ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
چکیده
اهداف
هدف این مقاله ایجاد یک مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع (TQM) و مدیریت
منابع انسانی (HRM) به منظور روشن ساختن تاثیر عملکرد TQM و HRM بر فعالیت
های مدیریت دانش (KM) است.
روش شناسی تئوری مدیریت دانش به عنوان
یک نقطه آغازین برای ایجاد مدل مفهومی ترکیبی در مورد ارتباط ویژگی های
TQM و HRM عمل می کند. بر مبنای پیشینه تئوریک گسترده موجود، سه عملکرد TQM
و سه عملکرد HRM در رفتار یک سازمان به منظور آزمایش تأثرات عملیات TQM و
HRM بر فعالیت های مدیریت دانش مطرح شده اند.
دستاوردها این یافته ها مبنایی را برای ایجاد یک مدل پیشرفته HRM، TQM و مدیریت دانش فراهم می آورند.
الزامات
عملیاتی دستاورد های عملیاتی این مطالعه می تواند برای مدیران تجاری که می
خواند فعالیت های مدیریت دانش را از طریق پیاده سازی وظایف HRM و TQM که
فعالیت های مدیرت دانش را پشتیبانی می کنند، ارتقاء دهند، قابل استفاده
است.
ارزش این مقاله به وسیله ایجاد یک مدل ترکیبی از HRM و TQM
به عنوان یک مثال روش شناسی که می تواند برای شناسایی درجه تأثیر HRM و TQM
بر فعالیت های مدیریت دانش قابل استفاده باشد، سهم قابل توجهی داشته است.
سازمان ها می توانند از این چارچوب به منظور انجام پیش آزمایش های اندازه
گیری خود و سپس ارزیابی مجدد تأثیرات هر یک از تغییرات HRM و TQM استفاده
نمایند.
کلامات کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش
مقدمه
در
چند دهه اخیر، کیفیت جامع (TQM) و مدیریت منابع انسانی (HRM) به دلیل
تآثیرشان بر عملکرد سازمانی و فردی، در تحقیقات مدیریت و کسب و کار،
موضوعات مهمی محسوب شده اند (Ooi, et al. , 2007). تحقیقات تجربی پیشین
(مانند تحقیقات بوسلی و ویل) تأثیرات معنا داری را از TQM و HRM بر
عملکرد سازمانی بیان می کند. اکثر بررسی های صورت گرفته بر TQM و HRM، بر
تأثیراتشان بر سطح سازمانی تمرکز داشته اند (Boselie and Wiele, 2002; Choi
and Eboch, 1998;Arthur, 1994).