ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
عنوان مقالهی انگلیسی: Verbal and figural creativity in contemporary high-school students
عنوان ترجمهشده: خلاقیت زبانی و شکلی در دانشآموزان دبیرستانی معاصر
رشته: علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی
تعداد صفحات فایل ترجمهشده: 16 (همراه با فهرست مطالب و فهرست منابع)
دانلود اصل مقالهی انگلیسی از ساینسدیرکت (لینک کمکی)
اطلاعات بیشتر در صفحهی خرید
————————————————————
Abstract
The
present study is based on the fact that numerous researches have
demonstrated that creative abilities are influenced in an extensive
degree by the intellectual factors, which also guide the development of
communication skills. Due to the fact that high-school education is
mainly based on verbal skills practice and because graphic communication
becomes secondary at this age, we assumed that verbal creativity
proficiency is higher than figural creativity proficiency in high-school
students. Results infirm this hypothesis and provide evidence to
substantiate the superiority of figural creativity over verbal
creativity in high-school students.
چکیده:
بررسی حاضر بر اساس این حقیقت بنا شده است که پژوهشهای بیشماری ثابت کردهاند که تواناییهای خلاق توسط عوامل فکری و عقلانی بهطور گسترده متأثر میشوند. عوامل فکری و عقلانی نیز توسعهی مهارتهای ارتباط را تسهیل میکنند. بهخاطر اینکه آموزش در مقطع دبیرستان عمدتاً بر اساس مهارتهای زبانی است و به دلیل اینکه ارتباط نگارهای در این مرحله در درجهی دوم قرار میگیرد، ما فرض میکنیم که در دانشآموزان دبیرستانی مهارت در خلاقیت زبانی نسبت به مهارت خلاقیت شکلی توسعهیافتهتر است. نتایج ما این فرضیه را تضعیف میکنند، در حالی که برای مستندسازی برتری خلاقیت شکلی نسبت به خلاقیت زبانی در دانشآموزان دبیرستانی مدرک فراهم میکنند.
کلیدواژگان: خلاقیت دانشآموزان دبیرستانی؛ خلاقیت زبانی؛ خلاقیت شکلی؛ آزمونهای تورنس تفکر خلاق
فهرست مطالب:
1. مقدمهفایل ترجمه در دو نسخهی قابل ویرایش (Word 2007، DOCX)
و غیرقابل ویرایش (PDF) آمادهی خرید است.