عنوان انگلیسی مقاله: Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia
عنوان فارسی مقاله: مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
موفقیت
کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی
شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست
که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی
مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا
کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است.
هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای
خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن
موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد
سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت
کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون
همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان
مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد.
1-مقدمه:
مسئولیت
اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال
همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و
رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه
اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را
الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه
در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت
دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می
گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود
احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود،
و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید