ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل محاسباتی و فیزیکی چرخه فعال 1


رشته: فیزیک -مکانیک

Computational and Physical Analysis Of Active Vortex Generators

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

هدف از این مقاله به مطالعه فیزیک جریان-محرک ناشی از آن و وسعه شبیه سازی محاسباتی محرک – تولید جریان است. ژنراتور گرداب شامل یک حفره با یک بشقاب محرک سبک وزن است. صفحه محرک مانند یک پیستون پمپ هوا از حفره در پایین زمانه و مکیدن هوا به داخل حفره در upstroke عمل می کند. محرک به صورت نامتقارن در اولین حفره قرار می گیرد، تشکیل اسلات باریک و گسترده که از بالا مشاهده شده است. محرک بسته به دامنه، فرکانس، و فاصله شکاف زمینه چند جریان (جت آزاد، جت دیوار، گرداب) را تولید می کند. شبیه سازی محاسباتی جریان-محرک تولید توسعه یافته اند و به چند حالت جریان محرک اعمال شده. این کار باید یک انگیزه برای طراحی سیستم های کنترل جریان فعال مشابه مناسب برای برنامه های کاربردی جنگنده فراهم کند.

شبیه سازی محاسباتی با استفاده از یک زمان دقیق کامل ناویر-استوکس (NS) حل به عنوان FfNS3D شناخته شده است (یک نسخه کامل NS از حل CFL3D). شبکه در حال حرکت چند بلوک توسعه داده شده است و مورد استفاده برای مطالعه محاسباتی زمینه جریان تولید شده توسط ژنراتور گرداب هستند. برای محاسبات سه بعدی، ده شبکه های چند بلوک استفاده می شود و برای محاسبات دو بعدی، شش شبکه های چند بلوک استفاده می شود. بلوک های شبکه مجاور به حرکت صفحه محرک با حرکت صفحه، و الحاق مرتبه دوم است که در کنار رابط بلوک استفاده می شود. پاسخ های دوره ای از جریان مشاهده شده است پس از سه چرخه از صفحه حرکت سینوسی برای توسعه استفاده می کنیم.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله تنظیم خانواده: دستور کار ناتمام


رشته: بهداشت – خانواده

Family planning: the unfinished agenda

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

ترویج تنظیم خانواده در کشورهایی با نرخ بالای زاد و ولد، که پتانسیل کافی برای کاهش فقر و گرسنگی و جلوگیری از 32٪ از مرگ و میر مادران و نزدیک به 10 درصد از مرگ و میر دوران کودکی دارند. آن نیز به طور قابل توجهی به توانمندسازی زنان، دستیابی به آموزش ابتدایی همگانی، و پایداری زیست محیطی بلند مدت کمک می کنند. در 40 سال گذشته، برنامه های تنظیم خانواده بخش عمده ای را در بالا بردن شیوع عمل پیشگیری از بارداری و کمتر از 10٪ تا 60٪ و کاهش باروری در کشورهای در حال توسعه از شش تا حدود سه زایمان برای هر زن بازی کرده اند. با این حال، در نیمی از 75 کشور کم درآمد و متوسط رو به پایین بزرگتر (عمدتا در آفریقا)، تمرین های پیشگیری از بارداری و باروری، رشد جمعیت، و نیازهای برآورده نشده برای تنظیم خانواده بالا وجود دارد. سهم متقاطع برش به دستیابی به اهداف توسعه هزاره را می سازد سرمایه گذاری بیشتر در برنامه ریزی خانواده در این کشورها قانع کننده است. با وجود اندازه این برنامه ناتمام، بودجه و ارتقاء برنامه ریزی خانواده بین المللی در دهه گذشته کاهش یافت. تجدید حیات از دستور کار ضروری و مورد نیاز می باشد. از لحاظ تاریخی، ایالات متحده آمریکا، این وظیفه را بر عهده خواهد داشت، اما دولت و یا سازمان های دیگر در حال حاضر به عنوان قهرمان این موارد را نیاز خواهند داشت. بر اساس تجربه قابل توجهی از دهه گذشته، این موارد از ویژگی های کلیدی برنامه های موثر خواهد بود و دولت های کشورهای فقیر در حال حاضر جمعیت و تنظیم خانواده سیاست های مناسب را خواهند داشت و در حال دریافت تشویق بین المللی بسیار کم و بودجه با قدرت می باشند. آنچه در حال حاضر از دست رفته تمایل سیاسی به عنوان سمبل تنظیم خانواده به عرصه توسعه است.

برنامه برای ترویج تنظیم خانواده در کشورهای در حال توسعه در 1960 در پاسخ به بهبود بزرگ در بقای کودکان می باشد، که به نوبه خود به رشد سریع جمعیت را در پی داشته است. در آسیا، انگیزه اصلی افزایش چشم انداز توسعه اجتماعی و اقتصادی با کاهش رشد جمعیت، و دولت می باشد و در امریکا لاتین، طرح های شواهدی از افزایش سقط جنین ناامن غیر قانونی “و تلاش برای اصلاح این وضعیت با ارائه دسترسی به قرص های ضد بارداری مدرن توسط سازمان های غیر دولتی مدیریت و گالوانیزه شد. ما در حال حاضر پیام های کلیدی را در پانل 1 خواهیم داشت.

 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله رفتار دیوار برشی فولادی سخت شده و تقویت نشده با توجه به خواص مشترک


رشته: عمران -فنی

Behavior of stiffened and unstiffened steel plate shear walls considering joint properties

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

سیستم های فولادی دیوار برشی ورق (SPSW) دارای ویژگی های دوگانه، قاب و عملکرد در دیوار می باشد. انعطاف پذیری اتصال مفصل قاب نه تنها فشاری و لحظه ای می باشد، بلکه تغییر توزیع را افزایش می دهد. جابجایی جانبی و تضعیف ثبات کلی در ساختار SPSW خواهد بود و در این مقاله تاثیر مفاصل اتصال حنجد، صلبیت و سختی و نیمه سختی بر رفتار سازه SPSW را بررسی می کنیم. روند توسعه ظرفیت باربری، مکانیسم اتلاف انرژی، حالت شکست، تنش و تغییر شکل قاب کامپوزیت نیمه سخت با دیوارهای برشی فولادی تحت اشکال عناصر و سختی مختلف با استفاده از آزمون های تجربی و تجزیه و تحلیل المان محدود مورد مطالعه قرار می گیرد. مشاهده شد که با عناصر و سختی بار عملکرد نمونه حدود 20٪ در مرحله الاستیک افزایش یافته است، ظرفیت باربری نهایی عناصر و سختی، مورب حدود 5٪ بزرگتر از عناصر و سختی، و صلیب بر روی مرحله پلاستیکی می باشد، اما حالت کلی شکست اساسا همان می باشد، که بیان شده است. علاوه بر این، نشانه های کمی از اثر سفتی مفاصل برای ظرفیت حمل بار ارائه شد.  


کلید واژه ها: دیوار برشی، عناصر و سختی، نیمه سخت، اتلاف انرژی، عنصر فنری 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله تست بازسازی شهری با استفاده از فرهنگ و هنر در شهر سنبا: مرکز تاریخی شهر اوزاکا با تمرکز بر بازسازی فضای شهری.


ترجمه مقاله تست بازسازی شهری با استفاده از فرهنگ و هنر در شهر سنبا: مرکز تاریخی شهر اوزاکا با تمرکز بر بازسازی فضای شهری.

رشته: معماری

An experiment in urban regeneration using culture and art in Senba, Osaka’s historic urban center, with a focus on the regeneration of urban space

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

بازسازی شهری از طریق فرهنگ و هنر توجه بسیاری از شهر ها را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در این مقاله محقق از طریق تخصص خود در برنامه ریزی شهری در نظر دارد بااستفاده از پتانسیل فرهنگ و هنر مسیر های جدید بازسازی شهری را مورد مطالعه قرار دهد. مطالعه موردی شهر سنبا در مرکز اوزاکا واقع در کشور ژاپن است که اساسا ساختار منطقه ای خود را حفظ نموده و به عنوان قلب اوزاکا جایگاه خود را به عنوان یک مرکز اقتصادی برای بیش از 400سال حفظ نموده است. لذا این آزمایش در باز سازی شهری از طریق فرهنگ و هنر و توسعه و روند آن می باشد. نتایج این آزمایش به وضوح نشان می دهد که همراه با تلاش برای گسترش به اشتراک گذاری معنا و مفهوم منابع خفته در مرکز تاریخی شهر از طریق رسانه ای مانند هنر امکان پذیر بوده و همچنین یک پیشرفت اساسی در نوع باز سازی شهری با عنوان مدیریت منطقه شناخته شده است که در آن تجدید حیات و تنوع فعالیت ها به سمت بازسازی شهری وجود داشته و همچنین افزایش بازدید کنندگان را در بر خواهد داشت. علاوه بر این از طریق این معنی این مقاله نشان می دهد که این چشم انداز در آینده جهت باز شهری در مرکز تاریخی آن است.


کلمات کلیدی: بازسازی شهری از طریق استفاده از فرهنگ و هنر در بسیاری از شهرهای سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. (بیا بچینی و پارکینسون 1993و بویر 1988 و اوزوکین 1982)  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله انتقال حرارت و افزایش افت فشار با جریان گردابی جاسازی شده در جریان داخلی:


رشته: مکانیک

Embedded vortices in internal flow: heat transfer and pressure loss enhancement

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

جریان گردابی بستگی به مسیری دارد که در آن تولید می شود. یک کلاس از چرخه بال، که به راحتی می تواند، در سطوح انتقال حرارت گنجانیده شود، در طور کامل توسعه یافته و در حال توسعه در نظر گرفته شده است، کانال جریان با توجه به حرارت افزایش انتقال و مجازات افت فشار شکل می گیرد. چنین تنظیماتی بطور مفصل توسط گروه تحقیقاتی “جریانگردابه ها و انتقال حرارت” در ITF از دانشگاه روهر بررسی شده است. سه مکانیسم افزایش مشخص و کمی در این مورد بحث شده است: (1) توسعه لایه های مرزی در سطح ژنراتور جریان گردابی؛ (2) چرخش و (3) جریان بی ثباتی. آزمایشات و محاسبات نشان می دهد که (1) وینگلت موثر تر از بال، و (2) شکل مستطیلی و وینگلت دلتا عملکرد مشابه دارد. پیکربندی پایه با چرخه مستطیل شکل است که در جزئیات بررسی شده است. انتقال شروع می شود و در اعداد رینولدز کمتر از 300 خواهد بود و هیچ فرکانس غالبی را نمی توان در 1000 دوباره = شناسایی کرد. در همه اعداد رینولدز، جریان گردابی طولی موثر تر از جریان گردابی می باشند. چرخه طولی تولید انتقال حرارت بالاتر برای جلوگیری فشار همان از چرخه عرضی است.


کلمات کلیدی: جریان گردابی, چرخه, انتقال, انتقال حرارت, مجازات افت فشار, جریان داخلی

 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله THD ساعت آزاد از کلاس D تقویت کننده صوتی پایین با افزایش تکنیک لغو میرایی مقاومت و صلیب افست


رشته: برق

A Low THD Clock-Free Class-D Audio Amplifier with an Increased Damping Resistor and Cross Offset Cancellation Technique

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

افزایش مقاومت میرایی (IDR) جایگزین مرتبه بالا فیلتر حلقه به سادگی کاهش اعوجاج هارمونیکی کل (THD) از تقویت کننده های صوتی کلاس D به دنبال دارد، علاوه بر این، متقابل جبران لغو (CDC) روش به حداقل می رسد و سیستم جبران ولتاژ برای جلوگیری از جریان DC جریان به بلندگو در ساختار پل بار گره خورده است (BTL). علاوه بر این، متغیر سوئیچینگ مشخصه فرکانس در مدولاسیون خود نوسان گسترش تداخل الکترو مغناطیسی (EMI) تاثیر بر روی طیف فرکانس خروجی می باشد. نتایج تجربی نشان می دهد که پیشنهاد آمپلی فایر کلاس D می تواند O. SSW بار 8Q با ولتاژ تغذیه 3٫3Y با ISO-نانومتر فرآیند CMOS ارائه دهد. بهره وری قدرت بیش از 90٪ است و THD خروجی کوچکتر از 0٫01٪ (80dB) است.

صفحه اصلی قوانین – خود نوسان، تقویت کننده های صوتی، تقویت کننده های صوتی کلاس D، نرم افزار تلفن همراه، لغو افست، ساعت آزاد 

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله جامعه هوازی باکتریایی آمریکا، سوسک آمریکایی، یک گام به سمت یافتن نامزدهای پاراترانسژنزیس مناسب


رشته: پزشکی- میکروبیولوژی

Aerobic Bacterial Community of American Cockroach Periplaneta americana,a Step toward Finding Suitable Paratransgenesis Candidates

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

سابقه و هدف: سوسک ها گسترش عوامل بیماری زا را به همراه دارند، با این حال، کمی در مورد فلور روده آنها شناخته شده است. شناسایی جامعه روده میکروبی کمک می کند تا با هدف قرار دادن استراتژی های کنترل بیولوژیکی جدید مانند پاراترانسژنزیس اقداماتی را انجام دهیم، در اینجا میکروب باکتریایی در روده مشخص شده و برای پیدا کردن نامزد پاراترانسژنزیس مناسب مورد بررسی قرار گرفت.

مواد و روش ها: نمونه میانی مجرای هاضمه جدا و کشت شده در رسانه های مختلف، مورد بررسی قرار گرفت. سپس باکتریها با استفاده از روش تعیین توالی فنوتیپی و 16S-rRNA شناسایی شدند.

نتایج: اشرشیاکلی، شیگلا flexineri، سیتروباکتر freundii، E. vulneris، انتروباکترکلوآکه، یرسینیا شبه سل، Y. متوسط، Leclericia adecarboxylata، کلبسیلا اکسیتوکا، K. planticola: شاخص مشخصات تحلیلی (API) کیت حضور 11 گونه باکتریایی از جمله Rahnella aquatilis را در midguts سوسک نشان داد. سه گونه اول به طور بالقوه همزیستی را در حالی دارند، که دیگران گذرا هستند. روش آبکاری مرسوم حضور تنها چهار جدایه های سالمونلا، اشریشیا کلی، و Proteus که در سه مورد با API و ژنوتیپ 16S-rRNA با یکدیگر مطابقت نشان می دهند. از API به درستی چهار جدایه به عنوان شیگلا فلکسنری، سیتروباکتر freundii شناخته شده، و باکتری E. coli را شامل می شود. تجزیه و تحلیل توالی 16S-rRNA به نتایج API تایید خواهد شد و با این حال دنباله freundii C یکسان با C. murliniae نشانه عدم وجود تنوع ژنتیکی در ژن بین این دو گونه نزدیک بود.

نتیجه گیری: تعداد کمی از باکتری ها به طور بالقوه همزیستی در midguts سوسک آمریکایی پیدا شد. در میان آنها انتروباکترکلوآکه یک نامزد بالقوه برای رویکرد پاراترانسژنزیس است در حالی ارائه می شود، که باکتری از دیگر عوامل بیماری زا می باشد و برای رویکرد مفید نیست. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که سطح شناسایی از موارد مرسوم به API و ژنوتیپ افزایش می یابد.


کلمات کلیدی: سوسک آمریکایی , باکتری روده میانی انتروباکترکلوآکه, ژن 16s rRNA, شاخص مشخصات تحلیلی (API) کیت 

ادامه مطلب ...

اساس نامه بورس اوراق بهادار


رشته: اقتصاد

قسمت اول: نام، مدت، نشانى و موضوع ماده 1. براساس قانون تأسیس بورس اوراق بهادار، که از این به بعد “قانون بورس” نامیده می شود، سازمانى به نام “سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران” تأسیس و طبق مقررات این اساس نامه اداره می شود. ماده 2. سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران، که از این به بعد “سازمان” نامیده می شود، مؤسسه اى است غیرتجارى و غیرانتفاعى که داراى شخصیت حقوقى است و براى مدت نامحدود تأسیس میگردد. ماده 3. مرکز سازمان در تهران است. ماده 4. موضوع سازمان، عبارت است از: (1) ایجاد تسهیلات براى خرید و فروش انواع سهام، اوراق قرضه و اسناد خزانه و دیگر اوراق بهادار. (2) اعلام نرخ هاى اوراق بهادار در بورس تهران که از این به بعد “بورس” نامیده می شود. (3) مراقبت در حسن جریان امور و روابط بین کارگزاران و مشتریان. (4) تنظیم روابط کارگزاران با یکدیگر و تسهیل مبادله اطلاعات بین آنان، با توجه به لزوم حفظ اسرار مشتریان. (5) نظارت بر میزان حق العمل دریافتى کارگزاران از مشتریان در ازاى خدماتى که براى آنان انجام میدهند و توصیه هاى لازم در مورد روشهاى ارزشیابى و محاسبه حق العمل مزبور و تجدید نظر در میزان آن. (6) همکارى با بورس هاى دیگر در ایران و کشورهاى دیگر و کسب اطلاعات و فراهم آوردن تسهیلاتى که براى اعضاى سازمان یا مشتریان آنان مفید است و قرار دادن آن اطلاعات و تسهیلات در دسترس اعضاى سازمان و مشتریان آنان. (7) تحقیق درباره هرگونه بی نظمى یا اختلاف بین کارگزاران با یکدیگر یا با مشتریان که مربوط به معامله هاى بورس یا فعالیت هاى کارگزاران باشد و اقدام و اخذ تصمیم درباره بی نظمى یا اختلاف مزبور، طبق مقررات قانون بورس و آیین نامه ها. (8) دریافت هر مبلغ وام لازم براى اجراى مقاصد سازمان. (9) تحصیل هرگونه دارایى منقول یا غیرمنقول، هرگونه حقوق یا امتیازها و مبادرت به معامله هایى از قبیل خرید، فروش، اجاره، استجاره، مبادله، به رهن گذاشتن، واگذارى و هر معامله دیگرى که براى نیل به مقاصد سازمان لازم باشد. (10) سرمایه گذارى، معامله و استفاده از قسمتى از وجوه سازمان که مورد نیاز فورى نباشد و به ترتیبى که از طرف هیأت مدیره سازمان کارگزاران بورس که از این به بعد “هیأت مدیره بورس” نامیده می شود، تعیین میگردد. (11) هرگونه اقدام دیگرى که به تشخیص هیأت مدیره بورس براى رسیدن به مقاصد فوق لازم یا مفید باشد. قسمت دوم: عضویت ماده 5. اعضاى سازمان، عبارتند از کارگزاران، که به دو دسته تقسیم مىشوند: دسته اول: اشخاص حقیقى که طبق مقررات قانونى به کارگزارى بورس پذیرفته می شوند. دسته دوم: مؤسسه هاى مالى و اعتبارى ایرانى که صلاحیتشان مورد تأیید بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران قرار گرفته باشد. این مؤسسه ها، وظایفى را که از حیث کارگزارى به عهده خواهند داشت، به وسیله نمایندگان خود انجام میدهند.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله ارزیابی بالینی و تصویربرداری از اختلال شناختی در ام اس


رشته: روانشناسی -روانپزشکی – پزشکی

Clinical and imaging assessment of cognitive dysfunction in multiple sclerosis

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS)، آسیب ماده خاکستری گسترده است و ممکن است زمینه بسیاری از علائم بالینی، به ویژه اختلال شناختی باشد. این رابطه آسیب ماده خاکستری و اختلال شناختی پشتیبانی شده است و توسط یافته های حاصل از مطالعات بالینی و MRI فرض شده است. با این حال، بسیاری از جنبه های اختلال شناختی در بیماران مبتلا به MS هنوز هم نیاز به شناسایی دارد. آزمون عصب استاندارد شده است که بسیار آسان برای اداره و حساس به اختلالات مربوط به بیماری مورد نیاز است و برای به دست آوردن درک بهتر از عوامل موثر بر عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به MS در حال حاضر وجود دارد. اقدامات تصویربرداری از ماده خاکستری لازم است، اما کافی نیست و به طور کامل زوال شناختی در MS مشخص می باشد، اقدامات تصویربرداری از هر دو lesioned و با ظاهر عادی ماده سفید به حمایت از این فرضیه وجود یک سندرم قطع می شود، که علائم بالینی را در پی دارد. یافته ها در سازماندهی مجدد قشر مغز سهم پذیری مغز و ذخیره شناختی در محدود کردن نقص های شناختی پشتیبانی می شوند. توسعه نشانگرهای زیستی بالینی و تصویربرداری است که می تواند توسعه بیماری و پاسخ به درمان نظارت حیاتی را جهت شناسایی اولیه بیماران مبتلا به MS داشته باشد، که در معرض خطر اختلال شناختی می باشد.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله کلاس D تقویت کننده مرحله قدرت با حلقه فیدبک PWM


رشته: برق

Class D Amplifier Power Stage with PWM Feedback Loop

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

این مقاله یک مرتبه دوم پالس حلقه (PWM) بازخورد مدولاسیون عرض به منظور بهبود تغذیه رد (PSR) هر حلقه باز PWM تقویت کننده کلاس PSR می باشد و D (CDAS) از تقویت کننده های صوتی همواره یک پارامتر کلیدی در برنامه های کاربردی تلفن همراه بوده است. در مقابل با تقویت کننده کلاس AB، عملکرد ضعیف PSR همواره اشکال عمده برای CDAS با نیم پل مرحله قدرت متصل شده است. پیشنهاد حلقه بازخورد PWM با استفاده از گلوبال، 0٫18 فرایند تکنولوژی در (GF) ساخته شده است. اندازه گیری PSR بیش از 80 دسی بل است و اندازه گیری مجموع اعوجاج هارمونیکی (THD) کمتر از 0٫04٪ با 1 ورودی کیلو هرتز تن آزمون سینوسی می باشد.

صفحه اصلی: قوانین کلاس D تقویت کننده، ,مرحله قدرت نیم پل, PSR, THD, PWM فیدبک حلقه.  

ادامه مطلب ...