پروژه بررسی معبد آناهیتا

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی معبد آناهیتا
دسته: عمران-معماری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 62
________________________________________________
مقدمه
کرمانشاه 
سرزمین اهورایى ایران از کناره هاى سیحون تا فرات و از دریاى خزر تا دریای فارس براى هر ایرانى پاک نژاد، مقدس وگرامى است.  
همان قدر که آذربایجان همیشه سربلند ومردم سخت کوش و دلاور آن و بلوچستان پهناور و خراسان زرخیز، عزیز و دوست داشتنى است، مازندران و فارس و کردستان و ایلام هم محبوب است; زیرا همه این سرزمینها جزیى از سرزمین پهناور و مقدس ایران است و قسمتى از پیکر مادر وطن وهرگز در میان اعضاى بدن نمى توان چشم رابر دهان یا دست را بر پا ترجیح داد و این خطو خال و چشم و ابرو هرکدام به جاى خویش نیکو و دوست داشتنى است و هر یک ویژگى خاص خود را دارد و البته همین ویژگیهاست که باعث مى شود ما درباره منطقه اى بیش از مناطق دیگر به سخن بپردازیم.  از جمله این مناطق کرمانشاهان است ;منطقه پر اهمیتى که در غربى ترین بخش جمهورى اسلامى ایران در کنار مرز ایران وعراق با مساحتى حدود 23622 کیلومترمربع واقع و از کهنسالترین مناطق کشوراست.    
مردمش که بیشتر از نژاد کرد مى باشند تیره اى نیرومند از نژاد آریا یعنى ساکنان اصلى کشور ایران هستند و زبان کردى آنان شاخه اى از زبان فارسى یعنى زبان ایرانى است.  
وجه تسمیه کرمانشاهان در کتب و متون جغرافیایى یا المسالک والممالک (راهنامه ها - شهرنامه ها) اشارات صریحى وجود دارد که قرمیسین، قرمسین واکثر بشکل قرماسین یا قرماشین معرب واژه کرمانشاهان، کرمانشاه و یا گرمان ساه وگرمان سان بوده و مى باشد.  
ابوبکر احمدبن محمد بن اسحاق همدانى، معروف به ابن فقیه، در کتاب خودبه نام ترجمه مختصر البلدان (حدود 279ه. ق) مى نویسد: "قباد از مداین تا رودخانه بلخ، در همه راه هیچ سرزمینى نیافت که هوایش از کرمانشاهان تا گردنه همدان، خوش تر و آبش گواراتر ونسیمش لذت بخش تر باشد. این بودکه قرماسین را ساخت و ویژه خویش کاخى بلند بر روى هزار ستون بناکرد. " پس قرماسین کلمه اى است پارسى یعنى کرمانشاه.  

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد