عنوان مقالهی انگلیسی: Creativity in Schools
عنوان ترجمهشده: خلاقیت در مدارس
رشته: علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی
تعداد صفحات فایل ترجمهشده: 13 (همراه با فهرست منابع و فهرست مطالب)
دانلود اصل مقالهی انگلیسی از ساینسدیرکت (لینک کمکی)
————————————————————
Abstract
Innovative
and creative children are important in educational systems. Scientists
have expressed creativity with a variety of interpretations. According
to them, all people have different degrees of creativity. This is
important part of any educational system. Existence of creative
environments is the essential part of any school system mainly for
students, because it provides different opportunities for them.
Therefore, creativity is not forgettable in any educational program. In
this article, the authors have focused on problem-solving methods with
regards to creative students in schools.
چکیده:
کودکان مبتکر و خلاق در سیستمهای آموزشی مهم هستند. دانشمندان خلاقیت را به صورتهای مختلف تفسیر کردهاند. براساس دانشمندان، تمام مردم سطوح متفاوتی از خلاقیت را دارند. این امر قسمت بسیار مهمی از هرنوع سیستمهای آموزشی است. محیطهای خلاقانه اجزای لازم هر سیستم مرتبط با مدرسه را تشکیل میدهد، زیرا که فرصتهای متنوعی را برای دانشآموزان فراهم میکنند. به همین دلیل، در هیچ برنامهی آموزشی نمیتوان از خلاقیت یاد نکرد. در این مقاله، نویسندان با در نظر گرفتن دانشآموزان مدرسه، بر روشهای حل مسأله تأکید کردهاند.
فهرست مطالب:
مقدمه
خلاقیت
خلاقیت چیست؟
خصوصیات افراد خلاق
سدهای رشد و شکوفایی
سدهای مدرسه
سدهای محیطی
سدهای فرهنگی
روشهای آموزش خلاقانه
نتیجهگیری
منابع
فایل ترجمه در دو نسخهی قابل ویرایش (docx یا ورد 2007 به بالا)
و غیرقابل ویرایش (PDF) برای خرید آماده است.
فهرست مطالب:
مقدمه.................................. الف
چکیده تحقیق............................... د
-شروع موضوع تحقیق...................... 2
-اهمیت و ضرورت تحقیق................... 15
-اهداف تحقیق.......................... 41..
-طرح سوال پژوهشی..................... 44
-فرضیه های تحقیق...................... 46
-تعریف اصطلاحات عملی و نظری........... 47
شرح موضوع تحقیق........................ 49
اهمیت و ضرورت تحقیق..................... 52
خصوصیات عاطفی در دورة نوجوانی و جوانی. 53
رشد اجتماعی در دورة نوجوانی........... 54
رشد روانی در دورة نوجوانی............. 55
عوامل مؤثر در ایجاد مسائل و مشکلات دورة نوجوانی 56
چگونگی رفتار بانوجوانان و جوانان...... 57
اهداف طرح تحقیق........................ 58
طرح سؤال پژوهشی....................... 59
فرضیه های تحقیق........................ 60
تعریف اصطلاحات و مفاهیم................ 64
نوجوانی............................... 66
بهزیستی................................. 67
خانواده............................... 68
روانی – اجتماعی....................... 69
خودپنداری............................. 70
-ادبیات پژوهش........................ 71
-تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران... 72
-مجموع بررسی ها و برداشت های اولیه و کلی 73
ادبیات پژوهش............................ 73
تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران....... 74
مجموع بررسی ها و برداشتهای اولیه و کلی و دستورالعمل اجرایی............. 75
-توصیف نوع و روش تحقیق................ 76
-توصیف جامعه آماری................... 77
-تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری..... 78
-روش آماری........................... 79
توصیف نوع و روش تحقیق.................... 80
توصیف جامعه آماری....................... 81..
تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری......... 82
روش جمع آوری اطلاعات...................... 83
روش آماری............................... 84
-مقدمه............................... 85
-تحلیل مجذور نمرات T/student............... 86
-تجزیه و تحلیل آماری داده ها........... 87
مقدمه................................... 87
-اثبات فرضیه ها...................... 87
-نتیجه گیری کلی....................... 88
-محدودیت های تحقیق..................... 89
-پیشنهادات........................... 89
-اثبات فرضیه ها...................... 89
-فرضیه............................... 89
-اثبات فرضیه......................... 89
-فرضیه............................... 90
-اثبات فرضیه......................... 90
-فرضیه............................... 90
-اثبات فرضیه......................... 90
-فرضیه............................... 90
-اثبات فرضیه......................... 90
نتیجه گیری کلی........................... 91
توصیف نوع روش تحقیق...................... 91
جامعه آماری............................. 91
روش آماری............................... 91..
متغیرهای حاضر در این پروژه............... 91
محدودیتهای تحقیق.......................... 93
پیشنهادات............................... 95
ضمائم................................... 97
مقیاس خودپنداری راجرز................... 99
مقیاس عزت نفس رونبرگ.................... 101
منابع و مأخذ........................... 103
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل : pdf
در این گزارش قصد داریم تا با نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان، بخش ها و ساختمان های مربوطه به آن، مبحث تولید نیرو و نحوه ی انجام عملیات تبدیل انرژی و مسایلی از این دست، البته در حد نه چندان پیشرفته، بلکه در سطح دانشجوی در حال تحصیل مقطع کارشناسی ،آشنایی پیدا کنیم.
درابتدای این گزارش، توضیحاتی راجع به مشخصات کلی نیروگاه، موقعیت جغرافیایی آن، فازهای نیروگاه و هم چنین میزان توان تولیدی آن آشنا خواهیم شد.
در ادامه واحد گازی نیروگاه، که شامل قسمت های مختلفی می شود را شرح داده، وظایف این سایت را بر شمرده و توضیحی مختصر بر آن ارائه خواهیم داشت. نیم نگاهی هم به مبحث آکادمیک و ترمودینامیکی قضیه نیز خواهیم داشت.
سپس سراغ واحد بخار و نحوه ی عملیات ها در آن به طور ساده شرح داده خواهد شد. خود واحد بخار هم به طبع از بخش های متنوعی تشکیل شده است که میتوان به آنها در این گزارش اشاره نمود.
در قسمت دیگر هم به ساختمان های جانبی نیروگاه پرداخته و اهمیت حضور آن ها را درک خواهم نمود. توضیح خواهیم داد که هر کدام از این واحد ها چه عملیات هایی را انجام میدهند و نبود آنها میتواند در چرخه ی کلی تولید نیرو، در کل سیستم نیروگاه، خلل ایجاد نماید.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فهرست مطالب:
-مقدمه۲
۲-تاریخچه شرکت۴
فصل اول : انبارداری
۱-انبار و انواع آن۷
-انبار از نظر مواد و محصولات۸
-انبار از نظر چگونگی نقش و ماهیت عمل۸
-انبار از نظر فیزیکی۹
۲-نقش انبار۹
۳-اهمیت انبارداری۱۰
-انباردار۱۲
۴-انبار مواد اولیه شرکت۱۳
-انبارهای مواد اولیه ۱۴
-تأمین کنندگان مواد اولیه۱۴
-کارکنان انبار مواد اولیه۱۴
-محل سازمانی انبار مواد اولیه۱۵
-اهم وظایف انباردار۱۵
-رعایت اصول ایمنی در انبار مواد اولیه۱۶
-وسایل کار در انبار مواد اولیه۱۷
-نظام خروج مواد اولیه از انبار مواد اولیه۱۷
-روشهای انبار کردن۱۷
-کارهای اداری انبار مواد اولیه۱۸
-گردش مواد در انبار مواد اولیه۱۹
۵-انبار محصولات۱۹
-وظایف انباردار۱۹
-گردش محصولات در انبار محصولات۲۰
۶-انبار گردانی۲۱
فصل دوم: تولید
۱-تولید و عملیات۲۶
۲-ماشین آلات شرکت۲۷
۳-استقرار ماشین آلات شرکت۲۸
-ویژگیهای استقرار ماشین آلات شرکت۲۸
-معایب استقرار ماشین آلات شرکت۲۹
۴-محصولات شرکت۳۰
۵-نحوه تولید دارو۳۱
-مراحل تولید شربت و قطره۳۱
-مراحل تولید قرص۳۲
-مراحل تولید کپسول۳۳
۶-ساخت دارو۳۴
-روش ساخت شربت اکسپکتورانت۳۴
-روش ساخت قطره ویتامین A+D35
-روش ساخت قرص الومینیوم MG36
-روش ساخت کپسول ترامادول ۵۰ میلی گرمی۳۷
فصل سوم : ارزیابی کار
۱-بهره وری۳۹
-تاریخچه و مفهوم بهره وری۳۹
-آنالیز بهره وری۴۱
-اندازه گیری بهره وری۴۳
-معیارهای بهره وری۴۳
-عوامل مؤثر بر بهره وری۴۵
-بهره وری در صنعت۴۶
-زمینه بهره وری۴۷
-برداشت کارگران از بهره وری۴۹
-عوامل مؤثر بر بهره وری۵۰
-راههای افزایش بهره وری۵۲
۲-ارزیابی کار۵۴
-ارزیابی کار وسیله مستقیم افزایش بهره وری۵۴
-چرا ارزیابی کار سودمند است؟۵۶
-فنون ارزیابی کار و ارتباط آنها با یکدیگر۶۰
-شیوه اصلی ارزیابی کار ۶۲
۳-ارزیابی روش (تعریف و هدفها)۶۴
-شیوه اصلی ارزیابی روش۶۵
- ثبت بررسی، ایجاد (ثبت واقعیات)۶۷
-نمودار خلاصه فرآیند۶۸
-نمودارهای گردشی فرآیند۷۰
-مثالی برای نمودار گردشی فرآیند۷۴
-بررسی انتقادی: فن پرسش و پاسخ۷۵
-پرسشهای اولیه۷۶
