ترجمه مقاله نظریه سبک زندگی سالم و همگرایی نمایندگی و ساختار


عنوان انگلیسی مقاله: health lifestyle theory and the convergence of agency and structure
عنوان فارسی مقاله: نظریه سبک زندگی سالم و همگرایی نمایندگی و ساختار
دسته: اجتماعی - روانشناختی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مقاله حاضر از بحث نمایندگی- ساختار به عنوان چارچوبی برای ساخت نظریه سبک زندگی سالم استفاده می کند. در حال حاضر چنین نظریه ای وجود ندارد، با این وجود، نیاز به یک نظریه از این دست برگرفته از این حقیقت است که بسیاری از شیوه های سبک زندگی روزمره به بازده های سلامتی توجه می کنند. یک الگوی فرد گرا بر مفاهیم سبک های زندگی سالم در رشته های مختلف تاثیرگذار بوده است، اما این شیوه ابعاد ساختاری سبک های زندگی از این دست را نادیده گرفته و کاربردی محدود در دنیای تجربی دارد. دستورالعمل این مقاله، معرفی نظریه سبک های زندگی سالم باتوجه به نمایندگی و ساختار و تاکید بر ساختاری ترمیمی برای موقعیت مناسبش می باشد. مقاله با تعریف نمایندگی و ساختار شروع و سپس مدل سبک زندگی سالم و نتایج نظری و تجربی حامی آن ارائه می گردد.  


ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله کنترل لرزه ای سازه های فولادی با آلیاژ حافظه دار



رشته: عمران / سازه

Seismic Control of Steel Structures with Shape Memory Alloys

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

آلیاژهای با حافظه شکلی (SMA) و قادر به رسیدن به سویه های بسیار بزرگ بازیابی. آنها به معنی خود را به بسیاری از برنامه های مبتکرانه از جمله کنترل ساختاری لرزه پیدا کرده اند. با توجه به قابلیت recentering خود و همچنین نوسانات ظرفیت، مواد SMA مطلوب برای استفاده در برنامه های کاربردی زلزله می باشد. ایده اصلی این تحقیق است استفاده همزمان از عناصر SMA در مراحل مختلف و عناصر فولادی سیستم های ساختاری است، به منظور استفاده از هر ویژگی مطلوب. میرایی ظرفیت فاز مارتنزیت از SMA خواهد سویه های باقی مانده در ساختار است که در تضاد با مشخصه recentering فاز آستنیت از SMA را ترک کنند. بنابراین یک آرایش توجه خواهد شد به منظور رسیدن به بهترین عملکرد ساختاری مورد نیاز است. در این مقاله یک طرح ابتکاری برای تنظیم حالت های مختلف از مواد SMA در سازه به عنوان فرح عناصر به منظور رسیدن به بهترین عملکرد عملی گرفته شده است.

کلید واژه ها: لرزه ای, شکل آلیاژ حافظه, میرایی, اسکلت فلزی, Recentering

 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله معنویت و سلامت در برنامه درسی مدارس پزشکی در کشور برزیل



رشته: مدیریت آموزشی / جامعه شناسی

Spirituality and health in the curricula of medical schools in Brazil

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

زمینه

با توجه به بررسی های اخیر، 59 درصد از مدارس پزشکی بریتانیا و 90 درصد از مدارس پزشکی آمریکا دوره و یا محتوای معنویت و سلامت (S / H) را خواهند داشت، تحقیقات کمی، با این حال، در آموزش S / H در مدارس پزشکی در کشورهای دیگر، مانند امریکا لاتین، آسیا، استرالیا و آفریقا انجام می شود. مطالعه حاضر به دنبال بررسی وضعیت فعلی آموزش در S / H در مدارس پزشکی برزیل می باشد.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی پرستاران پاکستان: واسطه نقش تعهد سازمانی



رشته: روانشناسی

The Impact of Emotional Intelligence on Mental Health of Pakistani Nurses: The Mediator Role of Organizational Commitment

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی اثر واسطه تعهد سازمانی بین هوش هیجانی و سلامت زوان می پردازد شرکت کنندگان در این مطالعه 252 نفر از پرستاران شاغل در شش والسوالی بزرگ kpk (پیشاور,مردان,سوات,ساوابی,چارسده و نوشهرا) پاکستان بوده اند. داده ها از طریق پرسشنامه تعهد سازمانی ,اضطراب بیمارستانی و مقیاس افسردگی (زیگمند و نسبت 1983) و پرسشنامه ei (دونگ ولو 2002) جمع آوری شده است. هر دو مورد EI و تعهد سازمانی به طور قابل توجهی به MH مربوط می باشند نتایج حاصل از ساختار مدل معادلات (SEM) مورد بررسی تعهد سازمانی بوده است تا حدی که به واسطه رابطه بین هوش هیجانی و MH خواهند بود. مدل نهایی سه عاملی یک مسیر قابل توجهی از GELبه MH از طریق تعهد سازمانی اختصاص داده است این یافته به اثر EI در MH می پردازند.

کلمات کلیدی: هوش هیجانی,تعهد سازمانی,سلامت روان,پرستاران,پاکستان 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل جریان در یک توربین توربوشارژر کوچک



رشته: مکانیک

pulsating flow analysis in a small turbocharger turbine

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

فرصت ها و محدودیت های شبیه سازی یک بعدی جریان مداوم و نا پایدار و شبیه سازی سه بعدی آن در توربین توربو شارژر با پره های کم با حجم 1/7 lit به صورت تجربی و عددی ارائه شده است. اعتبار نتایج شبیه سازی و نتایج تجربی و راه اندازی آزمون برای موتور توربو شارژر در دینا موتور بوده و پارامترهای عملکرد، آماده بوده و در سرعت های مختلف موتور اندازه گیری شده است. فرم مکمل هسته و پره روتور، مدل شده اند. مطالعات مش انجام شد، و بهترین آن ها انتخاب شده و مناسب ترین آن ها بر اساس تابع بعد محاسبه شده است.  



ادامه دارد (Full-text)

سوالات استخدامی راننده آتش نشان


- عنوان شغلی: راننده آتش نشان
- تاریخ آزمون: اصل دفترچه سوالات تخصصی راننده آتش نشان مربوط به آزمون استخدامی شهرداری لرستان در سال 94
- وضعیت پاسخنمامه: ندارد
تعداد کل سوالات: 120
 


ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله رابطه شناخت یادگیری بحرانی دانشجویی همراه با تفکر از طریق بحث در کلاس درس تکنولوژی



رشته: روانشناسی / مدیریت آموزشی

Perceptions of Students’ Learning Critical Thinking through Debate in a Technology Classroom: A Case Study

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

تفکر انتقادی اغلب صلاحیت های مورد نظر برای فارغ التحصیلان برنامه فن آوری را در دستور کار خود دارد. اعضای سازمان نگرانی خود را از بابت عدم توانایی دانش آموزان برای تفکر انتقادی به زبان آورده اند. اگر چه روش های سنتی آموزشی، مانند سخنرانی ها و امتحانات، مرکز کسب دانش، بحث در کلاس درس فن آوری به طور موثر می تواند تفکر انتقادی را تسهیل نماید. هدف از این مطالعه به منظور جمع آوری از طریق پرسشنامه ادراکات از دانش آموزان فن آوری در فرایند بحث استفاده در کلاس درس برای افزایش تفکر انتقادی می باشد. به طور کلی، دانش آموزان معتقد بودند که روند بحث فعالیت های یادگیری مفید بوده و نتایج حاصل از پرسشنامه نشان داد که دانش آموزان معتقد بودند که بحث به آنها کمک خواهد کرد و درک بهتر موضوع را همراه یادگیری دانش جدید، و به دست آوردن درک درستی از روند بحث داشته باشند. علاوه بر این، دانش آموزان فکر می کنند که بحث افزایش مهارتهای تفکر انتقادی را در این زمینه خواهیم داشت.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله ارتقای معلمان، پیشرفت از طریق نگرش متقابل به توسعه برنامه درسی



رشته: مدیریت آموزشی

Promoting Teacher Development through an Interactive

Approach to Curriculum Development

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

این مقاله در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی و چگونگی تحقق اهداف آن در یک دوره چهارساله بوده که در دانشگاه تبریز ایران انجام شده است. شرکت کنندگان در این تحقیق، دانشجویان رشته زبان انگلیسی (N = 25) و مدرسان زبان (N = 5) بوده اند. این اطلاعات در مدت یک سال از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته، گفتگو با دانشجویان و مدرسان، یادداشت های زمینه ای، مجلات، و خاطرات جمع آوری شد. از آنجا که هیچ سرفصلی پیدا نشد، محقق به منظور توسعه برنامه درسی و طراحی دوره های مبتنی بر موارد تئوری و عملی اهدافی را در نظر گرفت. دانشجویان بر سر اهداف این دوره اتفاق نظر داشتند، ارتباط و ساختارهای آنها در رابطه با دوره های دیگر ایجاد شده و با توجه به کلاس درس و سیاست های سازمانی مشخص شد. 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله سرمایه گذاری سهام با برنامه نویسی بیان ژن در تایوان

جمعه 25 دی 1394 ساعت 11:15

رشته: اقتصاد/ حسابداری / امور مالی

Taiwan stock investment with gene expression programming

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

در این مقاله، ما برای اولین بار برخی از استراتژی های تجارت خوب از مجموعه های تاریخی و اعمال آنها را در آینده یافته ایم. این استراتژی های سودآور هستند و توسط برنامه نویسی بیان ژن (GEP)، که شامل برخی از شاخص های فنی سهام شناخته شده می باشد به عنوان ویژگی های آموزش ارائه می شوند. مجموعه داده های ما جمع آوری 100 سهام با سرمایه بالا از شرکت های ذکر شده در بازار سهام تایوان می باشد. بر این اساس، ما ساخت یک سری جدید به نام شاخص نمونه کارها به عنوان هدف سرمایه گذاری را بر عهده داریم. برای هر روز معامله، ما برخی از فواصل قالب مشابه از اطلاعات تاریخی را جستجو کرده و انتخاب استراتژی های تجارت مربوط به فضای این استراتژی ها می باشد.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله تجزیه وتحلیل جریانهای پایدار و ناپایدار در توربین شعاعی توربوشارژر:



رشته: مکانیک

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

Analyses of steady and unsteady flows in a turbocharger’s radial turbine

چکیده:

مطالعه حاضر به بررسی رفتار آیرودینامیکی جریان یک توربین شعاعی دوورودر در شرایط پایدار و ناپایدار پرداخته است. تاثیرپره کوچک که توسط یک حرکت به سمت پایین وورودی روتوراست، به تصویر کشیده شده است. اما اثر آن فراتر از موقعیت محیطی و 600 آن می باشد و افت فشارش با توجه به مسیرتوپی نشان داده می شود. شبیه حالت ناپایدار در شرایط عملی مختلف، انجام شده و تجزیه و تحلیل از تبدیل نوسانات فشاراستاتیکی ناشی از فعل و انفعالات اجزا با یک رفتار تناوبی براساس نمودار فضا –زمان نشان داده شده است که یک تجزیه و تحلیل فوریه دوتوصیفی می باشد. شبیه ساز جریان با توجه به دو طرف موضوع که شرایط پایدار و غیر پایدار جریان روتوراست واثرات بالقوه موجود و تعامل را بین روتورپرده کوچک نشان می دهد. علاوه بر جریان پیرامونی در جهت خروج پرده کوچک، شرایط پایدار درورودی بیشتر برجسته می شود.  



ادامه دارد (Full-text)