پاورپوینت دال های بتنی



رشته: معماری / عمران

دال بتنی، یک عضو صفحه ای لاغر است و عضوی سازه ای در ساختمان های امروزی محسوب می شود. ال های افقی بتنی مسلح، معمولا دارای ضخامتی بین 10 تا 50 سانتی متر بوده و عمدتا در سقف طبقات به کار برده می شوند. از دال های نازک تر نیز به عنوان سنگ فرش استفاده می گردد. در بسیاری از ساختمان های مسکونی و صنعتی، هنگام ساختن طبقه هم کف، از پی و یا خاک زیر ساختمان، به عنوان تکیه گاه برای دال های بتنی ضخیم استفاده می شود. در ساختمان های بلندمرتبه و آسمان خراش ها نیز با قرار دادن دال های بتنی پیش ساخته کم ضخامت در بین قاب های فولادی، سقف هر یک از طبقات را درست می کنند. در نقشه های فنی، برای نشان دادن دال های بتنی مسلح، به اختصار از «r. c. slab» یا «. r. c» استفاده می شود.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله مدیریت برنامه ریزی ماشین مجازی در محاسبات ابری با استفاده از کلنی مصنوعی زنبور عسل



رشته: مدیریت

Virtual Machine Scheduling Management on Cloud Computing Using Artificial Bee Colony

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده – طرح مدیریت برنامه ریزی منابع در محاسبات ابری مسئله مهمی است. مدل برنامه ریزی، هزینه، کیفیت خدمات، زمان و شرایط درخواست برای دسترسی به خدمات، عواملی هستند که بر آنها متمرکز می شود. یک برنامه ریز مناسب کار باید استراتژی برنامه ریزی خود را به تغییر محیط و سیاست برنامه ریزی کار ابری متعادل کننده بار وفق دهد. بنابراین در این مقاله، کلنی مصنوعی زنبور عسل (ABC) برای بهینه سازی برنامه ریزی ماشین مجازی (VM) در محاسبات ابری به کار می رود. نقش اصلی کار، آنالیز تفاوت الگوریتم تعادل بار VM و کاهش زمان اتمام پردازش داده ها می باشد. استراتژی برنامه ریزی با استفاده از ابزار CloudSim شبیه سازی شده بود. نتایج تجربی نشان می دهند که ترکیب الگوریتم پیشنهادی ABC، برنامه ریزی بر اساس اندازه کار، و الگوریتم برنامه ریزی طولانی ترین کار نخست (LJF)، استراتژی برنامه ریزی عملکرد مناسبی را در تغییر محیط و تعدیل بار کار انجام داد که می تواند زمان اتمام پردازش داده ها را کاهش دهد.

کلمات کلیدی: کلنی مصنوعی زنبور عسل, محاسبه ابری, مدیریت برنامه ریزی, ماشین مجازی سازی 



ادامه دارد (Full-text)

نقوش بز ایران باستان والهام از آنها در طراحی و ساخت زیور آلات



رشته: هنر / صنایع دستی

پایان نامه

چکیده:

این پایان نامه گذری است کوتاه بر پژوهش های انجام شده در زمینه نقش بز کوهی در آثار هنری ایران باستان وجایگاه ویژه این نقش در دوره های مختلف تاریخی این مرز وبوم. بدین منظور بعد ازمروری کوتاه برتاریخچه پیدایش این نقش وتاثیر آن بر روی آثار هنری در ادوار مختلف ایران باستان با آنالیز برخی از این نقوش اقدام به طراحی و اجرای زیور آلات بر اساس آن خواهیم کرد تا بدین وسیله نقشی در حفظ این مهم وانتقال آن به نسل های آینده داشته باشیم.

کلید واژگان:بز کوهی, نقش,ایران باستان، سفالینه,آثار هنری,زیورآلات  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله برنامه ریزی جراحی و بازسازی مویرگ ها از فک پایین با فلپ نازک نی با استفاده از طراحی به کمک کامپیوتر



رشته: داندانپزشکی /علوم رایانه

Surgical planning and microvascular reconstruction of the mandible with a fibular flap using computer-aided design, rapid prototype modelling, and precontoured titanium reconstruction plates: a prospective study

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

برنامه ریزی جراحی و بازسازی مویرگ ها از فک پایین با فلپ نازک نی با استفاده از طراحی به کمک کامپیوتر، مدل سازی نمونه سریع، و صفحات از قبل بازسازی مسیر تیتانیوم: در این مطالعه

چکیده

در سالهای اخیر استاندارد بازسازی فک پایین، همراه با طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و مدل سازی نمونه سریع (RPM) برای برنامه ریزی جراحی افزایش یافته است.

بین سال های 2008 و 2013، یک مطالعه مقدماتی آینده نگر از 20 نفر انجام شده است و مقایسه نتایج بیماران تحت درمان با بازسازی فک پایین با استفاده از یک صفحه تیتانیوم، با نتایج گروه تحت درمان مرسوم CAD و عملیات-RPM برنامه ریزی شده بود. ما ثبت زمان صرف شده را برای بازسازی، زمان عملکردها و اینکه آیا این نوع از برنامه ریزی می تواند نتایج حاصل از بازسازی فک پایین را بهبود بخشد خواهیم داشت. ما تفاوت قابل توجهی در بروز مال اکلوژن دندانی (p = 0. 03) و قرار گرفتن در معرض صفحه تیتانیوم (p = 0. 009) در برداشت خواهیم داشت. متوسط ​​زمان عامل برای بازسازی در گروه برنامه ریزی قبل از عمل 135 (37) دقیقه در مقایسه با 176 (58) دقیقه و در گروه متداول (p = 0. 04) بوده است.

برنامه ریزی قبل از عمل با استفاده از CAD و RPM می تواند دقت و صحت بازسازی فک پایین مویرگ ها را افزایش دهد و کاهش زمان عملکردی را برای بازسازی خواهیم داشت.

کلید واژه ها: عروق, بازسازی فک پایین, نمونه سازی سریع, زمان عملکرد, برنامه ریزی جراحی، فلپ فیبولا, کمک کامپیوتر به برنامه ریزی جراحی 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله بالا بردن عملکرد اتصال شبکه های 3D با استفاده از پروتکل چندپخشی و ارتباط موثر



رشته: کامپیوتر / فناوری اطلاعات

Enhancing Performance of 3D Interconnection Networks Using Efficient Multicast Communication Protocol

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

مدارهای مجتمع سه بعدی (3D ICS) به صورت هماهنگ، کاهش تاخیر سیگنال و کاهش قدرت اتصال را خواهند داشت. آنها همچنین انعطاف پذیری طراحی را همراه با یک ادغام ناهمگن ارائه می کنند. به منظور بهره برداری از قابلیت ذاتی، کاهش طول سیم در 3D IC ها، -3D NOC، باس معماری و شبکه ترکیبی ارائه شده است. این معماری ارائه پلت فرم را با ظاهر قابل توجه برای پیاده سازی مسیریابی چندپخشی کارآمد برای شبکه تراشه 3D خواهد داشت. در این مقاله، ما یک پارتیشن بندی چندپخشی و مسیریابی استراتژی جدیدی را برای 3D NOC، باس معماری و شبکه ترکیبی به منظور افزایش عملکرد کلی سیستم و کاهش مصرف برق ارائه خواهیم کرد.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله تحقیقات نفوذ رادار در زمین برای ترمیم ساختمان های تاریخی



تحقیقات نفوذ رادار در زمین برای ترمیم ساختمان های تاریخی: مطالعه موردی از کلیسای سانتا ماریا دی کولیماجیو (L ‘اکیلا، ایتالیا)

رشته: معماری /عمران

Ground penetrating radar investigations for the restoration of historic buildings: the case study of the Collemaggio Basilica (L’Aquila, Italy

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

رادار نافذ زمین (GPR) نظرسنجی در مرحله مقدماتی از یک پروژه نظارت ساختاری و بازسازی نما از کلیسای، یک کلیسای سانتا ماریا دی کولیماجیو قرون وسطی واقع در L ‘AQUILA (مرکزی ایتالیا) استفاده شد. نظرسنجی GPR در ارزیابی وضعیت حفاظت از نما و در شناسایی ضخامت دیوارهای آن بسیار مفید بودند، فرم ها و بدتر شدن آن با سنگ تراشی سنگ ساختمانی روبرو و ماسه هسته اصلی آن، و فرم ها و مکان های پشتیبانی کتیبه وسط آن است. GPR نشان داده است که یک روش غیر مخرب ایده آل برای بررسی سازه های باستانی از ارزش های فرهنگی و تاریخی بالا است.

واژه های کلیدی: رادار نافذ زمین , روش غیر مخرب ,ایتالیا , ساختمان های تاریخی , روش سنگ تراشی قرون وسطی 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله چالش ها و درگیری های در دستیابی به جوامع پایدار در محله های تاریخی استانبول؟



رشته: معماری / شهرسازی

Challenges and conflicts in achieving sustainable communities in historic neighbourhoods of Istanbul

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

اگر چه بازسازی شهری به طور گسترده ای به عنوان اکسیر برای حل مشکلات چند وجهی از شهرستانها بیش از دو دهه گذشته دیده می شود، یک بخش گسترده ای از متن نشان می دهد که نیاز به پرسش از اثرات پروژه های بازسازی شهری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست های نئولیبرالی می باشد. در زمینه ترکیه، با تمرکز بر استانبول، این مقاله با هدف بررسی موفقیت طرح های بازسازی در دستیابی به جوامع پایدار در محلات محروم مسکن تاریخی است. پس از تعریف فعل و انفعال بین جامعه پایدار، نیاز جامعه و حفاظت شهری، این تحقیق به بررسی تجربه بازسازی اخیر Fener و Balat (F & B) -a محله فقیر نشین و کاهش در شبه جزیره تاریخی استامبول، و به بحث در مورد محاسن و کاستی ها، چالش ها و درگیری های اتحادیه اروپا (EU) تلاش بازسازی بودجه در حال توسعه یک جامعه پایدار در F & B، می باشد در حالی که حفاظت از بافت شهری را برعهده دارد. بحث در یافته های پژوهش، مقاله به دنبال مسائل بسیار مهم در ایجاد جوامع پایدار در سایت های مسکن تاریخی استانبول و ترکیه است.

کلید واژه ها: جامعه پایدار، بازسازی شهری، حفاظت از شهری، محله تاریخی، محله های شهری فقیر، استانبول 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله ابر رایانه: الگوریتم قیمت گذاری هوشمند



رشته: کامپیوتر /فناوری اطلاعات

CLOUD COMPUTING: INTELLIGENT PRICING ALGORITHM

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

این کار ارائه مکانیزم سود آور قیمت گذاری تبعیض آمیز تطبیقی ​​برای محاسبات ابری بر اساس تجزیه تابع امن، تعهدات رمزنگاری و اثبات دانش صفر است. ابر رایانه یک روند در حال ظهور از برنامه ریزی منابع سازمانی است، که در آن یک عامل و یا خدمات فروش ارائه دهنده (S) می خواهد به اختصاص مجموعه ای از منابع محاسباتی و خدمات مربوط به IT بهینه و نسبتا در میان بسیاری از عوامل خرید و یا مصرف کنندگان خدمات (B) در محدودیت ظرفیت آن است. هر مصرف کننده خدمات افشا طرح تقاضای خود را برای یک نمونه کارها فناوری در بودجه و رتبه از اولویت های آن برسد. نمونه کارها IT ممکن است شامل SaaS به، PaaS، IaaS، CaaS، DaaS و dSaaS باشد. هدف اساسی این ارائه دهنده خدمات برای بهینه سازی درآمد مورد انتظار در درون حاشیه سود می باشد. این است که اساسا یک مشکل ارزیابی تابع امن در آن مفهوم تجزیه یک تابع در نظر گرفته. این یک مسئله بهینه سازی غیر خطی محدود است. 



ادامه دارد (Full-text)

بررسی ویژگیهای معماری و اصول طراحی اقلیمی در چهار اقلیم ایران



رشته: معماری / عمران

شهرهای حاشیه خلیج فارس دارای اقلیم گرم و مرطوب هستند از قبیل: چابهار، بندرعباس، قشم، بندر لنگه، کیش، بوشهر، اهواز و آبادان. این کناره به سبب آنکه در مجاورت دریا می باشد، رطوبت هوا بسیار زیاد است. تابستان ها نسبتاً طولانی و زمستان ها فقط در دو ماه دی

و بهمن هوا تا حدی سرد است. به علت کمی بارندگی، فاقد پوشش نباتی می باشد و به

جز نخلستان ها وکشتزارهای محدود اهالی، منطقه به طور کلی بی آب و علف است.

خصوصیات آب و هوایی این کرانه به قرار زیر است:

پوشش بسیار کم گیاهی. شدت زیاد تابش آفتاب.

شوربودن آب های زیرزمینی در اکثر مناطق.

بادهای صحرایی عربستان (نامناسب)، بادهای ساحلی (مناسب).

تابش تقریباً عمودی آفتاب در فصول بهار و تابستان.

نوسانات دمایی در طی شبانه روز در این اقلیم هنگام غروب، زمین به سرعت شروع به سرد شدن می کند ولی آب دریابا سرعت خیلی کمتری حرارت خود را از دست می دهد و در نتیجه آب دریا درطی شب گرم تر از سطح زمین است. به طور کلی وجود منابع آب باعث اعتدال دمای هوا می شود و لذا در سواحل دریاها و دریاچه ها، اختلاف درجه حرارت شب و روز بسیار کمتر از مناطقی است که از این سواحل دور هستند.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله مشخصات خطر تغذیه ای در یک جمعیت بیمارستانی تحت نظارت دانشگاه



رشته: پزشکی

Nutritional risk profile in a university hospital population

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

مقدمه:

شیوع خطر تغذیه بر اساس عوامل متعدد و متفاوت می باشد. ما با هدف تعیین مشخصات خطر تغذیه ای در یک جمعیت بزرگ بیمارستان نروژی. به طور خاص سن، رده بیماری ها و بخش های بیمارستانی را درنظر گرفتیم.

مواد و روش ها: بررسی های تغذیه ای به طور معمول در بیمارستان دانشگاه Haukeland، نروژ انجام شده است. در طول هشت نظرسنجی در 2008-2009، 3279 نفر با توجه به تغذیه ابزار غربالگری خطر (NRS 2002) طبقه بندی شدند.

نتایج: در این مطالعه خطر تغذیه ای 29٪ بوده است. بالاترین مورد در بیماران مبتلا به عفونت (51٪)، سرطان (44٪) و بیماری های ریوی (42٪) و در گروه های مراقبت های ویژه (74٪)، سرطان (49٪) و ریه (43٪) بوده است. علاوه بر این، خطر تغذیه ای در 40٪ از بیماران با سن مشخص شد 80 سال در مقایسه با 21٪ از سن 40 سال و 35 درصد از بیماران مبتلا به پذیرش اورژانس در مقایسه با 19٪ با بستری های انتخابی بوده اند. موارد مربوط به اجزای ابزار، خطر تغذیه ای در بیماران مبتلا به کم BMI 20٫5 کیلوگرم / m2) 95٪) و / یا ابتلایی بالا (> 7 تشخیص) (45٪) شایعتر می باشد. با این حال آن نیز در بیماران مبتلا به BMI 2: 25 کیلوگرم / M2 (12٪ و در افراد با کمتر از 7 تشخیص (26٪) داده می شود.  



ادامه دارد (Full-text)