-پرسشهای ثانویه۷۸
-ایجاد روش اصلاح شده۸۰
-مثالی برای روش اصلاح شده۸۲
۴-ملاحظات کلی در مورد کارسنجی۸۵
-مقصود از کارسنجی۸۶
-موارد استفاده کارسنجی۹۲
-شیوه اصلی کارسنجی۹۳
-فنون کارسنجی۹۵
- منابع و مأخذ۹۶
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پاسخگوی گرامی / دانشجوی محترم: پرسشنامه ای که به حضورتان تقدیم می گردد به منظور انجام یک پژوهش علمی جمع آوری و بررسی نظرات شما در زمینه عوامل موثر بر میزان علاقه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد کرج) به مطالعه و تحقیق تهیه گردیده است. لذا خواهشمندم با پاسخ دقیق به سوالات این پرسشنامه در این تحقیق علمی شرکت نمائید قبلا از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاری می نمایم.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
هدف اصلی از سیستم گرمایش، تهویه وتهویه مطبوع هوا فرهم آوردن شرایطی برای آسایش حرارتی انسان می باشد.
یک تعریف که برای آسایش حرارتی به طور گسترده ای پذیرفته شده است، شرایطی که باعث رضایت از محیط حرارتی گررد را گویند. (Ashrae1992). ذهن هوشیار به نظر می رسد آسایش حرارتی و ناراحتی را از نتیجه گیری در مورد آسایش حرارتی و نارضایتی از احساس درجه حرارت مستقیم و رطوبت ازطریق پوست، درجه حرارت عمق بدن و تلاش های لازم را برای تنظیم درجه حرارت بدن فهمد (1981، Hensel 1973، Hardy1971، Gagge1937،1995 Berglund ). به طور کلی ، راحتی حرارتی زمانی رخ می دهد که درجه حرارت بدن در محدوده کوچک بماند، رطوبت پوست کم باشد و تلاش فیزیولوژیکی برای تنظیم بدن به حداقل برسد.
آسایش نیز شامل اقدامات رفتاری که آغاز شده توسط ذهن ناخودآگاه آغاز می شود و با احساس حرارت و رطوبت برای کاهش ناراحتی هدایت می شود. برای مثال، تغییر دادن لباس، تغییر فعالیت، تغییر وضعیت یا موقعیت، تغییر تنظیمات ترموستات، پنجره باز، شکایت یا ترک فضای برخی ازاقدامات رفتاری ممکن برای کاهش ناراحتی است.
با کمال تعجب، اگر چه شرایط آب و هوایی منطقه، شرایط زندگی، فرهنگ به طور گسترده ای در سراسر جهان متفاوت است اما درجه حرارت مورد نظر که مردم برای راحتی تحت شرایط مانند لباس، فعالیت، رطوبت و جابجایی هوا انتخاب کنید ، مشابه است. (1972Fanger، 1991 Dear et al.، 1992 Busch)
این فصل اصول تنظیم حرارت بشر و آسایش به صورتی که برای مهندس برای سیستم ها راه اندازی شده و آماده سازی طرح ها و کاربرد آنها برای آسایش و سلامتی ساکنین ساختمان مفید باشد را خلاصه وار بیان می کند.
تنظیم حرارت انسان
فعالیت های متابولیکی بدن باعث تولید گرمایی می شود که باید به طور مداوم از بین می رود و برای تنظیم درجه حرارت بدن به منظور پیشگیری از درجه حرارت غیرطبیعی بدن انسان به کار رود. از دست دادن ناکافی گرما منجر به افزایش درجه حرارت بدن انسان می شود که هایپرترمی نیز نامیده می شود ، و از دست دادن گرما بیش از حد در بدن باعث خنک شدن بدن می گردد که هیپوترمی نیز نامیده می شود. درجه حرارت پوست بیشتر از 45 درجه سانتی گراد یا کمتر از 18 درجه سانتیگراد باعث درد می شود.( 1952Hardy ) پوست دردرجه حرارت 33 تا 34 درجه سانتی گراد درفعالیت های کم تحرک در درجه حرارت های در آسایش است با افزایش فعالیت کاهش می یابد. ) 1986 (Fanger در مقابل، درجه حرارت داخلی با فعالیت افزایش یابد. مرکز تنظیم حرارت در مغز در درجه حرارت 36.8 درجه سانتی گراد در حالت استراحت ، 37.4 درجه سانتی گراد هنگام راه رفتن و 37.9 درجه سانتی گراد درحالت آهسته دویدن در کمال آرامش است. درجه حرارت داخلی کمتر از حدود 28 درجه سانتی گراد می تواند منجربه بیماری جدی قلبی و مرگ و درجه حرارت بیشتر از 46 درجه سانتی گراد منجر به صدمه برگشت ناپذیری به مغز می شود. بنابراین ، تنظیم دقیق دمای بدن برای راحتی و سلامت حیاتی است.
حرارت تولید شده توسط یک فرد بزرگسال در حال استراحت کردن W100 است. از آنجا که اکثر این حرارت از طریق پوست به محیط انتقال می یابد، مناسب آن است که اغلب برای توصیف فعالیت متابولیک از تولید حرارت در واحد سطح از پوست استفاده شود.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
نیازمندی جامعه به دانش آموزان با سواد تر و ماهر تر برای افزایش سطح بهره وری و توانایی رقابت با دیگر کشورها ، باعث می شود که تصمیم گیران جامعه به دنبال معلمان ماهر تر باشند تا با افزایش کارآیی آنان ، به اهداف خود برسند . جامعه امروز از فراهم نمودن اجباری آموزش به سمت تمرکز بر کیفیت آموزش و پرورش حرکت کرده و اصلاحات جدید برنامه درسی بر پرورش مهارت های فراگیران، یادگیری چگونه یاد گرفتن، توسعه برنامه درسی و استفاده از راهبردهای متنوع تدریس تأکید می نمایند . چنین تغییراتی مستلزم تغییر نقش معلم است )لی وهمکاران،2003). نقش معلم از مخابره کننده اطلاعات، به یاریگر فراگیری، راهنما و هم درس با دانش آموز تغییر می یابد .این نقش جدید از اهمیت مقام معلم نمی کاهد، بلکه مستلزم دانش و مهارت جدید است.
.
عصر حاضر با چالش های پیچیده و بسیار در جامعه، نحوه انجام کار، برقراری ارتباط با دیگران و نحوه یادگیری ما را تحت تأثیر قرار داده است عامل اصلی و تازه در این تغییرات افزایش نقش بنیادی اطلاعات و دانش است جامعه اطلاعاتی، جامعه دانش و جامعه یادگیری اصطلاحاتی برای معرفی این دوره هستند . در پیوند بین جامعه و دانش، یادگیری عامل اصلی است. با وجود اهمیت تولید و توزیع دانش، دانش در جریان انتقال، تاریخ انقضایی دارد که برتوسعه حرفه ای و تمرین معلمی تأثیرگذار است . معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش می باشد که نقش الگو، مربی و راهنمای دانش آموزان و هدایت کننده فرایند تعلیم و تربیت را بر عهده دارد. میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده فرآیند یاددهی-یادگیری است، لذا در هر نظام آموزشی توجه به معلمان و مجریان برنامه ها و طرحهای آموزشی، بعنوان مهم ترین عامل موفقیت و یا شکست دهنده نوآوریهای آموزشی مطرح می باشد. (کاکوجویباری، 1382) .در زمان حاضر ، معلمان باید دانش خود ، را در مورد تغییرات مداوم در فرایند یاددهی یادگیری دوباره خلق کنند (وایلانت،2007 ).
تغییرات عمیق در ساختار، برنامه درسی و جمعیت دانش آموزی، هویت حرفه ای معلمان را دچار بحران نموده است. فقدان صلاحیت های مرتبط برای برخورد با این موقعیت جدید باعث شده که بسیاری از معلمان هویت حرفه ای خود را در تنگنا ببینند . (مورنو،2007). معلمان در گسترش آموزش و پرورش نقش کلیدی دارند . مهمترین عامل کیفیت کنش و واکنش هایی است که میان معلمان و دانش آموزان اتفاق می افتد . عناصر این تعامل، دانش، مهارت و حساسیت معلم از یک سو و انتظارات یادگیری، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و ویژگی فرهنگی یادگیرندگان از سوی دیگر هستند که موفقیت یا شکست آموزش و پرورش را تعیین می کنند . بنابراین به کار گماردن تواناترین و شایسته ترین افراد برای حرفه معلمی حیاتی ترین مسأله است، و حیاتی تر از آن برنامه های تربیت معلم و آموزش های ضمن خدمت است که با کیفیت برتر و بالاتر فراهم آیند و برای معلمان این فرصت پیش آید تا دانش و مهارت خویش را در طول دوران خدمت افزایش دهند . کیفیت هر نظام آموزشی در نهایت به کیفیت معلمان آن جامعه وابسته است (روؤف ، 1379).
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید