ترجمه مقاله بودا



رشته: تاریخ ادیان

Buddism

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

بودیسم، یکی از ادیان بزرگ امروز جهان، و دارای سابقه طولانی بوده است که با تغییراتی به شکل امروزی آن وجود دارد. ریشه های بودیسم را می توان به شکل تاریخی به سیذارتا گوتاما نسبت داد که بودا در آن جا متولد شد ودر حال حاضر در جنوب نپال قرار دارد، 566 پیش از میلاد متولد شده و پس از یک زندگی طولانی، تدریس و سفر، در 80 سالگی در 486 پیش از میلاد درگذشت. جزئیات زندگی او به مدت طولانی موضوع بسیاری از داستان های بودایی و مذهبی بوده است، به ویژه jataka یا “تولد” روایتی است که اغلب ریشه هنری دارد، قبل از اینکه از زندگی بودا بگوییم: تجسمی از سیذارتا گوتاما در ذهن ما شکل می گیرد. او یک شاهزاده سلطنتی از خانواده Shakya، از حاکمان هند بوده که قلمروی در پایه تپه هیمالیا پوشا بخشی از امروزی شمال هند و نپال داشته اند. او در نتیجه گاهی اوقات نیز به عنوان Shakyamuni-سیج از قبیله Shakya شناخته شده است.  



ادامه دارد (Full-text)

بررسی ویژگیهای معماری و اصول طراحی اقلیمی در چهار اقلیم ایران



رشته: معماری / عمران

شهرهای حاشیه خلیج فارس دارای اقلیم گرم و مرطوب هستند از قبیل: چابهار، بندرعباس، قشم، بندر لنگه، کیش، بوشهر، اهواز و آبادان. این کناره به سبب آنکه در مجاورت دریا می باشد، رطوبت هوا بسیار زیاد است. تابستان ها نسبتاً طولانی و زمستان ها فقط در دو ماه دی

و بهمن هوا تا حدی سرد است. به علت کمی بارندگی، فاقد پوشش نباتی می باشد و به

جز نخلستان ها وکشتزارهای محدود اهالی، منطقه به طور کلی بی آب و علف است.

خصوصیات آب و هوایی این کرانه به قرار زیر است:

پوشش بسیار کم گیاهی. شدت زیاد تابش آفتاب.

شوربودن آب های زیرزمینی در اکثر مناطق.

بادهای صحرایی عربستان (نامناسب)، بادهای ساحلی (مناسب).

تابش تقریباً عمودی آفتاب در فصول بهار و تابستان.

نوسانات دمایی در طی شبانه روز در این اقلیم هنگام غروب، زمین به سرعت شروع به سرد شدن می کند ولی آب دریابا سرعت خیلی کمتری حرارت خود را از دست می دهد و در نتیجه آب دریا درطی شب گرم تر از سطح زمین است. به طور کلی وجود منابع آب باعث اعتدال دمای هوا می شود و لذا در سواحل دریاها و دریاچه ها، اختلاف درجه حرارت شب و روز بسیار کمتر از مناطقی است که از این سواحل دور هستند.  



ادامه دارد (Full-text)