فهرست مطالب:
چکیده:
مقدمه:
فصل اول : کلیات
مبانی و مفاهیم مسئولیت مدنی
مبحث اول: جایگاه بیمه مسئولیت مدنی
گفتار اول : مفهوم مسئولیت مدنی (غیر قراردادی)
گفتار دوم : اهمیت مسئولیت مدنی
گفتار سوم : شناخت بیمه و انواع آن
الف ) اهمیت بیمه مسئولیت مدنی
ب) بیمه اجباری و اختیاری
مبحث دوم: قلمرو بیمه مسئولیت غیر قراردادی
گفتار اول : بیمه مسئولیت و برخورد نظامهای حقوقی باآن
۱- منبع مسئولیت غیر قراردادی و نوع پوشش بیمه ای
گفتار دوم : بیمه و طرح های تکمیلی مسئولیت غیر قراردادی
گفتار سوم : سیستم های بیمه ای، نظام های حقوقی و تأثیر از قواعد مسئولیت غیر قراردادی:
فصل دوم : نقش دولت در حمایت از مسئولیت مدنی اتباع تحت حاکمیت خود
مبحث اول : وظیفه حمایتی دولت و حاکم اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی
گفتار اول: مبانی مسئولیت دولت نسبت به خسارات بلاجبران
الف: نصوص قرآنی
ب- روایات:
ج- قواعد فقهی
۱- قاعده لاضرر
۲- قاعده تسبیب:
۳- قاعده من له الغنم فعلیه الغرم
۴- قاعده: الحاکم ولی الممتنع
د- مسؤلیت دولت در قانون مجازات اسلامی و قوانین متفرقه
تبصره :
گفتار دوم : نگاهی به حقوق پارهای از کشورها در خصوص مسئولیت دولت
الف- در خصوص جبران خسارت از طرف دولت
۱- حقوق مصر:
۲- حقوق فرانسه
۳- حقوق دیگر کشورهای دارای حقوق مدون
ب – طلیعه جدید مسوولیت پذیری دولت:
ج- لزوم اجتماعی شدن بیمه مسئولیت
د- تشکیل صندوق های تعاون
هـ – بررسی اصل رفاه و خیر در حقوق آمریکا
س – بیمه مسئولیت مدنی سردفتران اسناد رسمی
ش) بیمه مسئولیت مدنی صغیر و سرپرست طفل و مجنون
نتیجه گیری
فصل سوم : بررسی نهادهای مشابه با بیمه در فقه و حقوق اسلام
مبحث اول: اشاره به مبانی و پیشینه بیمه در اسلام
گفتار اول: نقش تعاون و همیاری در پیدایش نهاد بیمه
الف- بررسی نمونه های تاریخی مرتبط با نهاد بیمه
ب- رابطه اصل کفالت همگانی با نهاد بیمه
گفتار دوم- ضمان جزیره و تاریخچه پیدایش آن در حقوق اسلامی
الف- بررسی فقهی ضمان عاقله
ب- تعریف عاقله
ج- تعریف عصبه
گفتار سوم: بررسی و تطبیق نهاد بیمه با نظام عاقله در حقوق اسلام
گفتار اول : تطبیق بیمه و ضمان جریره در حقوق اسلامی:
گفتار دوم : مقایسه بیمه شخص ثالث با ضمان عاقله و ضمان جریره:
فصل چهارم : مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در حقوق ایران و
سایر کشورها
مبحث اول :
بررسی اجمالی قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی
گفتار اول:
مسئولیت مدنی دارنده وسیله نقلیه موتوری زمینی در حقوق ایران
الف) وسیله نقلیه چیست؟
ب) شخص مسئول کیست؟
گفتار دوم : مبنای حقوقی مسئولیت مالک وسیله نقلیه
گفتار سوم : خسارات قابل جبران بر مبنای قانون بیمه اجباری
الف ) نقش راننده در مسئولیت مدنی
گفتار چهارم :عوامل رافع مسئولیت
الف ) قوه قاهره و حوادث ناگهانی
ب- تقصیر زیاندیده
ج- فعل شخص ثالث
مبحث دوم: نقش منابع جایگزین جبران خسارت در قانون بیمه اجباری
گفتاراول: بررسی ماده ۱۰ قانون بیمه اجباری
الف: اهمیت حقوق حاکم برحوادث رانندگی
ب- طرح های تکمیلی پوشش مسئولیت مدنی
۱- صندوق جبران زیانهای ناشی از عمل مجرمانه
۲- کنسر سیوم بیمه گران اتومبیل انگلستان
۳- سیستم جبران خسارت غیر تقصیری
۴- صندوق تضمین خسارت اتومبیل
۵- صندوق تامین خسارت های بدنی
گفتار دوم – بیان رویه نادرست قضایی در خصوص محکومیت صندوق
الف- محکومیت صندوق وحذف حق دفاع
ب- تحلیل مساله وبیان اشتباه رویه قضایی:
ج- صدمات بدنی و نقش بیت المال :
د- بررسی سقف تعهدات صندوق وتحمیل ناروای رویه قضایی
گفتار سوم : موانع و راهکارهای توسعه بیمه مسئولیت مدنی
الف) موانع توسعة رشته بیمه مسئولیت مدنی
ب) راههای توسعه بیمةمسئولیت
نتیجه گیری :
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع عربی
منابع لاتین
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
فهرست مطالب:
مقدمه ....................................................................................................................... 1
درخواست اقلام انباری – اقلام تعمیری .................................................................. 2
مراحل تحویل و تحول قطعه تعمیری ....................................................................... 6
عملیات انبار قطعات تعمیری در ارسال قطعه .......................................................... 8
عملیات واحد برنامهریزی کارگاهها ........................................................................ 10
اقدامات انبار قطعات تعمیری در زمان دریافت قطعه تعمیر شده .......................... 11
بازگشت قطعات تعمیر نشده به انبار ...................................................................... 12
اقدامات واحدها در رابطه با ارسال قطعات تعمیری به خارج ............................... 12
دریافت قطعه از تعمیر ............................................................................................ 16
اقدامات پس از تحویل قطعه به انبار ....................................................................... 21
پیدایش قطعه مفقودی ............................................................................................ 22
نحوه درخواست اقلام مصرفی از انبار .................................................................. 24
نحوه تحویل اقلام مصرفی از انبار.......................................................................... 25
سفارش اقلام انباری و خارج کردن اقلام مصرف شده از حسابهای دارائی هما 26
چگونگی تامین قطعات مورد نیاز قسمت مهندسی و تعمیرات که در انبار موجود نمیباشد 28
دستورالعمل استفاده از فرم scrap memo............................................................ 33
شرح فرم scrap..................................................................................................... 38
شرح نمودار گردش فرم scrap memo.................................................................. 41
اقدامات واحد قطعات تعمیری در رابطه با تعمیری کلی هواپیما ............................. 42
اشکالات در ارسال قطعات و اقدامات انبار تعمیری .............................................. 43
خروج قطعه از انبار برای فروش و یا امانت .......................................................... 46
ارسال قطعات مصرفی برای تعمیر ....................................................................... 48
فعالیت واحد امور ایستگاهها ................................................................................... 50
اقدامات واحد پیگیری قطعات تحت تعمیر ................................................................ 54
اقدامات واحد حسابداری انبارها ............................................................................ 56
منابع و ماخذ............................................................................................................ 65
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
وضعیت خرمای شهرستان نیکشهر
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
بیان مساله:
عدم تعادل در بازار برخی کالاها و عدم توازن نیروهای بازار موجب می شود که منافع تولیدکنندگان، یا رفاه مصرف کنندگان و یا توامان منافع هر دو گروه تحت تاثیر شرایط نامطلوب بازار مورد تهدید قرار گیرند (عبداللهی و عابدین، 1389؛ 202). به دلیل انحصارات، عدم کارایی نظام تولیدی، بحران های سیاسی و اقتصادی، سازوکار عرضه و تقاضا توانائی خود را در ایجاد تعادل قیمت ها از دست می دهد و بازار با کمبود کالا و افزایش شدید قیمت ها مواجه می گردد. در اثر نارسایی بازار، منابع به نحو بهینه بین کالاها و بخش های اقتصادی اختصاص نمییابند. از طرف دیگر مواردی نیز وجود دارند که تولید بعضی از کالاها و خدمات با استقبال مصرف کنندگان مواجه نمی گردد. در این موارد دولت با استفاده از سیاست ها و ابزارهایی در بازار دخالت نموده و تعادل بین عرضه و تقاضا را برقرار می نماید (عبداللهی و عابدین، 1389). خرما یکی از مهمترین اقلام محصولات باغی و صادرات غیرنفتی ایران است. براساس آمار وزارت جهادکشاورزی، سطح زیرکشت خرما در سال 1384 معادل 9/238 هزار هکتار بوده که 83 درصد از این سطح درخت بارور و تولید آن نیز اندکی کمتر از یک میلیون تن بوده است (محمدی، 1386؛ 19). به طور متوسط از هر هکتار باغ خرما حدود پنج تن محصول برداشت می شود. با توجه به آنکه ارقام خرمای تولیدی ایران، بسیار متنوع است؛ برداشت عمده ارقام خرمای تولیدی کشور از مردادماه آغاز و تا مهرماه به طول می انجامد. به علاوه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندکان و صادرکنندگان خرما در جهان است. مطابق با آمار سازمان خواروبار و کشاورزی کشور ما در سال 2005 میلادی حدود 7/12 درصد از تولید خرمای جهان را به خود اختصاص داده است (محمدی، 1386؛ 18). در سال مذکور صادرات خرمای ایران از لحاظ وزنی 30 درصد و از نظر ارزش 7/18 درصد از صادرات جهانی این محصول بوده است (محمدی، 1386؛ 17). استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق مستعد برای کشت و تولید خرما در ایران است که حدود یک پنجم نخیلات کشور را در خود جای داده است (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 16). این استان با توجه به سطح زیر کشت و تولید، دومین استان کشور به شمار میآید. از بین گونه های مختلف خرمای مضافتی، ربی، شاهانی، زردان، پیو، هلیله ای، سنگ شکن، شکری، آشه ای، دزکی و ... که در استان کشت میشود ارقام مضافتی و ربی مرغوبیت و جایگاه خاصی دارند به طوری که این استان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرمای مضافتی و تولید کننده منحصر به فرد در تولید انبوه رقم ربی کشور محسوب میشود (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 16). سطح زیر کشت باغات استان سیستان و بلوچستان 52 هزار و 979 هکتار است که 36 هزار و 369 هکتار از آن به نحلستانهای خرما اختصاص دارد، یعنی در حدود 70 درصد باغات استان متعلق به خرما است و این خود گویای اهمیت خرما و نخل در اقتصاد و وضع معیشتی مردم این منطقه است (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، 1382؛ 14). شهرستان نیکشهر با سطح زیر کشتی معادل 3605 هکتار نخلستان، و تولید سالانه 19 هزار و 80 تن، در بین شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان مقام دوم را داراست (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 14). بنابراین، بازاریابی مناسب و کاهش هزینه های جانبی ناشی از واسطه گری میتواند نقش موثری در افزایش درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های تحمیلی به مصرف کنندگان شود.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق
مقدمه
1-1- بیان مسئله
1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-3- اهداف تحقیق
1-4- تعاریف واژه ها
- محدوده های تحقیق
- محدودیت های تحقیق
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق
بازاریابی
تعریف بازاریابی
مفاهیم و تعاریف اصطلاحات بازار و بازاریابی
تحقیقات در بازاریابی
عوامل بازاریابی
ویژ گی های بازاریابی محصولات کشاورزی
بازاریابی محصولات کشاورزی
ضرورت بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی
مقدمه ای بر خرما
تاریخچه خرما در ایران
گیاه شناسی نخل خرما
تکامل و رسیدن میوه خرما
1- مرحله هبابوک
2- مرحله کیمری
3- خلال
4- رطب
الف- دوره اول مرحله رطب
ب- دوره دوم مرحله رطب
5- مرحله خرما
زمان برداشت خرما
ارزش غذایی خرما
سطح زیر کشت و میزان تولید خرما در ایران
استانهای خرما خیز کشور
سطح زیر کشت
میزان تولید
عملکرد در هکتار
میزان تولید خرما در جهان
ارقام خرمای ایران
بعضی از خصوصیات ارقام مهم خرمای ایران
استعمران
شاهانی
مضافتی
زاهدی
کبکاب
ربی
برهی
گنتار
آل مهتری
خضراوی
خاصوئی
شکر
مرداسنگ یا مردارسنگ
پیاروم
زریک
شیخالی
حلاوی
دیری
نحوه تکثیر، کاشت و گرده افشانی
مرحله برداشت و جمع آوری محصول خرما
اهمیت اجتماعی خرما در زندگی ساکنین روستایی نیکشهر
اهمیت اقتصادی خرما در شهرستان نیکشهر
پیشینه پژوهش
فصل 3- روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه
3-2- محل اجرای پژوهش
3-3- اقلیم منطقه
3-4- جامعه و نمونه آماری پژوهش
3-5- فرضیات پژوهش
3-6- روش پژوهش
3-7- کارایی بازاریابی
3-8- مدل های حاشیه بازاریابی
الگوی مارک آپ
الگوی حاشیه نسبی
3-9- ابزار گرد آوری اطلاعات
3-10- روش گرد آوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای وغیره)
3-11- روش تجزیه و تحلیل داده ها
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
موضوع پرسشنامه:
پرسشنامه طراحی شده پایان نامه بررسی موانع جلب مشارکت صاحبان مشاغل آلاینده در خصوص انتقال این مشاغل به خارج شهر به منظور حفظ محیط زیست شهری می باشد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
در 4 صفحه این پرسشنامه اماده شده است
قسمتی از فایل:
باتوجه به ماهیت پژوهش از ابزار پرسشنامه به عنوان وسیله انداره گیری و جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است. ابتدا سوالات پرسشنامه با توجه به پژوهش ها و یافته های قبلی محققان در زمینه بررسی موانع جلب مشارکت صاحبان مشاغل آلاینده در خصوص انتقال این مشاغل به خارج شهر به منظور حفظ محیط زیست شهری جمع آوری و با توجه به محتوا و فرضیه پژوهش به سه دسته کلی تقسیم گردید و سپس با راهنمایی استاد سوالات به 30 سوال بسته شد. ضمناً تعدادی سوال مرتبط با اطلاعات شخصی پاسخگویان نیز در ارتباط با فرضیه در پرسشنامه گنجانیده شد. برای بررسی آن از پرسشنامه ای که برای همین منظور طراحی شده است استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 30 سوال است که در پاسخ های مربوط پنج گزینه کاملا موافقم ، موافقم ، نظری ندارم،مخالم،کاملا مخالفم برای هر پرسش به عنوان پاسخ آورده شده است .
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان مقالهی انگلیسی: Verbal and figural creativity in contemporary high-school students
عنوان ترجمهشده: خلاقیت زبانی و شکلی در دانشآموزان دبیرستانی معاصر
رشته: علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی
تعداد صفحات فایل ترجمهشده: 16 (همراه با فهرست مطالب و فهرست منابع)
دانلود اصل مقالهی انگلیسی از ساینسدیرکت (لینک کمکی)
اطلاعات بیشتر در صفحهی خرید
————————————————————
Abstract
The
present study is based on the fact that numerous researches have
demonstrated that creative abilities are influenced in an extensive
degree by the intellectual factors, which also guide the development of
communication skills. Due to the fact that high-school education is
mainly based on verbal skills practice and because graphic communication
becomes secondary at this age, we assumed that verbal creativity
proficiency is higher than figural creativity proficiency in high-school
students. Results infirm this hypothesis and provide evidence to
substantiate the superiority of figural creativity over verbal
creativity in high-school students.
چکیده:
بررسی حاضر بر اساس این حقیقت بنا شده است که پژوهشهای بیشماری ثابت کردهاند که تواناییهای خلاق توسط عوامل فکری و عقلانی بهطور گسترده متأثر میشوند. عوامل فکری و عقلانی نیز توسعهی مهارتهای ارتباط را تسهیل میکنند. بهخاطر اینکه آموزش در مقطع دبیرستان عمدتاً بر اساس مهارتهای زبانی است و به دلیل اینکه ارتباط نگارهای در این مرحله در درجهی دوم قرار میگیرد، ما فرض میکنیم که در دانشآموزان دبیرستانی مهارت در خلاقیت زبانی نسبت به مهارت خلاقیت شکلی توسعهیافتهتر است. نتایج ما این فرضیه را تضعیف میکنند، در حالی که برای مستندسازی برتری خلاقیت شکلی نسبت به خلاقیت زبانی در دانشآموزان دبیرستانی مدرک فراهم میکنند.
کلیدواژگان: خلاقیت دانشآموزان دبیرستانی؛ خلاقیت زبانی؛ خلاقیت شکلی؛ آزمونهای تورنس تفکر خلاق
فهرست مطالب:
1. مقدمهفایل ترجمه در دو نسخهی قابل ویرایش (Word 2007، DOCX)
و غیرقابل ویرایش (PDF) آمادهی خرید است.