ترجمه مقاله کلیدزنی تغییر بار حامل کمکی برای تلمتری اطلاعات معکوس، با روش کاشت پزشکی



مقاله کارشناسی ارشد برق




فایل محتوای :

1) اصل مقاله لاتین 4 صفحه

2) متن ورد ترجمه شده به صورت کاملا تخصصی 7 صفحه



چکیده :

این مقاله روش جدیدی برای تلمتری اطلاعات بوسیله ی ابزارهای کاشتنی پزشکی به دنیای خارج را معرفی می کند(همچنین با عنوان تلمتری اطلاعات معکوس معروف است).در روش پیشنهاد شده،همزمان با انتقال توان (و شاید هم اطلاعات) با استفاده از یک حامل اصلی به ایمپلانت،حامل دومی نیز از طریق همان لینک به ایمپلانت فرستاده می شود.حامل دوم که دارای فرکانس بالاتر و دامنه ی کوچکتر است،بوسیله ی کلیدزنی تغییر بار برای تلمتری اطلاعات معکوس پیشبینی شده است.در این فرایند،لینک بیسیم(وایرلس) بوسیله ی دو فرکانس تشدید با استفاده از پیچک های مارپیج چاپی با تزویج نزدیک بهم و شبکه های تطبیق LC،دریافت می شود.فرکانس های حامل های اصلی و کمکی،به ترتیب 1 مگاهرتز و 10 مگاهرتز با پیک دامنه ی 5 ولت و 1 ولت است.همزمان با قابلیت تامین پیوسته ی توان های تنظیم نشده ی بارمقاومتی 100 اهمی با بیشینه توان 80 میلی وات با پیک ولتاژ 4 ولت لینک،تلمتری اطلاعات با میزان 100 کیلوبایت بر ثانیه،بطور موفق در جهت معکوس مورد آزمون قرار می گیرد.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


طیف بهره-اشباع شده ی نامتقارن در تقویت کننده های پارامتریک فیبر نوری



مقاله کارشناسی ارشد برق





فایل محتوای :

1) اصل مقاله لاتین 10 صفحه 2013

2) متن ورد ترجمه شده بصورت تخصصی 18 صفحه





چکیده:

ما هم با آزمایش و هم بصورت محاسباتی،یک عدم تقارن طیفی ناخواسته،در طیف بهره-اشباع شده ی تقویت کننده های پارامتریک فیبر نوری تک-را اثبات می کنیم. حاصل اندرکنش میان ترکیب چهار موج مرتبه-بالاتر و امواج پراکنده کننده ی تابش شده به عنوان اثری از تجزیه مرتبه سوم -بسته به ناتنظیمی آن با توجه به پمپ- بر انتقال انرژی به سیگنال تاثیر می گذارد،و تقارن بهره ی مورد انتظار از ملاحظات تطبیق-فاز را،در تقویت کننده ی اشباع نشده ازبین می برد. نشان داده شده است که ویژگی عدم تقارن طیف اشباع شده،مخصوصن به مشخصه های پاشندگی تقویت کننده بستگی دارد و ازدیاد محلی را برای مقادیر تجزیه معین نشان می دهد.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


بررسی اثرات تجدید ارزیابی و نحوه عمل و کاربرد آن در شرکتهای تولیدی و صنعتی


فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



فهرست:

مقدمه

اهداف صورتهای مالی و اطلاعات حسابداری

اهداف گزارشگری مالی

تاریخچه حسابداری برای ارزشهای جاری

پول، ابزار اندازه‌گیری و سنجش

تاریخچه حسابداری ارزشهای جاری

تاریخچه حسابداری تغییر قیمتها در انگلستان

حسابداری تغییر سطح قیمتها در ایالات متحده امریکا

حسابداری تغییر قیمتها در استرالیا و کانادا

هدفهای حسابداری در بکارگیری شیوه‌ها و تدابیر جایگزین

تدابیر حسابداری

سود، تعریف و مفاهیم

سود حسابداری

تاریخچه و مفهوم اقتصادی سود

سود لذت روحی

مفهوم حفظ یا نگهداشت سرمایه

انواع مفاهیم نگهداشت سرمایه

مفهوم نگهداشت سرمایه فیزیکی

رابطه نگهداشت سرمایهو بازده سرمایه و برگشت سرمایه

حسابداری قیمتهای تاریخی تعدیل شده با استفاده از شاخص عمومی قیمتها (HC/CD)

تجزیه و تحلیل روشها و تدابیر حسابداری در شرایط تورمی

اقلام پولی و اقلام غیرپولی

تعدیل و ارائه مجدد بر حسب واحد پول ثابت

قیمت گذاری مستقیم

اقلام پولی و سود یا زیان قدرت خرید

طبقه‌بندی اقلام پولی و غیر پولی

حسابداری به ارزش طلا (Gold Value Accounting)

حسابداری تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (Revalution of Accounting)

تجدید ارزیابی دارایی‌های، تعریف، اهداف

تفاوت در نرخ بازده سرمایه‌گذاری و نرخ بازده فعالیت

دارایی‌های قابل تجدید ارزیابی

ارزیابیان و ویژگیهای آنان:

نحوه قیمت‌گذاری در تجدید ارزیابی دارایی ها:

چگونگی محاسبه و ثبت مازاد تجدید ارزیابی

استهلاک، فروش و کنارگذاری دارایی‌های تجدید ارزیابی شده

تجدید ارزیابی مجدد

ارزیابی تدابیر حسابداری و تجزیه و تحلیل تطبیقی

حسابداری قدرت خردی جاری (CURRENT PURCHASIN POWER ACCUNTING )

روش مورد عمل

سود یا زیان اقلام پولی- در عمل

سود یا زیان اقلام پولی- از نقطه نظر تئوری

مشکلات نظام حسابداری قدرت خرید جاری

ماهیت صورت مکمل

حسابداری بهای تمم شده جاری بر اساس گزارش آقای سندیلند

مفاهیم بنیادی

رد مفاهیم نظام حسابداری قدرت خرید جاری

بررسی تعیین سود تورم دارائیهای غیرپولی

توسعه مفهوم سود نگاهداری

تفکیک سود عملیاتی

روش مورد عمل

مشکلات حسابداری بهای تمام شده جای

مقایسه حسابداری قدرت خرید جاری و بهای تمام شده جاری

حسابداری قدرت خرید جاری (CCP)

حسابداری بهای تمام شده جاری

مفاهیم بنیادی

روش مورد عمل

ترازنامه حسابداری بهای تمام شده جاری

هدفها، آثار و نتایج متصور از تجدید ارزیابی

آثار تجدید ارزیابی

مکانیزمها و روشهای ارزیابی

تجزیه و تحلیل آماری، نتیجه گیری و پیشنهاد

نحوه جمع‌آوری اطلاعات

ضمائم و پیوستها

پرسشنامه

استاندارد بین المللی حسابداری شماره 15

گزارش آثار تغییر قیمتها



مقدمه:

عموماً اطلاعات مورد نیاز هر یک از گروهای فوق توسط بخشهایی از حسابداری تهیه و تنظیم می‌شود مثلاً حسابداری مدیریت وظیفه تعیین و تنظیم اطلاعات درون سازمانی را عهده‌دار بوده که عمدة اطلاعات برآمده از حسابداری مدیریت دارای ویژگیهای زیر می‌باشد:

1- گزارشهای مربوط به حسابداری مدیریت برای مقاصد خاص، تصمیمات معین و یا وضعیتهای ویژه بوده که این اطلاعات عمدتاً به صورت غیرروتین و ساخت ناپافته تنظیم می‌گردد.

2- گزارشات حسابداری مدیریتی، بست به سطحی از هرم مدیریت یا سطوح برخوردارنده از اطلاعات که بدان گزارش می‌شود، به صورت تفصیلی ارائه می‌گردد.

3- تعداد و دوره تهیه گزارشات درون سازمانی در یک دوره ممکن است زیاد باشد.

4- با عنایت به مراجعی که اطلاعات مدیریت بمنظور تصمیم‌گیری آنها تهیه می‌شود، ممکن تبعیت از اصول و روشهای حسابداری در اولویت ثانویه قرار گرفته و عامل اصلی تدوین اطلاعات فایده‌مندی آن در تصمیم‌گیری و مرتبط بودن اطلاع با انواع تصمیم می‌باشد.

نمونه‌هایی از موارد کاربرد اطلاعات مربوط به گزارشهای درون سازمانی شامل: برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، کنترل، قیمتهای خرید و فروش، مدیریت موجودیها، مدیریت وجه نقد و بودجه بندی‌های جاری و سرمایه‌ای می‌باشد.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


ترجمه مقاله بررسی اطلاعات مربوط به انرژی های نو در اتحادیه اروپا





مقاله کارشناسی ارشد برق


فایل محتوای:

1) اصل مقاله لاتین 18 صفحه

2) متن ورد ترجمه شده به صورت کاملا تخصصی 21 صفحه



چکیده :

ویژگی چند-بعدی بودن منابع انرژی نو (تجدید پذیر) (RES)، نیازمند جمع آوری تعدادی اطلاعات مربوط، به منظور تامین نیازهای سیاست EU (اتحادیه اروپا) می باشد. بغیر از اطلاعات فنی (تکنولوژیکی) و فنی-فیزیکی، همچنین اطلاعات اجتمعی-اقتصادی (مانند استخدام، گردش مالی) و هزینه های R&D نیز، حایز اهمیت می باشند. نظارت بر اطلاعات RES (منابع انرژی های تجدیدپذیر) بالا با در نظر گرفتن اهداف موجود برای RES، نیز مهم می باشد. علاوه بر این، حتی با وجودی که تلاش های زیادی برای جمع آوری این اطلاعات انجام شده است، مقدار زیادی اطلاعات ریز و یافته های نتیجه گیری شده، هم اکنون موجود می باشند که نیازمند یکپارچگی و بررسی می باشند. در نتیجه، بررسی اطلاعات RES و ظرفیت تکمیل، در چارچوب سیاست انرژی اتحادیه اروپا (EU)، مورد نیاز می باشد. علاوه بر این، اطلاعات RES توافق شده و معتبر، برای سیاستمداران انرژی و سهامداران آن _که به مسایل اجتماعی-اقتصادی و مسایل پایداری پاسخ می دهند_ سودمند می باشد. در این متن، هدف اصلی مقاله، ارایه ی یک روش مرجع برای بررسی اعتبار اطلاعات RES در EU می باشد. توسعه ی این روش، اساسا مبنی بر مرور روش های موجود بوده، و با توصیه هایی برای بهبود جمع آوری اطلاعات RES و تفسیرهای آماری _با در نظر گرفتن تحلیل های مربوطه از مهندسان آمار، کارشناسان فن آوری انرژی، و کارشناسان مسایل اجتماعی-اقتصادی_ پایان می یابد.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی



فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





فهرست مطالب :

فصل اوّل:

۱- مقدمه ۲
۲- بیان مسئله ۱۰
۳- سوالهای پژوهشی ۱۳
۴- اهداف پژوهش ۱۳
۵- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
۶- متغیرها و تعاریف مفهومی‌و عملیاتی آنها ۱۵
۷- خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷

فصل دوم:

۸- پیشینه تحقیق ۱۸
۹- تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
۱۰- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
۱۱-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
۱۱-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
۱۲-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
۱۳-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
ذهنی و روانی ۵۹
۱۴-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ۶۰
الف ـ نظریه سیستم ها ۶۰
ب ـ ودیکود اکولوژیکی ۶۲
ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ۶۵

فصل سوم:‌

روش تحقیق ۶۸
طرح تحقیق ۶۹
انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
جامعه آماری ۷۰
تعداد نمونه ۷۱
روش نمونه گیری ۷۱
معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
روش آماری ۷۳

فصل چهارم:‌

تجزیه و تحلیل آماری ۷۴

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری ۸۸
پیوستها
منابع



چکیده:

در‌این پژوهش به بررسی مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد سوالهای‌این پژوهش آن بوده است که آیا بین سلامتی روانی دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد ؛ و سوال دوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر دانشگاه علوم تربیتی روا نشناسی با دانشجویان پسر دانشگاه علوم پایه تفاوتهای معنا داری وجود دارد ؛‌و سوال سوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم تربیتی با دانشجویان دختر علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؟ و سوال چهارم به‌این مورد پرداخته بود که آیا بین سلامتی روانی دانشجویان دختر دو دانشکده با دانشجویان پسردو دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد؟ جامعه آماری‌این پژوهش همه دانشجویان دودانشکده بود که از بین‌این دانشجویان دو دانشکده تعداد 100 نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشکده با روش نمونه برداری تصادفی ساده انتخاب شد ابزار گرد آوری اطلاعات در‌این پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت روانی (scl-90-R). روش تحقیق در‌این پژوهش روش همبستگی بود. ـ آزمون t برای دو گروه مستقل.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه





فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





مقدمه :

با توجه به اینکه در عصر حاضر مدیریت به شدت زیادتری مورد تاکید است این حقیقت روز به روز نمایانتر می گردد که موفقیت سازمانها بستگی کامل به استفاده صحیح و کاربرد موثر نیروی انسانی بر پایه علوم رفتاری دارد در جامعه ایران نیز مانند سایر نقاط جهان هر مدیر برای اداره سازمان خود از روش یا روشهای خاص استفاده می کند که اگر به صورت کلی به این روشها نگاه کنیم از آنها با اصطلاح سبکهای مدیریت نام می برند. برای مثال مدیریت سنتی، مدیریت روابط انسانی، مدیریت سیستمی سه نمونه از سبکهای شناخت شده مدیریت در دنیا محسوب می شود. هنگامی که مشکلات چالش برانگیز مدیریت را در سازمانهای مختلف در نظر می گیریم در می یابیم که آزمون واقعی ویژگیهای مدیران و رهبران تاچه اندازه اهمیت دارد. ازجمله این ویژگیها که بیش ازهمه موارد مطالعه پژوهشگران قرار گرفته، سبک مدیریت است. این مفهوم یکی از مهمترین عناصر موفقیت رهبری و تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است.





فهرست مطالب :

فصل اول (معرفی تحقیق)
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
فرضیه های تحقیق
تعریف عملیاتی
فصل دوم (ادبیات و پیشینه تحقیق)
مقدمه
الف) مبانی نظری پژوهش
مکاتب و نظریات مدیریت
نظریات سازمانی
آدام اسمیت
مدیریت علمی
مدیریت اداری نظریه کلاسیک سازمان
کاربرد تئوری کلاسیک در مدارس
انگیزش
ادراک
ارتباط
ساختار قدرت
اختیار
روحیه
پویایی گروه
رهبری
نظریه های رهبری
نظریه پیوستگی رفتار رهبری
سبک مدیریت
انواع سبکهای مدیریت
سبک آمرانه
سبک مشورتی
سبک مشارکتی
سبک انتقال قدرت
سبکهای مدیریت لیکرت
ب) نظریات مدیریت
۱٫ نظریه جایگزینهای مدیریت
۲٫ نظریه مدیریت به عنوان یک اقدام نمادین
۳٫ نظریه مسیر- هدف در ارتباط با رفتار مدیر
۴٫ نظریه مدیریت عملکرد و سبک مدیریت تحول گرا
۵٫ نظریه مدیریت دور اندیش مارشال ساشکین
ج) مروری بر رضایت شغلی و نظریات و تحقیقات مرتبط با آن
انواع رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی
۱٫ عوامل سازمانی
۲٫ عوامل محیطی
۳٫ ماهیت کار
۴٫ عوامل فردی
ابعاد رضایت از شغل
تحقیقات خارجی
مطالعات تحقیقی میشیگان
تحقیقات رابینسون
تحقیقات یانگ وریکی
تحقیقات اینینگ وهیسانگ
فصل سوم (روش اجرای تحقیق)
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار گردآوری اطلاعات
پایایی ابزار گردآوری اطلاعات
روایی ابزار گردآوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه
جدول شماره ۱-۴
توزیع فراوانی کارکنان برحسب مدرک تحصیلی
جدول شماره ۲-۴
جدول شماره ۳-۴
جدول شماره ۴-۴
جدول شماره ۵-۴
جدول شماره ۶-۴
جدول شماره ۷-۴
فصل پنجم (خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد)
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادها
پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش
پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران
منابع و ماخذ
ضمائم
پرسشنامه رضایت شغلی پاول دی اسپکتور
پرسشنامه سبک سنج مدیریت (لوتانز ۱۹۸۹) ترجمه توسط دکتر الوانی




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


دانلود پاورپوینت تکنیک های مدل سازی




فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)





فهرست مطالب:
متدلوژی ها و مدل ها
مدل سازی
مدل سازی چیست ؟
سه قسمت مدل سازی عبارتند از
نگرش شی گرا
شی گرا چیست ؟
مدل سازی فرایندی DFD
اجزای DFD
فرایند Process
جریان داده ها Data flow
گروه های داده ای Data store
موجودیت Entity
قواعد DFD ها
مدل سازی داده ای ERD
نمادهای ERD
مدل سازی رفتاری ELH



مقدمه :

قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازی ها بهتر است یک بار مفاهیم متدلوژی را مرور کنیم :

متدلوژی ها

* رهنمون های جامعی هستند در جهت انجام و تکمیل تمام فعالیت های

SDLC (Software Development Life Cycle) .

* مجموعه ای از مدل ها ، ابزار و تکنیک ها هستند .

مدل ها Models

* نمایش یک ”نمود“ مهم از دنیای واقعی ، نه مشابه اجسام واقعی .

* تجرید استفاده شده برای مجزا کردن ، خارج از ”نمود“ .

* نمودارها و جدول ها .

* برنامه ریزی پروژه و کمک در بودجه بندی .





جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پایان نامه بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران به تفکیک انواع آسیبها




پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





چکیده :

توزیع گسترده جمعیت در مناطق شهری تهران در چند دهه اخیرپدیده ای است خود بخودی و هدایت نشده که با توان تجهیز فضاهای شهری و گسترش زیر ساخت ها متناسب نبوده و مشکلات ناشی از آن ابعاد پیچیده ای یافته است، در نتیجه مشکلاتی نظیر تورم،گرانی مسکن، بیکاری، اسکان غیررسمی و ... به شدید ترین شکل ممکن در آن ظاهر شده است. در میان معضلات کالبدی، اقتصادی، اجتماعی مسئله آسیب های اجتماعی، از اهمیت شایان توجهی برخوردار می باشد و یکی از اساسی ترین چالش ها به شمار می رود. طی قرن بیستم به دنبال افزایش جمعیت و تغییر در نظام فرهنگی – ارزشی و نظام هنجاری در بسیاری از نقاط جهان بویژه در جوامع صنعتی و کلان شهرها میزان آسیب های اجتماعی روندی افزایشی به خود گرفته است. نابسامانی خانواده، بزهکاری، سرقت، جرایم مالی، بیکاری، فسا اداری، فقر، حاشیه نشینی، تکدی گری، خودکشی، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر، جرم و جنایت، بحران هویت و سایر آسیب های اجتماعی در کلان شهرهای جهان و فراخور آن در شهر تهران با آن روبرو هستیم، که شناسایی مناطق آسیب خیز اجتماعی می تواند راهگشای این مسائل باشد.هدف اصلی مقاله نیز بررسی نقاط آسیب پذیر اجتماعی شهر تهران با بررسی شهرداری تهران می باشد. نوع تحقیق از نوع توصیفی است و به روش پیمایشی به اجراء در آمده است و از ابزارهای اسنادی، تحلیلی، پیمایش میدانی استفاده شده است. رشد و تنوع آسیبهای اجتماعی و پیامدهای زیان بارآن در جامعه لزوم اجرای برنامه های اجتماعی را خصوصا در شهرهای بزرگ و کلان شهرها دوچندان می کند . بنابراین درشهری چون تهران باتوجه به تنوع مسائل و آسیبهای اجتماعی لزوم اجرای بیش از پیش برنامه های پیشگیرانه و مداخله های کاهش آسیب احساس می شود. یافته های تحقیق نشان می دهد که کنترل آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح نقاط آسیب پذیر شهر منوط به پیگیری و پیاده سازی راهبردها و مستلزم تلاش همه جانبه و برنامه ریزی شده ای است.



کلمات کلیدی: نقاط آسیب خیز،آسیب های اجتماعی،شهر تهران





فهرست مطالب:



بیان مسئله

مقدمه

فصل 1-کلیات پژوهش

چکیده

اهمیت ضرورت ومسئله

چارچوب نظری

فرضیات

تحقیق

اهداف تحقیق

فصل 2-ادبیات پیشینه پژوهش

تعریف شهر و مسائل شهری

تعریف آسیب ( ناهنجاریها ) و انواع آن

معیارهای تشخیص آسیب ها

مفهوم آسیب اجتماعی

مشخصات لازم در بررسی آسیب های اجتماعی

طبقه بندی مسائل و آسیب های اجتماعی

انواع آسیبهای اجتماعی

تعیین اولویت آسیب های اجتماعی

وضعیت آسیب های‌ اجتماعی‌ در جامعه شهری

آسیب شناسی اجتماعی

اهداف و رویکردهای آسیب شناسی اجتماعی

علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی

تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات شهر تهران

اولویت بندی آسیبهای اجتماعی در سطح مناطق 22 گانه تهران

فصل 3 - فرضیه ها و روش انجام کار

تحقیقات انجام شده

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزارهای پژوهش

روائی پرسشنامه

اعتبار پرسشنامه

فصل4 - تجزیه وتحلیل اطلاعات

روش های تحلیل اطلاعات

توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان

توصیف متغیر های نگرشی

توصیف نتایج نگرشی پاسخگویان

آزمون فرضیه و تبیین روابط بین متغیرها

فصل 5 – پیشنهادات و نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشنهادات

فهرست منابع




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پرسشنامه طراحی شده مدل های همراستایی فناوری اطلاعات و کسب و کار در شرکت ها




فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





این پرسشنامه در راستای انجام پروژه کارشناسی ارشد با عنوان " ارائه راهکارهای همراستایی استراتژی های فن‌آوری اطلاعات با کسب و کار در جهت توانمندسازی سازمان " تهیه شده است. در مرحله نخست این پژوهش، نظرات و پیشنهادهای شما صاحبنظر عزیز درباره چارچوب های مناسب مدیران فناوری اطلاعات و شاخصهای ارزیابی عملکرد فناوری اطلاعات، که بر اساس مطالعات علمی توسط محقق و با راهنمایی و مشاوره اساتید اینجاب پیشنهاد شده است، مورد پرسش قرار می گیرد. از نتایج این پرسشنامه صرفاً به منظور افزایش اعتبار چارچوب پیشنهادی استفاده خواهد شد. تمام پاسخ ها به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.این پرسشنامه شامل 30 سوال طراحی شده با پاسخ های لیکرت موافقم،کاملا موافقم،مخالفم ،کاملا مخالفم،تظری ندارم هست.




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن





فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





چکیده :

در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد.

در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است. در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد.

مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به نام‌های «لوح حفاظت‌شده«، »اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان می‌خواند. پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است. پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است. عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است. از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شده‌است. این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.





فهرست مطالب :



فصل 1- قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان.. 1

1-1- مقدمه................ 2

1-2- قرآن................... 3

1-3- نام‌های قرآن.. 4

1-4- قرآن خاتم کتب آسمانی.. 4

1-5- ساختار قرآن.. 6

1-5-1- آیه......... 6

1-5-2- سوره 6

1-5-3- دیگر تقسیم‌بندی‌ها 7

1-6- سبک قرآن.. 7

1-7- گردآوری قرآن.. 7

1-7-1- دوران محمد........ 7

1-7-2- دوران ابوبکر........ 8

1-7-3- دوران عثمان.......... 8

1-7-4- اصلاحات پس از خلفا 9

1-8- قرائت قرآن 9

1-8-1- قاریان هفت‌گانه(قرّاء سبعه) و راویان چهارده‌گانه. 10

1-8-2- قرائتهای رسمی 11

1-9- آمارهایی درباره قرآن.. 12

1-10- دیدگاه‌ها درباره قرآن.. 12

1-10-1- مسلمانان.................. 12

1-10-2- ناباوران.. 12

1-11- صحت تاریخی قرآن.. 13

1-12- دیدگاه مورخان غربی.. 14

1-13- قرآن و جهاد. 23

1-14- مبارزه‌طلبی 23

1-15- محتوای آیات اولیه قرآن.. 24

فصل 2- پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی.. 25

2-1- تعریف واژه پرستش.... 26

2-2- پرستش در ادیان ابراهیمی.. 26

2-3- پرستش در یهودیت... 27

2-4- پرستش در مسیحیت... 27

2-5- پرستش در اسلام. 28

2-6- نگرش‌های ناهمگون.. 29

2-7- عبودیت و بندگی در قرآن.. 30

2-8- چگونگی تأثیر عبادت در پرورش فضایل اخلاقی در آیات قرآن.. 31

فصل 3- ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن.. 36

3-1- معنا و ملاک در عبودیت... 37

3-2- یکتاپرستى 38

3-3- تقدّم و تأخّر توحید و شرک... 38

3-4- علل پیدایش بت پرستى.. 39

3-4-1- بت پرستى در نگاه علامه طباطبائى.. 40

3-5- توحید در عبادت و آزادى.. 41

3-6- مذاهب بت پرستى.. 42

3-6-1- بت پرستى در عربستان.. 43

3-7- نیاز انسان به معبود واقعى.. 44

3-8- مرز توحید و شرک... 45

3-9- عبادت و ویژگی های آن.. 47

3-10- خلوص در عبادت... 47

3-11- جدّیت در عبادت... 48

3-12- دوام در عبادت... 49

3-13- عبادت جمعی.. 50

3-14- مفهوم عبودیت در نهج البلاغه. 50

3-15- جایگاه عبادت و عبودیت در ادیان الاهی.. 51

3-16- علی علیه‏السلام اسوه عبادت و عبودیت... 51

3-16-1- عبودیت علی علیه‏السلام. 52

3-16-2- عبودیت و عبادت بر اساس رهنمودهای امام علی علیه‏السلام. 52

3-16-2-1- عبودیت فراگیر (تکوینی) 53

3-16-2-2- عبودیت ویژه (عبودیت ارادی) 53

3-17- آثار و دستاوردهای عبودیت... 55

3-17-1- آزادگی............................ 56

3-17-2- توکل 56

3-17-3- صبر و ظرفیت روحی.. 56

فصل 4- مراتب بندگی از دیدگاه قرآن.. 59

4-1- عبودیت، راز کمال انسان.. 60

4-2- عبودیت، راه نیل به مقام تعلق.. 60

4-3- خداوند، نیازمند عبادت انسان.. 61

4-4- راه وصول به مقام عبودیت... 62

4-5- ایمان، مرتبه اول عبودیت... 64

4-5-1- ایمان تقلیدی............. 64

4-5-2- ایمان عقلى.................... 64

4-5-3- ایمان قلبى.......... 64

2-5-4- متعلَّق و مراتب ایمان.. 65

4-5-4-1- متعلَّق ایمان در قرائت مارکسیستى و جدید. 66

4-5-4-2- متعلَّق ایمان در آیات قرآن.. 68

4-5-5- تفاوت ایمان و علم.. 69

4-5-6- مراتب ایمان............. 71

4-5-6-1- ملاک سنجش مرتبه ایمان.. 72

4-5-7- ایمان ظاهرى و کفر باطنى.. 73

4-5-8- مشکل قناعت به مراتب پایین ایمان.. 75

4-5-9- تقویت علم، راهى براى تقویت ایمان.. 76

4-5-10- عنصر ارادى ایمان و راه تقویت آن.. 78

4-5-11- قرآن و نمونه هایى از عوامل تقویت ایمان.. 80

4-6- خضوع و خشوع، مرتبه دوم عبودیت... 87

4-7- تسلیم و رضا، مرتبه سوم عبودیت... 89

4-8- نشاط و بهجت، مرتبه چهارم عبودیت... 98

4-9- ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت، مرتبه پنجم عبودیت... 102

4-10- قرب خدا، کمال نهایى انسان، مرتبه ششم عبادت... 106

4-10-1- قرب الى اللّه، کمال نهایى انسان.. 107

4-10-2- حقیقت قرب الى الله... 108

4-11- قرب یا آثار قرب... 110

4-12- حضور قلب، مرتبه هفتم عبودیت... 117

فصل 5- نتیجه گیری 133

5-1- نتیجه گیری.. 134

فهرست منابع.. 140




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید