و داهل (2001) ضرایب پایایی آن ها را برای خرده مقیاس های پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی ، 81/0، 86/0، 79/0 و برای کل 83/0 برآورد کرده اند.
(به نقل از رضایی،1389 )
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش)
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
الگوی مدیریت دانش در دانشگاه بر مبنای شاخص های پنجگانه
مقاله علمی پژوهشی کامل مدیریت
چکیده: تحول و دگرگونی های شتابنده و سریع در علوم و فنون موجب تغییرات وسیع در خیلی از زمینه های مختلف سازمانی و محیط آن شده و مدیران را با چالش هایی مواجه کرده است. بنا براین جهت حفظ بقا و رقابت در شرایط پویا و پیش بینی ناپذیر محیطی؛ مدیران باید در تدوین خط مشی ها و سبک رهبری به نحو شایسته ای تجدید نظر کنند. یکی از این ابزارها مدیریت دانش است که می تواند نقش موثری در سازمان ها بالاخص در دانشگاه ها داشته باشد. هدف اصلی از این پژوهش شناسایی و اندازه گیری مدیریت دانش در دانشگاه هاست. بر این مبنا پژوهش بر اساس مدل رامپرد ساد برای درک رابطه پنج مؤلفه، مدیریت عمومی،سبک رهبری،چشم انداز استراتژیک در واحد سازمان،فرایند های کاری درون سازمان و منابع انسانی با مدیریت دانش طراحی شده بود. متدولوژی تحقیق شامل دو روش کیفی و کمی بوده و اطلاعات بدست امده از طریق پرسش نامه ساختار یافته بوده است.در تحقیق حاضر علاوه بر امار توصیفی از کروسکال- والیس, من- ویتنی و اسپیرمن (بر حسب نوع متغیر) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که همبستگی بین پنج مولفه دانش محوری با مدیریت دانش وجود دارد. همچنین همبستگی بین سن و مدیریت دانش بسیار ضعیف بودو درک دو گروه (مردان و زنان) از آازمون شوندگان از مدیریت دانش تفاوت معنی داری وجود نداشت اما مدیریت دانش در محیط علمی به میزان تحصیلات و ابستگی نشان داد.
واژه های کلیدی: مدیریت دانش، مدیریت عمومی،سبک رهبری،چشم انداز استراتژیک در واحد سازمان،فرایند های کاری درون سازمان و منابع انسانی
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 17
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی
مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان مدیریت
چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در بین کارکنان و معلمان آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان (در مدارس پسرانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) انجام گردید. شیوه انجام تحقیق توصیفی (همبستگی) بود. حجم نمونه طبق جدول مورگان 333 نفر برآورد گردید و بر اساس روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سازمان یادگیرنده با 25 گویه و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت با 35 گویه استفاده شد. از نمودار پراکنش و آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای تعیین رابطه بین سازمان یادگیرنده(قابلیتهای شخصی، مدلهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی، و تفکر سیستمی) و هوش سازمانی(چشم انداز استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، روحیه، اتحاد و توافق، کاربرد دانش، و فشار عملکرد) استفاده شد. در نهایت از طریق رگرسیون خطی چندگانه، رابطه تعدیل شده بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی با دخالت سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات تعیین شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های سازمان یادگیرنده رابطه مثبت و معناداری با مؤلفه های هوش سازمانی دارند. مؤلفه تفکر سیستمی از سازمان یادگیرنده بیشترین تاثیر را در هوش سازمانی دارد و مؤلفه های کاربرد دانش، سرنوشت مشترک و فشار عملکرد از مؤلفه های هوش سازمانی به ترتیب بیشترین تاثیر را در سازمان یادگیرنده دارند و همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین مؤلفه های سازمان یادگیرنده، سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی رابطه معنیدار وجود دارد و همچنین نتایج پژوهش نشان داد، رابطه سازمان یادگیرنده و سن با هوش سازمانی مثبت(مستقیم) بوده است و رابطه سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی منفی(معکوس) بوده است یعنی هر چه ویژگیهای سازمان یادگیرنده و سن بالاتر رفته و سابقه خدمت و میزان تحصیلات کاهش یافته، هوش سازمانی بالاتر رفته(به میزان1/62درصد) است.
واژههای کلیدی: سازمان یادگیرنده، هوش سازمانی، تفکر سیستمی
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 9
پس از خرید فایل، در قسمت نظرات ، درخواست خود را درمورد امضای درخواستی ثبت کنید.
بیاد داشته باشید که ثبت شماره تراکنش خرید فایل و آدرس ایمیل خود، الزامی میباشد.
پس از بررسی و تایید خرید شما، امضای هدیه طی چهار روز، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.