فهرست مطالب:
تخلیه سطحی
آزمایش
تخلیه خزنده
استقامت الکتریکی هوا
به همراه تصاویر
مقصود از تخلیه سطحی، تخلیهای است که بر روی سطح عایق جامد یا مایع صورت گیرد. در حقیقت، این سطح فصل مشترک دو نوع عایق جامد و گاز، جامد و میع و یا مایع و گاز است. استقامت الکتریکی این فصل مشترک معمولاً کمتر از استقامت الکتریکی هر یک از دو عایق است. برای روشن شدن مطلب، آزمایش زیر را انجام میدهیم دو الکترود صفحهای را به فاصله معین d از یکدیگر در هوا قرار میدهیم و ولتاژ بین دو صفحه را بالا میبریم تا شکست ایجاد شود. ولتاژ شکست را یادداشت میکنیم و U1 مینامیم. در مرحله بعد، مطابق شکل زیر یک عایق جامد مانند شیشه یا چینی یا فیبر استخوانی را بین دو صفحه قرار میدهیم و آزمایش را تکرار میکنیم. ولتاژ شکست را U2 مینامیم. ولتاژ U2 کمتر از ولتاژ U1 است و تخلیه بر روی سطح عایق جامد یعنی فصل مشترک عایقهای جامد و گاز انجام میشود، در صورتی که استقامت الکتریکی ماده عایق جامد (شیشه، چینی، فیبر استخوانی) بیشتر از استقامت الکتریکی هوا در شرایط عادی است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده:
اقتصاد نوین پدیده جدیدی است که درجریان شکل گیری روندجهانی شدن اقتصاد و همگرایی آن با توسعه کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد شکل گرفت. در جریان شکل گیری این پدیده ، شاهد ظهور ابعاد گوناگونی از پدیده اقتصاد الکترونیکی یا حتی زندگی الکترونیکی هستیم. بهداشت الکترونیکی، بانکداری الکترونیک و بیمه الکترونیکی مثالهایی از تجارت الکترونیک در زندگی روزمره انسانها هستند. از مزیتهای تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه منابع اقتصادی اشاره کرد. بنابراین برای توسعه و گسترش مناسب تجارت الکترونیک در بنگاههای اقتصادی باید نسبت به ایجاد زیر ساخت های مناسب مخابراتی، امنیت در تبادل اطلاعات، تدوین قوانین و مقررات حقوقی مناسب، بسترسازی فرهنگی و آشنا نمودن مردم و بنگاههای اقتصادی با مزایای تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیک،ایجاد پهنای باند،اینترنت باسرعت بالاو کاهش هزینه آن و همچنین استفاده آن برای عموم مردم اقدام نمود.
در تحقیق حاضر، چالشها و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی بررسی میشود. و سعی شده است تا با مرور مستند ادبیات موضوعی مربوط به بنگاههای اقتصادی و تجارت الکترونیکی و پیش نیازهای استقرار آن ضمن بیان مختصر تعاریف، اهمیت، ابعاد و موضوعات مرتبط، مدل مفهومی بمنظور توسعه بکارگیری تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی اراﺋه گردد تا بعنوان مبنایی برای بررسی ومطالعات بیشتر مربوط به موضوع در دنیای واقعی باشد . در پایان ضمن اشاره مجدد به هدف از نگارش تحقیق در قالب جمع بندی نتایج و اراﺋه پیشنهادات جهت تحقیقات آینده مربوط به موضوع بمنظور ادامه و پیگیری کار توسط دیگر محققان علاقمند اراﺋه شده است.
کلید واژه: تجارت الکترونیکی ، توسعه تجارت الکترونیکی، بنگاههای اقتصادی
فهرست مطالب:
فصل 1- بنگاههای اقتصادی.. 1
1-1- مقدمه.............. 2
1-2- تعریف اقتصاد. 2
1-3- فعالیت اقتصادی.. 3
1-4- تعریف بنگاه 4
1-5- بنگاه اقتصادی.. 5
1-6- تعریف بنگاههای کوچک و متوسط... 6
1-7- اهمیت و نقش بنگاههای اقتصادی.. 8
1-8- ویژگی بنگاههای اقتصادی.. 10
1-9- خوشه سازی بنگاههای اقتصادی.. 10
1-9-1- خوشه های صنعتی.. 11
1-9-2- خصوصیات خوشه های صنعتی.. 16
1-9-3- سامان دهی خوشه های صنعتی در فعالیت های اقتصادی.. 18
1-10- مشکلات بنگاههای اقتصادی.. 19
فصل 2- توسعه بنگاههای اقتصادی.. 20
2-1- اهمیت و ضرورت توسعه بنگاههای اقتصادی.. 21
2-2- نظریههای موجود درباره بنگاههای اقتصادی.. 22
2-3- شکلگیری بنگاه های اقتصادی در درازمدت... 24
2-4- تاثیر بنگاه ها در توسعه اقتصاد جهانی.. 25
2-5- عوامل تسریع روند حرکت از بنگاه های بزرگ به سمت بنگاه های کوچک.... 28
2-5-1- شدت یافتن رقابت جهانی.. 29
2-5-2- افزایش بی اطمینانی.. 29
2-5-3- تقاضای فزاینده برای محصولات متنوع. 30
2-5-4- مزیتها و منافع صنایع بزرگ... 31
2-5-5- مزیتها و منافع صنایع کوچک... 32
2-6- موردکاوی نقش بنگاهها در توسعه اقتصادی.. 33
2-6-1- صنایع کوچک و متوسط در کشور ایتالیا 33
2-6-2- صنایع کوچک و متوسط در کشور اندونزی.. 34
2-7- نقش بنگاه های اقتصادی در توسعه فعالیت های اقتصادی کشور 35
2-8- بررسی جایگاه بنگاههای اقتصادی در ایران.. 37
2-9- بررسی وتبیین جایگاه بنگاه های اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور ایران.. 37
2-9-1- وضعیت بنگاههای کوچک و متوسط در ایران.. 37
2-9-2- راهبردهای توسعه و بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط در ایران.. 39
2-10- تاثیر تعداد بنگاههای اقتصادی و توانمندی بنگاهها در توسعه اقتصادی.. 41
فصل 3- تجارت الکترونیک.... 43
3-1- فناوریاطلاعاتوارتباطات... 44
3-2- مفهوم تجارت الکترونیک.... 44
3-3- هدف تجارت الکترونیک.... 46
3-4- زیر شاخه های تجارت الکترونیک.... 47
3-5- تاریخچه تجارت الکترونیک.... 55
3-6- مدل های تجارت الکترونیک.... 58
3-7- تجارت الکترونیکی و روند رشد آتی آن.. 62
3-8- چارچوب نظری تجارت الکترونیک.... 63
3-9- زیر ساخت های تجارت الکترونیکی.. 64
3-10- پیشنیازهای استقرار و نهادینه شدن تجارت الکترونیک.... 66
3-11- بلوغ الکترونیکی در تجارت الکترونیک.... 68
3-12- تجارت الکترونیک در جهان امروز و مقایسه های آماری.. 69
3-13- تجارت الکترونیک در ایران.. 72
3-14- بستر های تجارت الکترونیک در ایران.. 74
فصل 4- توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 77
4-1- مزایای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 78
4-2- نقش بنگاه ها در اقتصاد دیجیتالی.. 79
4-3- زیر ساختهای مورد نیاز برای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاه های اقتصادی.. 80
4-3-1- تاثیر زیر ساختهای محیطی(بیرونی) بر توسعه تجارت الکترونیکی.. 82
4-3-2- تاثیر زیر ساختهای داخلی بنگاه تجاری در توسعه تجارت الکترونیکی.. 84
4-4- شاخص های آمادگی تجارت الکترونیکی در بنگاه های اقتصادی.. 89
4-5- شرایط لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 90
4-6- عوامل موثر بر توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه های اقتصادی.. 91
4-7- مشکلات و موانع فراروی تجارت الکترونیک در اقتصاد ایران.. 92
4-8- چالشهای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 93
4-9- راهکارهای رشد و توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاههای اقتصادی.. 98
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات... 100
5-1- نتیجهگیری.. 101
5-2- پیشنهادات... 103
فهرست منابع................ 104
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
فرار از عمده ترین مقولاتی است که توسط روان شناسان، جامعه شناسان، درمانگران، روان پزشکان و مربیان تربیتی مورد توجه قرار گرفته است. فرار عبارت است از غیبت از خانه به مدت حداقل یک شب و بدون رضایت والدین یا سرپرست قانونی فرد (دی من1 ،2000). شارلین2 و مور-باراک3 (1992) فرار را نیز به معنی دورشدن به مدت 24 ساعت یا بیشتر می دانند که بدون اطلاع والدین یا بر خلاف میل آن ها صورت گیرد . پژوهش های متعددی در ارتباط با فرار از خانه صورت گرفته است. با این حال بیشتر آن ها بر عوامل خانوادگی، اجتماعی و زمینه ای متمرکز شده اند و نقش خود فرد و به طور خاص ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی وی در تبیین رفتار فرار از خانه، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش های انجام شده در سایر کشورها نیز جهت گیری مشابهی داشته اند. بلود4(1980) اذعان می کند که لازم است در موردشخصیت خود افراد فراری اطلاعات بیشتری کسب شود . هیجان ها بخشی از شخصیت انسان هاست و بخش اعظمی از زندگی ما را در بر میگیرند. حضور مستقیم و غیر مستقیم هیجان ها را میتوان در تارک قلههای استدلال، عقلانیت و برهان های عقلانی مشاهده کرد. بیاعتنایی نسبت به هیجان ها، عدم مدیریت آن ها و مسامحه و غفلت در بیان آن ها میتواند هزینههای گزافی را برای انسان به دنبال داشته باشد.
مطالعات و پژوهشهای نوین، نشان میدهند که فقدان هوش هیجانی میتواند آثار مخربی را در زمینههای فردی و اجتماعی ایجاد کند و برعکس، تقویت و تحصیل آن، زمینهساز موفقیتهای بزرگ خواهد بود (فاطمی، 1385). معدود که اگر افراد از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند، بدون داشتن تحصیلات عالی، باز هم میتوانند در زندگی موفق باشند و مشکلات زندگی خود را اداره کنندهوش هیجانی توانایی اداره مطلوب خلقو خوی و وضع روانی و کنترل تکانههاست( جلالی، 1381). هوش هیجانی با تقویت سلامت روانی، توان همدلی با دیگران، سازش اجتماعی، بهزیستی هیجانی و رضایت از زندگی، مشکلات بین شخصی را کاهش می دهد و زمینه بهبود روابط اجتماعی را فراهم می سازد. هوش هیجانی همچنین از راه ویژگی های ادراک هیجانی، آسان سازی هیجانی، شناخت هیجانی ، مدیریت هیجان ها، و با سازوکارهای پیش بینی، افزایش توان کنترل و تقویت راهبردهای رویارویی کارآمد، به فرد کمک می کند تا کیفیت روابط اجتماعی را بهتر سازد(بشارت،1384).
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
موضوع پایان نامه :
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم جامعه محسوب می شود و اثرات احتمالی پرخاشگری بر دانش آموزان از دیرباز مورد توجه محققان بوده است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز می باشد به این منظور محقق 180 دانش آموز که پرخاشگریشان مورد تأیید مدیران، معاونان و معلمان بود، پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ را تکمیل کردند. از بین این دانش آموزان60 نفر که نمره پرخاشگری انها در انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. مورد بررسی قرار گرفتند برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار با حداقل و حداکثر نمره ،و ازتحلیل کواریانس استفاده شد.نتایج این تحقیق نمایانگر آن بود که روش آموزش گروهی مدیریت خشم و مهارت های ارتباطی برپرخاشگری مؤثر است در این میان آموزش گروهی مهارت های ارتباط مؤثرتر ازمدیریت خشم می باشد و ارائه راه حل اساسی کاهش رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی است.
کلمات کلیدی: شیوه های خود کنترلی، مهارت های ارتباطی،پرخاشگری
فهرست مطالب :
فصل 1- کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله.
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق..
سوال های تحقیق..
فرضیات تحقیق..
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق..
فصل 2- ادبیات پیشینه تحقیق...
تعریف خشم..
تعریف پرخاشگری..
انواع پرخاشگری..
مبانی نظری پرخاشگری..
تئوری رفتار غریزی فروید
تئوری بیولوژی..
نظریه ناکامی – پرخاشگری..
نظریه یادگیری اجتماعی..
دیدگاه شناختی..
نظریه پرخاشگری- پرخاشگری..
علل و عوامل موثر بر پرخاشگری نوجوانان.
تفاوت های جنسیتی..
عوامل خانوادگی پرخاشگری..
عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)
علل اجتماعی
ارتباط پرخاشگری با مؤلفه های شخصیت..
مهارت های ارتباط موثر با دیگران..
راهبردهای رابطه موثر با دیگران..
مهارت های خودکنترلی رفتاری در نوجوانان..
احساس مسئولیت در نوجوانان..
نقش و ضرورت خود کنترلی
بسترهای خود کنترلی..
خود کنترلی و ارزش و کرامت نوجوانان
فرآیند تغییر رفتار از طریق آموزش خودکنترلی رفتار
یادگیری مسئولیت پذیری
مؤلفه های خودکنترلی رفتار
شیوه ها و راهکارهای کنترل پرخاشگری در نوجوانان دانش آموز
مطالعات انجام شده داخلی و خارجی..
فصل 3- روش تحقیق...
روش تحقیق..
جامعه آماری..
نمونه و روش نمونه گیری..
ابزارهای تحقیق..
نحوه اجرای تحقیق..
روش های آماری بکار رفته.
فصل 4- یافته های تحقیق...
یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق..
یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق..
فصل 5- بحث و نتیجه گیری..
نتیجه گیری..
پیشنهادات...
فهرست منابع..
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در دبیران
متأهل شهر انجام شده است که پژوهشی از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری شامل کلیه دبیران متأهل شهر وحجم نمونه 120 نفر از این جامعه می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی دبیران متأهل شهر رابطه معنادار وجود دارد. با
توجه به تحلیل یافته ها بوسیله همبستگی ،بین مولفه های بلوغ عاطفی (ثبات
عاطفی ،بازگشت عاطفی وسازگاری اجتماعی) و رضایتمندی زناشویی دبیران متأهل
رابطه مثبت معنادار وجود دارد.همچنین بین فروپاشی شخصیت و رضایتمندی زناشویی دبیران متأهل رابطه معکوس (منفی) معنادار وجود دارد. یعنی
هر اندازه فروپاشی شخصیت بالا باشد احتمال رضایتمندی زناشویی کمتر است و
بالعکس همچنین نتایج نشان دادکه بین فقدان استقلال و رضایتمندی زناشویی
دبیران متأهل رابطه معنادار وجود ندارد. با توجه به ارتباط بالای بلوغ
عاطفی با رضایتمندی زناشویی پیشنهاد میگردد سازمانهای متولی امور آموزش
در کشور، بیشتر به مقوله آموزش مهارتهای لازم جهت افزایش بلوغ عاطفی
بپردازند تا باعث بهبود روابط زناشویی و محکمتر شدن بنیان خانواده گردد
.
کلید واژه: بلوغ عاطفی، رضایتمندی زناشویی، دبیران متأهل
فهرست مطالب :
فصل 1-کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
1-2بیان مسئله.
1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق..
1-4-اهداف تحقیق..
1-5- سوالات تحقیق..
1-6- فرضیات تحقیق..
1-7-نعاریف واژه ها
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق...
2-1-تعریف بلوغ..................
2-2- تعریف عاطفه.
2-3مفهوم بلوغ عاطفی..
2-4- بلوغ عاطفی از دیدگاه روان شناسان..
2-5-عوامل مؤثر بر بلوغ عاطفی..
2-6- ویژگی های افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند.
2-7-نیازهای عاطفی فرد و اهمیت آن ها
2-8- تعادل عاطفی و روانی زوجین..
2-9-رضایتمندی زناشویی..
2-10- تاریخچهی رضایتمندی زناشویی..
2-11- رضایتمندی زناشویی از دیدگاه اسلام.
2-12 عوامل تعیین کننده موفقیّت ازدواج و رضایت زناشویی..
2-13- نقش هوش عاطفی در روابط زوجهای جوان
2-14- نظریههای مرتبط با آسیب شناسی رضامندی زناشویی
2-15- عوامل نارضایتی زوجین در زندگی مشترک
2-16- ادراک عاطفی و روابط زوجین
2-17- تأثیر عواطف و هیجانات در رضایتمندی زناشویی
2-18- اهمیت بلوغ عاطفی در تحکیم پیوندهای زناشویی
2-19- مدیریت عواطف و تأثیر آن بر رضایتمندی زناشویی
2-20- عوامل جدائی عاطفی و نارضایتی های زناشویی زوجین
2-21- روش هایی برای بهبود بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی
2-22- تحقیقات انجام شده
فصل 3- روش شناسی تحقیق
3-1- روش تحقیق
3-2- جامعه آماری
3-3- نمونه و روش نمونه گیری
3-4- روش گردآوری اطلاعات
3-5-ابزار گرد آوری اطلاعات
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
فصل 4-تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق
4-2- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق.
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات...
5-1- نتیجه گیری..
5-2- پیشنهادات...
فهرست منابع..
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
از دکتر یاشویرینگ و دکتر ماهیش بهارگاوا جمع آوری شده است. این پرسشنامه شامل 48 سؤال است که 10 سؤال اول آن معیار عدم ثبات عاطفی 10 سؤال دوم معیار بازگشت عاطفی و 10 سؤال سوم معیار ناسازگاری اجتماعی و 10 سؤال چهارم فروپاشی شخصیت و 8 سؤال آخر فقدان استقلال را می سنجد که به توضیح مختصر هر یک از آنها می پردازیم:
الف) معیار عدم ثبات عاطفی: این عامل مجموعه ای از عدم قابلیت در حل و فصل مشکلات، زودرنجی، نیازها، نیاز به کمک در کارهای روزمره، آسیب پذیری، لجاجت و تندخویی می باشد
ب) معیار بازگشت عاطفی: بازگشت عاطفی هم گروه بزرگی از عوامل است که نماینده عواملی چون احساس حقارت، بیقراری، خصومت، پرخاشگری و خودمداری است.
ج) ناسازگاری اجتماعی: چنین شخصی فاقد قابلیت انطباق اجتماعی است دچار نفرت است گوشه گیر و در عین حال متکبر است دروغ می گوید و تنبلی می کند.
د) فروپاشی شخصیت: این عامل شامل کلیه علائمی است که نشان دهنده فروپاشی شخصیت است مانند واکنش سازی، هراس، دلیل تراشی، بدبینی و رفتار ضد اخلاقی است.
5- فقدان استقلال: چنین فردی وابستگی انگلی نسبت به دیگران نشان می دهد خودبین است رغبت های محسوس ندارد و مردم او را غیر قابل اعتماد می دانند.
(EMS) یک مقیاس گزارش شخصی پنج گزینه ای است. سوالات این مقیاس خواستار اطلاعات برای هر یک از پنج گزینه ای است که در زیر می آید:
خیلی زیاد، زیاد، نامشخص، احتمالاً و هرگز. سؤالات طوری بیان شده که اگر جواب مثبت مثلاً خیلی زیاد باشد نمره 5 تعلق می گیرد، برای زیاد 4، برای نامشخص 3، برای احتمالاً 2، و پاسخ منفی هرگز نمره 1 می گیرد. بنا براین هر چه نمره بالاتر باشد درجه بالاتری از عدم بلوغ عاطفی وجود دارد و بالعکس. پایایی این مقیاس توسط روش آزمون- آزمون مجدد و روش همسانی درونی تعیین شد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
برای بررسی رضایت زناشویی، پرسشنامه انریچ استفاده گردید. این پرسشنامه به عنوان یک ابزار معتبر در تحقیقات متعددی برای سنجش رضایت زناشویی مورد استفاده قرار گرفته است. هدف این پرسشنامه تعیین حیطه های کاری و نقاط قوت روابط زناشویی بوده است پرسشنامه« انریچ » شکل 115 سؤالی و نیز 125 سؤالی وجود دارد که برای ارزیابی زمینههای بالقوه مشکل زا یا شناسایی زمینه های قوت و پرباری رابطه زناشویی به کارمی رود همچنین از این پرسشنامه برای تشخیص زوج هایی استفاده می شود که نیاز به مشاوره و تقویت رابطه خود دارند در ایران فرم کوتاه آزمون با 47 پرسش مورد هنجاریابی قرار گرفت در مطالعه فعلی از نسخه 47 سؤالی آن استفاده شده است. محققان با دسته بندی پرسش های مرتبط، 47 پرسش فوق را به 9 مؤلفه شامل: موضوعات شخصیتی، ارتباط دوتایی، حل تعارض، مدیریت مالی، فعالیت های اوقات فراغت، رابطه جنسی، فرزندپروری، ارتباط با اقوام و دوستان و جهت گیری مذهبی تفکیک کرده اند.
که هر یک از این مؤلفه ها بعد خاصی از رضایت زناشویی را اندازه می گیرند Olsonو همکاران ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه را 92/0 و سلیمانیان و نوابی نژاد 95/0 گزارش کرده اند. پرسش های این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت پنج تایی از 1 تا 5 کدگذاری شدند. در ضمن برخی از پرسش ها به صورت معکوس نمره گذاری شدند. در پرسشنامه رضایت زناشویی Enrich،پاسخ به سؤالات به صورت طیف لیکرت 5 درجه ای از 5=کاملاً موافق تا 1=کاملاً مخالف بوده، کمترین نمره 47 و بیشترین نمره 235 است وافرادی که نمرات آنها زیر 150 است دارای میزانی از ناسازگاری زناشویی هستند. روایی و اعتباراین پرسشنامه در پژوهشی توسط سلیمانیان برآورد گردید.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی مهندسی روانشناسی (علوم تربیتی)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
در سالهای اخیر تحولات جنسیتی گستردهای در حوزهی آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی به وقوع پیوسته است که نمیتوان آنها را محدود و منحصر به تحولات کمی و افزایش چشمگیر نسبت دانشجویان دختر دانست، به همین اعتبار دیدگاههای جدیدتر بر ابعاد کیفی این تحول تأکید داشته و آن را در عرصهی وسیعتری از پیامدهای تحصیلی دنبال کردهاند. در تحقیق حاضر تلاش شده است که پس از مروری نظری بر وجوه عمدهی تفاوتهای جنسیتی در تواناییهای شناختی، عملکرد تحصیلی و تبیین آن با استناد به برخی دیدگاهها، به این مهم پرداخته شود.
فهرست مطالب :
فصل 1- انگیزه و پیشرفت تحصیلی
مقدمه
ارزش ها و هنجار های جنسیتی..
تعریف مفهومی متغیر ها و انواع آ
اصطلاحات پژوهش
انگیزه های اولیه.
انگیزه های ثانویه.
انگیزه و رفتار
انگیزه و پیشرفت تحصیلی..
عوامل انگیزشی و پیشرفت تحصیلی..
ماهیت و محتوای برنامه های آموزشی..
فصل 2- جنسیت و انگیزه تحصیلی
جنسیت و تواناییهای تحصیلی..
جنسیت و عملکرد تحصیلی..
کند وکاو رابطه دانشجو و استاد.
وظایف استاد و دانشجو نسبت به هم..
ویژگی های استاد و دانشجو.
تعهد و مسئولیت استاد و دانشجو در قبال هم..
رفتار استاد و انگیزه تحصیلی..
ارتباط انگیزه و پیشرفت تحصیلی..
انگیزه پیشرفت و جنسیت...
ارتباط انگیزه پیشرفت و فرهنگ جامعه.
ارتباط انگیزه پیشرفت و یادگیری و عملکرد.
فصل 3- فرضیه ها و روش انجام کار.
ضرورت و اهمیت پژوهش....
پژوهش های انجام شده
بیان مسئله.
اهداف پژوهش....
روش پژوهش....
روش گردآوری اطلاعات...
ابزار گرد آوری اطلاعات...
جامعه آماری و تعداد نمونه و روش نمونه گیری..
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فرضیه پژوهش
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات
روائی پرسشنامه.
اعتبارپرسشنامه.
بررسی آماری جامعه دانشجویان پسر.
بررسی آماری جامعه دانشجویان دختر.
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه و خلاصه پژوهش
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
کتاب به عنوان یک عنصر فرهنگی در همه حال مورد توجه ملل در اعصار مختلف بوده است این شاخص فرهنگی با نفوذ خود ضمن انتقال دانش به مخاطب، بینش او را نسبت به محیط اطراف و دنیای پیرامون خود تغییر داده و روح تازه ای به خواننده خود می دهد، دریچه ای که هر انسانی را با افکار و اندیشه دیگران آشنا کرده، به آدمی بصیرت می دهد تا شعاع دید خود را گسترش داده و او را در همه حال با خود همراه می کند. اگرچه امروزه در نظام آموزشی کشور، کتابهای درسی از جایگاه خاصی برخوردارند، ولی برای بهبود سطح دانش و آگاهی دانش آموزان، لازم است در آموزش، از کتابهای مناسب کمک آموزشی همخوان با کتابهای درسی استفاده شودنظام آموزشی وظیفه دارد محتوای برنامه درسی و نیازهای یادگیرنده را در نظر بگیرد لذا آن نظام های آموزشی که به نیازهای متفاوت یادگیرندگان بیشتر توجه می کنند، توسعه بیشتری یافته و به سمت فردی شدن آموزش ها نیز پیش می روند. بر همین اساس، هرچه نظام آموزشی قوی تر شود کتابهای کمک آموزشی بیشتری نیز منتشر خواهد شد
این در حالی است که تولید و و بهره گیری از کتابهای درسی درکشورهای مختلف جهان به دو شیوه متمرکز و غیرمتمرکز انجام می شود و امروزه، اکثر کشورها به سمت کاهش تمرکز در برنامه درسی روی آورده اند و می کوشند کتاب های کمک آموزشی را به نیازهای یادگیرنده نزدیک کنند. در برنامه درسی متمرکز به نیازهای فردی، اقتضائات محلی، نزدیک شدن یادگیری به زندگی فردی دانش آموزان و محیط یادگیری آنها توجه چندانی نمی شود. در برخی از متون، از نظام آموزشی دانش آموز مدار یا برنامه مدار نام برده می شود که در واقع می توان نظام آموزشی دانش آموز مدار را غیر متمرکز و برنامه مدار را متمرکز به شمار آورد .
در ایران، استفاده از کتاب های درسی به صورت متمرکز است؛ یعنی کتاب های درسی از یک کانال تغذیه می شوند و یک متن واحد درسی در سراسر کشور تدریس می شود. اما در کشورهایی نظیرانگلستان،استرالیا، زلاندنو، آمریکا و سوئد به کارگیری کتاب های درسی غیرمتمرکز است؛ به این روش که معمولا یک برنامه ی ملی درسی اعلام می شود که هدف های آن روشن است و مدارس می کوشند به هدف های برنامه ی ملی نزدیک شوند و هیچ الزامی وجود ندارد که از یک کتاب درسی واحد برای رسیدن به این هدف ها کمک بگیرند. در اغلب اوقات، ممکن است معلم از بین منابع زیادی که وجود دارد منابعی را گزینش نموده و و در اختیار دانش آموزان قرار دهد؛ به عبارت دیگر، معلم حق دارد متنی که می خواهد تدریس کند، خود برگزیند
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را میطلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم میشود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم میسازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سالهای اخیر به طور عمده در بخش مالیاتهای مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده به عنوان یکی از سیستمهای مطرح طی دو دهه اخیر،مورد توجه ویژهای قرار گرفته است. در بین انواع مالیاتهای موجود نیز یکی از بهترین روشهای اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینههای عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولتها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولتها برای تأمین این هزینهها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالمتری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده است. رهایی از درآمدهای پر نوسان و غیر قابل اطمینان حاصل از فروش نفت خام و تامین مالی بودجه دولت از طریق درآمدهای مالیاتی یکی از اهداف کلیدی نظام مالیاتی کشور می باشد. نگاهی گذرا به عملکرد نظام مالیاتی کشور طی سالهای گذشته نشان می دهد با وجود اقدامات مهم صورت گرفته در طول برنامه های اول تا چهارم توسعه اقتصادی؛ اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام مالیاتی در ابعاد مختلف نظیر اصلاح قوانین و مقررات مالیاتها، اصلاح نرخها و معافیتهای مالیاتی و ... هنوز نظام مالیاتی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان وضعیت نامناسبی دارد.یکی از اساسی ترین مشکلات نظام مالیاتی کشور، فقدانِ پیش بینی های علمی درآمدهای مالیاتی است
کلید واژه: مالیات، مالیات برارزش افزوده، درآمدهای مالیاتی دولت
فصل 1- کلیات تحقیق
1-1- مقدمه............
1-2- بیان مسئله.
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق..
1-4- اهداف تحقیق..
1-5- سوالات تحقیق..
1-6- فرضیات تحقیق..
1-7- تعاریف واژه ها
2-1- تعریف بلوغ..................
2-2- تعریف عاطفه.
3-1- روش تحقیق..
3-2- جامعه آماری..
3-3- نمونه و روش نمونه گیری..
3-4- روش گردآوری اطلاعات...
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات...
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات...
4-1- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق
4-2- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتیجه گیری
5-2- پیشنهادات
فهرست منابع
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید