ترجمه مقاله طرح فضای حالت *

عنوان انگلیسی مقاله: State-Space Planning
عنوان فارسی مقاله: طرح فضای حالت.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ساده ترین الگوریتم طرح کلاسیک به نام الگوریتم های جستجوی فضای حالت می باشد. این ها الگوریتم های جستجو می باشند که فضای جستجو به عنوان زیرمجموعه ای از فضای حالت می باشد. هر گره منطبق با شرایط جهانی می باشد، که هر کدام از آن ها سازگار با حالت انتقال بوده و طرح کنونی سازگار با مسیر کنونی در فضای جستجو می باشد. در این فصل، بخش 4.2 به بحث در مورد الگوریتم هایی می پردازد که به جستجوی موارد پیشرو از حالت آغازین جهانی پرداخته و به جستجوی شرایطی می پردازد که فرمول هدف را مد نظر قرار می دهد. بخش 4.3 به بحث الگوریتم هایی می پردازد که به جستجوی موارد قبلی از فرمول هدف به منظور پیدا کردن حالت آغازین می پردازد. بخش 4.4 به توصیف الگوریتمی می پردازد که به ادغام عوامل جستجوی پیشرو و پسین می پردازد. بخش 4.5 به شرح دامین های سریع مختص به الگوریتم جستجوی پیشرو می پردازد.
 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله محاسبه میدانی *


عنوان انگلیسی مقاله: Field Arithmetic
عنوان فارسی مقاله: محاسبه میدانی.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نمایش فیلدهای بسط داده شده
منحنی BN در فیلدهای اصلی تعریف شده است، که به معنای محاسبه جفت شدگی بر روی منحنی BN بوده که تکیه ای بر روی محاسبه در ارتباط با فیلدهای های محدود دارد. از این رو، اجرای کارآمد فیلد های بسط داده شده مربوطه برای محاسبه جفت شدگی سریع می باشد. محاسبه در ارتباط با برای دستکاری نقاط  در منحنی پیجیده شده و محاسبه تابع میلر مهم می باشد. علاوه بر این جمع و ضرب مقادیر برای محاسبه و توان نهایی شامل محاسبه بر روی   می باشد. موسسه مهندسین الکتریسیته و الکترونیک ( IEEE P1363.3 [1] ) استفاده از پایه را برای نمایش پیشنهاد می کند. تفسیر بسط پایه به منظور محاسبه جفت شدگی در [8, 17, 24, 7] مورد بررسی قرار گرفته است.  
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب HTML




گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب HTML

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)




پیشگفتار :

فعالیت اجرایی در شرکت داده پردازان راتین (گروه راتین) هرچند که در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شد ، اما آشنایی با فعالیت های لازم و اجرایی در یک شرکت برنامه نویسی و همچنین آشنایی با طراحی صفحات وب و سی دی های مولتی مدیا دوره ای سرشار از اطلاعات و نکات فنی را برای ما برای ورود به بازار کار فراهم نمود.


  ادامه مطلب ...

کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه و بررسی دوام آنها





کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه و بررسی دوام آنها

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)




خلاصه

خوردگی قطعات فولادی در سازه‌های مجاور آب و نیز خوردگی میلگردهای فولادی در سازه‌های بتن آرمه ای که در معرض محیط‌های خورندة کلروری و کربناتی قرار دارند، یک مسالة بسیار اساسی تلقی می‌شود. در محیط‌های دریایی و مرطوب وقتی که یک سازة بتن‌آرمة معمولی به صورت دراز مدت در معرض عناصر خورنده نظیر نمک‌ها، اسید‌ها و کلرورها قرار گیرد، میلگردها به دلیل آسیب دیدگی و خوردگی، قسمتی از ظرفیت خود را از دست خواهند داد. به علاوه فولادهای زنگ زده بر پوستة بیرونی بتن فشار می‌آورد که به خرد شدن و ریختن آن منتهی می‌شود. تعمیر و جایگزینی اجزاء فولادی آسیب دیده و نیز سازة بتن آرمه‌ای که به دلیل خوردگی میلگردها آسیب دیده است، میلیون‌ها دلار خسارت در سراسر دنیا به بار آورده است. به همین دلیل سعی شده که تدابیر ویژه‌ای جهت جلوگیری از خوردگی اجزاء فولادی و میلگرد‌های فولادی در بتن اتخاذ گردد که از جمله می‌توان به حفاظت کاتدیک اشاره نمود. با این وجود برای حذف کامل این مساله، توجه ویژه ای به جانشینی کامل اجزاء و میلگردهای فولادی با یک مادة جدید مقاوم در مقابل خوردگی معطوف گردیده است. از آن‌جا که کامپوزیت‌های FRP (Fiber Reinforced Polymers/Plastics) بشدت در مقابل محیط‌های قلیایی و نمکی مقاوم هستند که در دو دهة اخیر موضوع تحقیقات گسترده‌ای جهت جایگزینی کامل با قطعات و میلگردهای فولادی بوده‌اند. چنین جایگزینی بخصوص در محیط‌های خورنده نظیر محیط‌های دریایی و ساحلی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در این مقاله مروری بر خواص، مزایا و معایب مصالح کامپوزیتی FRP صورت گرفته و قابلیبت کاربرد آنها به عنوان جانشین کامل فولاد در سازه‌های مجاور آب و بخصوص در سازة بتن آرمه، به جهت حصول یک سازة کاملاً مقاوم در مقابل خوردگی، مورد بحث قرار خواهد گرفت.


  ادامه مطلب ...

سنجش میزان آمادگی شرکت آب منطقه ای جهت اجرای سیستم ERP



پروژه سنجش میزان آمادگی شرکت آب منطقه ای جهت اجرای سیستم ERP

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)




چکیده:

سالیان متمادی است که برنامه های کاربردی مورد استفاده در سازمان به صورت مجزا و جزیره ای ارائه می شود که این برنامه ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و بطور مستقل وظایف خود را انجام می دهند. امروزه با توسعه سازمان ها و ضرروت های ایجاد شده در زمینه دقت، صحت و دسترسی تمامی افراد در کلیه سطوح سازمان به اطلاعاتی یکپارچه استفاده از سیستمی جامع و کامل که تمامی این خصوصیات را بطور یکجا فراهم سازد امری اجتناب ناپذیر است. در این زمینه با کمک پدیده ای به نام ERP می توان به این مهم نائل گردید.

  ادامه مطلب ...

رابطه کمال گرایی والدین با عزت نفس




بررسی رابطه کمال گرایی والدین با عزت نفس، ابراز وجود و خود کارآمدی فرزندان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



هدف این پژوهش بررسی رابطه کمال گرایی والدین با عزت نفس ، ابراز وجود بر خود کارآمدی فرزندان بود.جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر دبستان قوچان در سال 92-91 بود که نمونه ای به حجم 50 نفر از آنها به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد.این پژوهش از نوع همبستگی بود و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ،آزمونهای کمال گرایی اهواز ،عزت نفس کوپر اسمیت ،ابراز وجود (جرات ورزی) گمبریل وریچی و خود کارآمدی عمومی شرر و همکاران بکار رفت. بطوریکه از هر یک از دانش آموزان آزمونهای عزت نفس و ابراز وجود و خودکار آمدی اجرا شده سپس والدین آنها آزمون کمال گرایی اجرا شده و نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد.

  ادامه مطلب ...

بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی دانش آموزان



فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



مقدمه

امروزه ضرورت آشنایی عوامل اداری و آموزشی مدارس، با مشکلات و تنگناهای تحصیلی بیش از پیش مشهود است. معلمان برای اینکه بتوانند با موفقیت به امر آموزش و پرورش بپردازند؛ نیاز به شناخت دانش آموزان و آگاهی نسبت به نقاط ضعف و قوت یاد گیرندگان و عناصر مرتبط با آموزش دارند. به نظر می رسد دوران و روزگار کسانی که بخواهند بدون توجه به نیازهای دانش آموزان و ابعاد رشدی آنان و تعامل عوامل گوناگون صرفاً با تکیه بردانش خود به آموزش و پرورش بپردازند؛ پایان یا فته است. تعلیم و تربیت انسان از بدو پیدایش بشر مورد توجه بوده؛ اما اهمیت آن در قرون اخیر بطور فزاینده ای آشکار شده است. در حال حاضر آموزش و پرورش، کلید توسعه جوامع محسوب می گردد؛ و موفقیت و سعادت ملتها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، بدون تردید آینده هر کشوری را می توان از سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دریافت کرد.


  ادامه مطلب ...

بررسی تطبیقی قراردادهای بین المللی نفتی ایران با قراردادهای نفتی سایر کشورها




فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش



مقدمه:

به دلیل اهمیت نفت که یک منبع حیاتی است قراردادهای منعقده نفتی نیز از اهمیت خاصی بر خوردار است، اینکه اکثر قرارداد های نفتی جنبه بین المللی دارد لذا این قرار دادها بویژه با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی در جهان درخور تغییرات و دگرگونی هایی بوده است که هر کدام از جنبه های خاصی حائز اهمیت و مطالعه می باشد، از بررسی ابتدایی ترین قرار داد های نفتی که تحت عنوان “امتیاز Concession ” با دولتهای صاحب نفت به امضاء می رسیده تا قرار دادهای متداول امروزی می تواند زوایای مختلف این قرار دادها را مشخص نماید، لذا این رساله بر آن است که به بررسی تطبیقی قرار دادهای بین المللی نفتی ایران با قرار دادهای نفتی سایر کشور ها بپردازد و ابعاد مهم حقوقی آنها را مشخص و مقایسه نماید، به منظور تحقق واقعی این بررسی تطبیقی ابتدائاً بر آن می باشم که به تعریف کلی و سپس بررسی ویژگی های قرار دادهای بین المللی نفتی در کلیه مراحل سه گانه اکتشاف، تولید و بهره برداری بپردازم، در راستای نیل به این مقصود به معرفی و بررسی ویژگیهای اقسام قراردادهای بین المللی نفتی ایران اقدام گردیده و از ابتدایی ترین قرار داد امتیاز نفتی که معروف به قرار داد دارسی منعقده به سال 1901 می باشد تا آخرین نوع قرار دادهایی که هم اکنون درصنعت نفت ایران متداول گشته و به قرار دادهای“بیع متقابل Buy Back ” موسوم گردیده است را تحلیل نموده لذا بررسی و ارزیابی اینگونه قرار دادهای نفت و گاز از منظر حقوق بین الملل مد نظر قرار گرفته است.

  ادامه مطلب ...

پروژه کارآفرینی تابلوهای برق فشار قوی و فشار ضعیف



فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش




مقدمه:

در اوایل دوران صنعت برق، سیستم های توزیع و تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف جزء نیروگاه بودند. طراحی آنها، اگر بتوان چنین نامید، تقریبا در تمام موارد به صورت تعجیلی و کاربردی انجام می گرفت. و امروزه با توجه به افزایش تقاضا و مصرف کننده هرکدام به صورت یک بخش جداگانه درآمده اند که با پیشرفت علم و تکنولوژی در تمام صنایع و بخش ها تابلوهای برق هم از این امر مستثناء نبوده اند.

با توجه به اینکه صنعت برق دنیا رو به الکترونیک نهاده است و تابلوهای مانند PLC جایگزین اغلب تابلوهای برق شده اند اما تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف با اندکی تغییرات نسبت به گذشته در حفاظت و ایمنی آنها، هنوز هم که مدت های زیادی از تولید برق در دنیا می گذرد در ورودی هر کارخانه بزرگ تولیدی، پوشاک، ریسندگی و بافندگی، صنایع داخلی و کشاورزی، مناطق مسکونی و شهرک ها … وجود دارد و بدلیل قدرت مورد استفاده کارخانه دیگر مراکز احتیاج به آن در ابتدا و انتهای خطوط تولید برق ضروری به نظر می رسد.

این طرح با توجه به افزایش روز افزون کارخانجات و مراکز صنعتی و شهرک ها و نیاز به تابلوهای فشار قوی و ضعیف تهیه شده است که امید است گامی در جهت کارآفرینی و خودکفایی ملت عزیزمان باشد.


 

ادامه مطلب ...

تکنیک چندشکلی (ISSR) و کاربرد آن در اصلاح نباتات

عنوان انگلیسی مقاله: Inter simple sequence repeat (ISSR) polymorphism and its application in plant breeding
عنوان فارسی مقاله: تکنیک چندشکلی  ISSR و کاربرد آن در اصلاح نباتات
دسته: زیست - گیاه شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تکنیک ISSR، یک روش مبتنی بر PCR است که شامل تکثیر یک قطعه DNA حاضر در فاصله تکثیرپذیر میان دو ناحیه تکراری ریز ماهواره منحصر به فرد با جهات مخالف می باشد. این تکنیک، معمولا از میکروساتلیت‌ها (ریزماهواره‌های) با طول16-25 bp، بعنوان پرایمر یک واکنش تک پرایمری که لوکوس‌های چندگانه ژنومی را برای تکثیر توالی های بین ریزماهواره‌ای با اندازه‌های مختلف، هدف می‌گیرد بهره می برد. تکرارهای ریزماهواره مورد استفاده بعنوان پرایمر، می توانند دو، سه، چهار یا پنج نوکلئوتیدی باشند. پرایمرهای مورد استفاده می توانند به هر نقطه ای از DNA متصل شوند اگرچه معمولا در انتهای 3’ یا 5’خود به یک تا چهار باز متصل بوده و براساس آنها، گسترش می یابند (شکل 1).
 
ادامه مطلب ...