فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
بیان مساله :
در اندیشه وحدت وجودی عالم همه اوست وسرتاسر هستی یک وجود بیش نیست و همه عالم مظاهر وجلوه های تجلی یک حقیقت واحدند ، حق دارای یک تجلی ازلی است در آن عبارتست از تجلی ذات الهی در صور جمیع ممکنات که امری معقول است و وجود عینی ندارد. اطلاق وجود برای خدا تنها برای تفهیم و تقریب به ذهن است و نامی بیش نیست زیرا خداوند در تصور کسی نمی آید و وجود عین حق است وحق در مقابل کثرت قرار ندارد و از این وحدت جز موجودات واحد ، ظاهر وپدیدار نگشته و او همان است که کل هستی را فرا گرفته و به عبارت دیگر هستی و مظاهر کوناکون آن خدا ، یا واقعیت ازلی است اما در بین شاعران برجسته عارف وحدت وجودی می توان به مولوی ، کمال الدین عبدالرزاق ، عراقی،حافظ و جامی اشاره کرد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم جامعه محسوب می شود و اثرات احتمالی پرخاشگری بر دانش آموزان از دیرباز مورد توجه محققان بوده است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز می باشد به این منظور محقق 180 دانش آموز که پرخاشگریشان مورد تأیید مدیران، معاونان و معلمان بود، پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ را تکمیل کردند. از بین این دانش آموزان60 نفر که نمره پرخاشگری انها در انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. مورد بررسی قرار گرفتند برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار با حداقل و حداکثر نمره ،و ازتحلیل کواریانس استفاده شد.نتایج این تحقیق نمایانگر آن بود که روش آموزش گروهی مدیریت خشم و مهارت های ارتباطی برپرخاشگری مؤثر است در این میان آموزش گروهی مهارت های ارتباط مؤثرتر ازمدیریت خشم می باشد و ارائه راه حل اساسی کاهش رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی است.
کلمات کلیدی: شیوه های خود کنترلی، مهارت های ارتباطی،پرخاشگری
فهرست مطالب :
فصل 1- کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله.
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق..
سوال های تحقیق..
فرضیات تحقیق..
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق..
فصل 2- ادبیات پیشینه تحقیق...
تعریف خشم..
تعریف پرخاشگری..
انواع پرخاشگری..
مبانی نظری پرخاشگری..
تئوری رفتار غریزی فروید
تئوری بیولوژی..
نظریه ناکامی – پرخاشگری..
نظریه یادگیری اجتماعی..
دیدگاه شناختی..
نظریه پرخاشگری- پرخاشگری..
علل و عوامل موثر بر پرخاشگری نوجوانان.
تفاوت های جنسیتی..
عوامل خانوادگی پرخاشگری..
عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)
علل اجتماعی
ارتباط پرخاشگری با مؤلفه های شخصیت..
مهارت های ارتباط موثر با دیگران..
راهبردهای رابطه موثر با دیگران..
مهارت های خودکنترلی رفتاری در نوجوانان..
احساس مسئولیت در نوجوانان..
نقش و ضرورت خود کنترلی
بسترهای خود کنترلی..
خود کنترلی و ارزش و کرامت نوجوانان
فرآیند تغییر رفتار از طریق آموزش خودکنترلی رفتار
یادگیری مسئولیت پذیری
مؤلفه های خودکنترلی رفتار
شیوه ها و راهکارهای کنترل پرخاشگری در نوجوانان دانش آموز
مطالعات انجام شده داخلی و خارجی..
فصل 3- روش تحقیق...
روش تحقیق..
جامعه آماری..
نمونه و روش نمونه گیری..
ابزارهای تحقیق..
نحوه اجرای تحقیق..
روش های آماری بکار رفته.
فصل 4- یافته های تحقیق...
یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق..
یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق..
فصل 5- بحث و نتیجه گیری..
نتیجه گیری..
پیشنهادات...
فهرست منابع..
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی (محض)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
در اندیشه وحدت وجودی عالم همه اوست وسرتاسر هستی یک وجود بیش نیست و همه عالم مظاهر وجلوه های تجلی یک حقیقت واحدند ، حق دارای یک تجلی ازلی است در آن عبارتست از تجلی ذات الهی در صور جمیع ممکنات که امری معقول است و وجود عینی ندارد.
در یک مقایسه اجمالی و سیر گذرا در آراء و عقاید اندیشه وحدت وجودی عارفان مسلمان و بخصوص شاعران عارف مسلک وحدت وجودی ودر یک نظر روان شناختی شخصیتی آنان در می یابیم که قریب به اتفاق شاعران و عارفان وحدت وجودی در مقام تبیین اندیشه های وحدت گرایانه شور و نشاط و شادی و جنبش روحی خاصی از خود نشان داده اند یا به عبارت دیگر میتوان گفت هاله های نورانی در سراسر وجود فکری و معنوی آنان به وضوح مشاهده می شود. در بین شاعران برجسته عارف وحدت وجودی می توان به مولوی ، کمال الدین عبدالرزاق ،فخرالدین عراقی،حافظ و جامی اشاره کرد. نظر وحدت وجودی عراقی از هم عشق و هم عاشق و هم معشوق خود اوست خود اوست که با دیدهی خود به جمال خود مینگرد مادامی که حقیقت مطلق زیبائی در خداست و جمالش هیچ کاهش نمییابد، عاشقی جان سپارانهی عراقی هم از همین جاست. آن وجود یگانه و معشوق حقیقی را عراقی با عشق هستی سوز کشف کرده است و میخواهد برای خواننده نیز قابل درک و فهم نماید. عرفان وحدت وجودی در صورتی تا اندازهای معلوم و مفهوم میشود که مباحثی مانند بحث تشبیه و تنزیه، صفات و اسماء حق، اعیان ثابته، رابطه حق با عالم و امثال آنها که در عرفان وی مطرح شده، مورد مطالعه ومداقّه قرار گیرند که آنها همه توضیحات اصل وحدت وجودند.
کلمات کلیدی: وحدت گرایی، وحدت وجود، اشعار فخرالدین عراقی، وحدت وجود در اشعار فخرالدین عراقی
فهرست مطالب :
فصل 1- مبانی عرفان و انواع آن.. 1
1-1- مقدمه……….... 2
1-2- زبان تصوف یا عرفان.. 2
1-3- شعر. 2
1-4- تعریف تصوف و عرفان.. 3
1-5- تصوف در لغت... 4
1-6- منشأ تصوف... 4
1-7- نسبت تصوف و عرفان اسلامی.. 5
1-8- تاریخ عرفان.. 5
1-8-1- قرن دوم تا پنجم قمری.. 6
1-8-2- قرن ششم تا نهم قمری.. 7
1-8-3- قرن دهم قمری تا کنون.. 9
1-9- شریعت و طریقت و حقیقت عرفان.. 9
1-9-1- مقامات... 9
1-9-2- احوال.. 10
1-10- آداب طریقت... 10
1-11- مستحصنات متصوفه. 10
1-12- خرقه پوشی.. 10
1-13- خانقاه…….. 10
1-14- چلّه نشینی.. 10
1-15- سماع……. 11
1-16- رموز….. 11
1-17- فرقهها و سلسلههای صوفیه. 11
1-17-1- سلسلههای تصوف در اسلام. 11
1-18- پیدایش مکتب تصوف و رواج آن.. 13
1-19- دو علت عمده انحطاط متصوفه از نگاه مخالفان.. 14
1-20- زنان و تصوف... 15
1-21- ادبیّات و عرفان.. 16
فصل 2- وحدت گرایی.. 19
2-1- تعریف وحدت وجودی.. 20
2-2- فلسفه وحدت وجودی.. 20
2-3- آراء و عقاید اندیشه وحدت وجودی عارفان مسلمان.. 20
2-4- احیاگران اندیشه وحدت وجودی.. 22
2-5- عقیده ابن عربی درباره وحدتگرایی.. 22
2-6- وحدت وجودی در اشعار باباطاهر. 23
2-7- انسان و عشقش به خداوند. 28
2-7-1- فلاسفه. 29
2-7-2- زاهدان.. 29
2-7-3- عارفان.. 30
2-8- تفاوتهای زاهدان و عارفان.. 31
2-9- خدای عارفان.. 32
2-10- زبان عرفان.. 34
فصل 3- مبانی عرفان فخرالدین عراقی 37
3-1- شرح حال فخرالدین عراقی.. 38
3-1-1- تولد فخرالدین عراقی.. 38
3-1-2- زندگی.. 38
3-2- مقام عرفانی فخرالدین عراقی.. 39
3-3- یک نمونه از شعر فخرالدین عراقی.. 40
3-3-1- شور عشق….. 40
3-3-2- راز…….. 40
3-4- فخرالدین ابراهیم عراقی و حافظ... 41
3-4-1- وجه اشتراک عراقی و حافظ... 41
3-4-2- وجه افتراق عراقی و حافظ... 41
3-5- خلاصه سرگذشت فخرالدین عراقی.. 42
3-6- ابن عربی 43
3-7- عاقبت عراقی.. 43
3-8- اندیشه و عقل نزد شاعران قرن هفتم.. 43
3-9- اخلاق و ظاهر عراقی.. 44
3-10- تاثیر غزلیات عراقی.. 44
3-11- گزیدهای از غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی.. 44
3-11-1- ناله سحرگاهان 44
3-11-2- جدا کرده………. 45
3-11-3- حادثه……… 45
3-11-4- رنج بسیار……… 46
3-11-5- ناکام 47
3-11-6- سر به سر…………. 47
3-11-7- ای ز فروغ رخت... 48
3-11-8- دیدی چو من 48
3-11-9- مست خراب یابد. 49
3-11-10- به یک گره که دو چشمت... 50
3-11-11- چو آفتاب رخت 50
3-11-12- عراقی بار دیگر توبه بشکست... 51
3-11-13- ساقی قدحی شراب در دست... 51
3-11-14- از پرده برون آمد ساقی.. 52
3-11-15- شوری ز شراب خانه برخاست... 53
3-11-16- نرگس مست تو. 54
3-11-17- ناگه از میکده………. 54
3-11-18- مهر مهر دلبری 55
3-11-19- چنین که حال من.. 56
3-11-20- ندیدهام رخ خوب تو. 57
3-11-21- جانا، نظری……….... 57
3-11-22- در کوی خرابات... 58
3-11-23- طرهی یار پریشان.. 59
3-11-24- در سرم………. 60
3-11-25- شاد کن جان من.. 60
3-11-26- مشو، مشو………….. 61
3-11-27- کی ببینم……… 62
3-11-28- جز دیدن روی تو. 63
3-11-29- هر دلی کو……….... 63
3-11-30- ساقی………… 64
3-11-31- عشق سیمرغ است... 65
3-11-32- دل، که دایم…………. 66
3-11-33- آه، به یکبارگی.. 66
3-11-34- مرا گر یار بنوازد. 67
3-11-35- کی از تو جان غمگینی شود شاد؟. 67
3-11-36- هر که را……. 68
3-11-37- عشق شوقی در نهاد ما نهاد. 70
3-11-38- بر من، ای دل…….. 70
3-11-39- بیرخت…………… 71
3-11-40- هر شب دل پر خونم بر خاک درت افتد. 72
3-11-41- با شمع روی خوبان.. 73
3-11-42- با عشق عقل……….. 73
3-11-43- جانا 74
3-11-44- در حلقهی فقیران.. 74
3-11-45- با درد خستگانت... 75
3-11-46- با درد خستگانت... 76
3-11-47- خرم تن آن کس.... 76
3-11-48- بیا………. 77
3-11-49- نگارا……………… 77
3-11-50- تا کی کشم جفای تو؟. 78
3-11-51- بیا بیا،……………… 79
3-11-52- می روان کن ساقیا 80
3-11-53- بتم از غمزه و ابرو، 81
3-11-54- اگر یکبار زلف یار 81
3-11-55- من مست می عشقم.. 82
3-11-56- ناگه بت من………….... 83
3-11-57- ناگه بت من مست... 84
3-11-58- بیا، که بیرخ زیبات... 84
3-11-59- ز اشتیاق تو……….. 85
3-11-60- چو چشم مست... 86
3-12- مقایسه کوتاه بین اشعار عراقی و حافظ... 87
فصل 4- وحدت وجود در اشعار شاعران.. 91
4-1- معانی اصطلاح وحدت وجود. 92
4-2- مدافعان تعبیر وحدت وجود توسط ابن عربی.. 92
4-3- مخالفان تعبیر وحدت وجود توسط ابن عربی.. 92
4-4- تعبیر وحدت وجود از نظر مولوی.. 94
4-5- تفاوت بین رویکرد مولانا و ابنعربی در مورد وحدت وجود. 94
4-6- صدق وجود بر مصادیق و ذکر اقوال وارده در آن.. 98
4-7- حق تعالی وجود مطلق و لا بشرط.. 101
4-8- دلایل وجود مطلق بودن حق تعالی.. 101
4-9- شبهات وارده بر اینکه حق وجود مطلق است... 102
4-10- تمثیل و تشبیه وجود به نور 105
4-11- تایید وحدت وجود در تصوف ابن عربی.. 106
4-12- تقریری از وحدت وجود ابن عربی و ایراد نصوصی از وی و شروحی از شارحان وی.. 107
4-13- اصطلاح حق در عرفان ابن عربی.. 110
4-14- اعتبار عالم در عرفان ابن عربی.. 111
4-14-1- نسبت عالم به حق مانند نسبت سایه است به صاحب آن.. 111
4-14-2- وجود ممکنات ظهور وجود حقّ تعالی است در حقایق ماهیّت ایشان.. 112
4-15- نحوه معیّت و قیّومیّت حقّ سبحانه با اشیاء 113
فصل 5- موضوعات عرفانی در اشعار عراقی.. 114
5-1- فخرالدین عراقی کمیجانی گمنام ترین شاعر وعارف کشور 115
5-2- زندگی عارفانه فخرالدین عراقی.. 115
5-3- آثار فخرالدین عراقی.. 116
5-3-1- آثار عرفانی فخرالدین عراقی.. 116
5-4- سبک شعری فخرالدین عراقی.. 117
5-5- صحّت طریق یا صحّت نتیجه. 117
5-6- چند نمونه از غزلیات عرفانی فخرالدین عراقی.. 118
5-6-1- غزل شماره 1.. 118
5-6-2- غزل شماره 2.. 119
5-6-3- غزل شماره 3.. 120
5-6-4- غزل شماره 4.. 120
فصل 6- وحدت وجود در اشعار فخرالدین عراقی.. 122
6-1- عشق حقیقی.. 123
6-2- عشق حقیقی از نظر عراقی.. 125
6-3- وحدت وجودی از نظر عراقی.. 125
6-4- اشارههای وحدت وجود در اشعار عراقی.. 127
6-5- یگانگی وجود. 128
6-6- عشق نزد امام احمد غزالی.. 129
6-7- حقیقت وجود نزد شیخ فخرالدین عراقی: 129
6-8- حقیقت عشق مرتبط با ذات نه مرتبط با صورت عشق.. 131
فصل 7- نتیجه گیری و پیشنهادها 133
7-1- نتیجه گیری.. 134
فهرست منابع.. 135
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
پیشگفتار:
با شروع ترم، فعالیت خود را برای پیدا کردن محلی مناسب جهت به انجام رساندن این پروژه آغاز نموده با چندین کارخانه صنعتی مختلف تماس گرفته و در نهایت با مدیر بخش طراحی شرکت شیرآلات بهداشتی شیبه قرار ملاقات گذاشته و شروع به کارنمودم .در اینجا ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیشرفتهای آتی علیرغم وجود کاستیهای موجود در کارهایم ، از رهنمودها و مساعدتهای استاد محترم جناب آقای مهندس شیرازی سپاسگذارم.شرکت تولیدی شیرآلات بهداشتی شیبه با بیش از چهل سال یعنی نزدیک به نیم قرن فعالیت تولیدی و تجربه درخشان بزرگترین تولید کننده شیرآلات بهداشتی در کشور به شمار می آید و جایگاهی بسیار عظیم در بازارهای داخلی و خارجی دارد. شیبه با بهره گیری از دانش فنی روز و کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت تولیدات خود و با استفاده از کارشناسان با تجربه و کارآزموده توانسته استدر بالاترین سطح استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته باشد.
فهرست مطالب :
فهرست
پیشگفتار: ۱
هدف: طراحی شیر دوش اهرمی.. ۲
معرفی شرکت تولیدی شیرآلات بهداشتی شیبه. ۳
شیرآلات بهداشتی شیبه دارنده : ۳
روند خط تولید کارخانه: ۶
-قالب سازی: ۶
-ریخته گری و ماهیچه سازی: ۸
(ماهیچه ها) ۱۰
پرداختکاری: ۱۰
(فرمان) ۱۳
-آبکاری: ۱۳
-گوتینگ: ۱۶
-مونتاژ و بسته بندی : ۱۸
ریختهگری مس و برنج: ۱۹
مشخصات عمومی ذوب: ۱۹
کورههای ذوب: ۲۱
تاثیر ناخالصیها: ۲۲
آلیاژهای مس: ۲۳
آلیاژهای مس- روی (برنج): ۲۴
آلیاژهای ریختگی برنج: ۲۴
تولید و تهیه برنج ریختگی: ۲۶
قالبها: ۲۷
لیست محصولات تولیدی شرکت: ۲۹
مبحث اقتصادی : ۳۱
آنالیز نمونه ای از محصولات کارخانه: ۳۳
مشخصات استاندارد نمونهء بررسی شده: ۳۹
اصطلاحات بهداشتی و تعاریف مربوط به شیر آلات بهداشتی: ۴۱
باید های مربوط به ویزگی های ساخت : ۴۲
قطعات تراشکاری شده: ۴۳
باید های مربوط به ویژگی های اجزای شیر: ۴۵
بایدهای مربوط به نشانه گذاری: ۴۸
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
مقدمه :
یکی از قدیمی ترین هنرهایی که بشر آنرا آموخت و از آن برای آسایش و زینت بخشیدن به خانه و زندگی خود استفاده نمود ، هنر فرشبافی است . زمانی که بشر برای پوشاندن و گرم کردن ، خود را نیازمند پوشش دید به فکر درست کردن وسیله یا شئی افتاد که هم قابل پوشیدن باشد و بدن او را آزار ندهد و هم احساس راحتی و گرما به او ببخشد . در نتیجه برای اولین بار از برگ درختان که حالت انعطاف پذیری داشت برای این منظور بهره برد ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که شاید برگ درختان قابل پوشیدن باشد اما نمی تواند او را گرم نگه داشته و از گرما و سرما وی را محفوظ دارد . از همین جا بود که بعد از مدتی به این مطلب پی برد که می تواند از الیاف طبیعی مانند الیاف برگ درخت نارگیل و موز یا الیاف کتان و کنف با از بین هم رد کردن آنها به صورتی که امروزه بدان تار و پود می گوییم پوششی مناسب تهیه نماید که هم او را از گرما و سرما در امان بدارد و هم حالت راحتی داشته باشد . از اینجا بود که پارچه پدید آمد و روز به روز انسان در ساخت و بافت انواع پارچه ها تبحر پیدا کرد تا جایی که در حدود سه تا چهار هزار سال پیش توانست پارچه هایی همچون حریر را که در آن زمان در تمام جهان چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ زیبایی شهرت داشت ببافد .
تقریباً در همان دورانی که انسان توانست پارچه را ببافد از این هنر در بافت زیرانداز هم استفاده نمود . در مراحل اولیه از برگ درختانی همچون نارگیل و خرما زیراندازهایی شبیه به زیراندازهای حصیری که امروزه می بینید تهیه کرد اما با گذشت زمان و کشف الیاف و روش ریسندگی ، کم کم نخهای پنبه ای ، کتانی ، کنفی ، پشمی و ابریشمی ساخته شد و از بعضی از آنها مانند نخهای پشمی ، پنبه ای و کنفی در بافت زیرانداز ها استفاده می کرد . کار به جایی رسید که قدیمی ترین فرشهایی که باستان شناسان کشف نمودند و شباهت بسیاری به فرشهای امروزی دارد و نشان از اوج کمال فرش و فرشبافی دارد به حدود 2500 سال پیش می رسد که انسان از مرز تامین زیرانداز برای خانه هایش گذشت و به هنر ایجاد طرح بر روی فرش دست یافت که طبق کشفیات بدست آمدة دیرینه شناسان این هنر یک هنر ایرانی می باشد .
روز به روز به فنون فرشبافی در طرح و نقشهای گوناگون مخصوصاً در ایران افزوده می شد و آثار ارزشمندی به وجود می آمد و به عنوان یک کالای قیمتی شناخته شد . تا جایی که هر شخصی که در خانة خود به عنوان زیرانداز از فرش استفاده می کرد وی را شخص ملاک و ثروتمندی می شناختند تا اینکه این هنر فراگیر شد و از قالب یک هنر سنتی به کالای مورد علاقة مردم به عنوان پوششی برای خانه هایشان درآمد و روز بروز بر تعداد مشتریان آن افزوده شد تاجائیکه از توان بافندگان فرش خارج شده و توان پاسخگویی نیاز بازار را نداشتند . از اینجا بود که بافندگان فرش به فکر طراحی ماشین افتاده و اینگونه شد که ماشینهای ابتدایی بوجود آمد .
در دستگاههای بافندگی ابتدائی ، از وردهای تختی استفاده می کردند و نخهای تار از روی قرقره عبور کرده و توسط کیسه های شنی که به آن آویزان بود کشش نخها تنظیم می شد . ایجاد دهنه کار بدین طریق بود که کارگر پشت دستگاه نشسته و بوسیلة پای راست تخته پائی که به وردها متصل بود را به طرف پائین فشار می داد و نیمی از نخهای تار را (یک در میان) پائین کشیده می شد و نیمی در بالا قرار می گرفت و دهنه کار بوجود می آمد . عمل پودگذاری بوسیلة دست بدین طریق انجام می شد که ماکوی حامل پود را در دهانه کار پرتاب می کردند . قرار دادن پود در لبة پارچه با عمل دفتین زدن در هر پود بوسیلة دست انجام و مقداری به همین ترتیب بافته می شد تا موقع پیچیدن پارچه به دور نورد می رسید ، در این موقع بافنده بوسیلة میله های آهنی نورد پارچه را (توپی پارچه پیچ) که معمولاً چوبی بود می چرخاند تا پارچه به دور نورد پیچیده شود و جهت جلوگیری از برگشت آن توسط میله های آهنی نورد را با زمین مرتبط می کرد که اصطکاک بوجود آورد .
فهرست مطالب :
فهرست تصاویر ۶
فهرست جداول ۹
فهرست نمودارها ۱۰
مقدمه ۱۱
تاریخچه ۱۳
کارخانة فرش محتشم کاشان ۱۶
فصل اول _ رنگرزی
۱-۱ الیاف آکریلیک ۱۸
۱-۲ رنگرزی الیاف آکریلیک با مواد رنگزای بازیک ۱۸
۱-۳ روش رنگرزی ۲۱
۱-۴ رنگرزی الیاف آکریلیک با مواد رنگزای دیسپرس ۲۱
فصل دوم _ چله پیچی
۲-۱ چله ۲۳
۲-۲ نمایی از سالن چله پیچی ۲۳
۲-۳ دستگاه چله پیچی ۲۳
۲-۴ روند کار ۲۶
۲-۵ بخشهای پیشرفته دستگاه چله پیچی ۳۰
۲-۶ واکس زنی و انتقال ۳۶
۲-۷ بایگانی ۴۱
۲-۸ ضایعات سالن چله پیچی ۴۱
۲-۹ عمده مشکلاتی که در چله پیچی پیش می آید ۴۱
فصل سوم _ بافندگی
۳-۱ شرح وظایف بافنده ماشین فرشبافی ۴۴
۳-۲ شرح وظایف کمک بافنده ماشین فرشبافی ۴۵
۳-۳ آشنائی با اصطلاحات ماشین فرشبافی ۴۵
۳-۴ موقعیت اسنوها و دهنه ها در فرش روئی و زیری ۴۹
۳-۵ طراحی در ماشینهای فرشبافی ۵۰
۳-۶ محاسبات طرز قرار دادن بوبین ها ۵۰
۳-۷ قرار دادن بوبین های نخ خاب در قفسه بوبین ۵۲
۳-۸ قفسه بوبین و نخکشی نخهای خاب از راهنماهای نخ قفسه ۵۲
۳-۹ نخکشی نخهای خاب از هارنیش ها (زه ها و میل میلکها) ۵۳
۳-۱۰ نخکشی نخهای تار از میل میلک های وردها و شانه ۵۴
۳-۱۱ سیستم پودگذاری در دستگاه واندویل و تکستیما ۵۵
۳-۱۲چاقو یا تیغ برش ۵۶
۳-۱۳ سنگ چاقو تیزکن ۵۶
۳-۱۴ طراحی وردها ۵۶
۳-۱۵ تنظیم دقیق ارتفاع نخ خاب فرش ۵۷
۳-۱۶ کشیدن فرش به جلو در ابتدای کار ۵۸
۳-۱۷ نصب میله های سردرگیری نخهای تار ۵۸
۳-۱۸ دستگاه ژاکارد ۵۸
۳-۱۹ چگونگی بافت ۶۰
۳-۲۰ دستگاه پیچش فرش ۶۱
فصل چهارم _ تکمیل
۴-۱ دوخت ۶۲
۴-۲ پشت پاک کنی ۶۳
۴-۳ شیرینک مقدماتی ۶۳
۴-۴ چسب زدن ۶۴
۴-۵ خشک کردن ۶۵
۴-۶ شیرینک نهایی ۶۶
۴-۷ تخته کردن ، زیگزاگ زدن ، ریشه بافی ، عیب یابی و رفع نقیصه ۶۶
۴-۸ شستشو ۶۷
منابع و مآخذ ۶۹
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید