ترجمه مقاله ارزیابی بالینی و تصویربرداری از اختلال شناختی در ام اس


رشته: روانشناسی -روانپزشکی – پزشکی

Clinical and imaging assessment of cognitive dysfunction in multiple sclerosis

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS)، آسیب ماده خاکستری گسترده است و ممکن است زمینه بسیاری از علائم بالینی، به ویژه اختلال شناختی باشد. این رابطه آسیب ماده خاکستری و اختلال شناختی پشتیبانی شده است و توسط یافته های حاصل از مطالعات بالینی و MRI فرض شده است. با این حال، بسیاری از جنبه های اختلال شناختی در بیماران مبتلا به MS هنوز هم نیاز به شناسایی دارد. آزمون عصب استاندارد شده است که بسیار آسان برای اداره و حساس به اختلالات مربوط به بیماری مورد نیاز است و برای به دست آوردن درک بهتر از عوامل موثر بر عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به MS در حال حاضر وجود دارد. اقدامات تصویربرداری از ماده خاکستری لازم است، اما کافی نیست و به طور کامل زوال شناختی در MS مشخص می باشد، اقدامات تصویربرداری از هر دو lesioned و با ظاهر عادی ماده سفید به حمایت از این فرضیه وجود یک سندرم قطع می شود، که علائم بالینی را در پی دارد. یافته ها در سازماندهی مجدد قشر مغز سهم پذیری مغز و ذخیره شناختی در محدود کردن نقص های شناختی پشتیبانی می شوند. توسعه نشانگرهای زیستی بالینی و تصویربرداری است که می تواند توسعه بیماری و پاسخ به درمان نظارت حیاتی را جهت شناسایی اولیه بیماران مبتلا به MS داشته باشد، که در معرض خطر اختلال شناختی می باشد.   

مقدمه

مولتیپل اسکلروزیس (MS) به طور سنتی و ساده انگارانه، به عنوان یک اختلال ماده سفید دمیلینه کننده التهابی تعریف شده است، با این حال، درگیری ماده خاکستری یکی از ویژگی های MS در بسیاری از بیماران است. اولین توصیف قشر (از جمله تکه تکه دمیلینه ضایعات) ضایعات ماده خاکستری و عمیق توسط شارکو در 1868، 1 ارائه شد اما دخالت ماده خاکستری تنها در مطالعات پاتولوژیک و تصویربرداری در سه دهه گذشته بررسی شده است. “شارکو نیز با داشتن موارد مرتبط با دخالت ماده خاکستری به برخی از مشکلات بالینی MS، از جمله اختلال شناختی و تشنج رسیده است.

در طول دهه گذشته، تلاش های زیادی شده است و به خصوصیات نوع، دامنه و توپوگرافی از آسیب ماده خاکستری در بیماران مبتلا به MS در مراحل مختلف این بیماری قرار داده، و به توسعه توالی MRI جدید می پردازد که می تواند دخالت در اندازه گیری ماده خاکستری و پیگیری تکامل بیماری را داشته باشد. برخی از درایوهای اصلی این پژوهش نیاز به توضیح بهتر تظاهرات بالینی ناهمگن و پیچیده این بیماری، اختلال شناختی، و توسعه مداخلات درمانی جدید دارند.


Maria A Rocca, Maria P Amato, Nicola De Stefano, Christian Enzinger, Jeroen J Geurts, Iris-K Penner, Alex Rovira, James F Sumowski, Paola Valsasina, Massimo Filippi, for the MAGNIMS Study Group In patients with multiple sclerosis (MS) , grey matter damage is widespread and might underlie many of the clinical symptoms, especially cognitive impairment. This relation between grey matter damage and cognitive impairment has been lent support by fi ndings from clinical and MRI studies. However, many aspects of cognitive impairment in patients with MS still need to be characterised. Standardised neuropsychological tests that are easy to administer and sensitive to disease-related abnormalities are needed to gain a better understanding of the factors aff ecting cognitive performance in patients with MS than exists at present. Imaging measures of the grey matter are necessary, but not suffi cient to fully characterise cognitive decline in MS. Imaging measures of both lesioned and normal-appearing white matter lend support to the hypothesis of the existence of an underlying disconnection syndrome that causes clinical symptoms to trigger. Findings on cortical reorganisation support the contribution of brain plasticity and cognitive reserve in limiting cognitive defi cits. The development of clinical and imaging biomarkers that can monitor disease development and treatment response is crucial to allow early identifi cation of patients with MS who are at risk of cognitive impairmen

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد