گزارش کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر


عنوان کامل:

گزارش کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر

تعداد صفحات:

185

دسته:

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی


چکیده :

تاریخچه تحققات اصلاح نباتات در ایران و تاسیس مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر.

سیر تحول تحقیقات اصلاح نباتات ایران را به طور اختصار می توان به سه دوره تقسیم نمود:

دوره اول:

    این دوره با تاسیس مدرسه فلاحت و سپس دانشکده کشاورزی کرج (زیر نظر وزارت کشاورزی) آغاز و 20 سال به طول می انجامد. این دوره بیشترین موانع را در خود داشته است. زیرا برای تغییر روش های قدیمی و دلبستگی های تعصب آمیزی که مالکان و کشاورزان آن زمان در استفاده از روش های قدیمی داشتند نیاز فراوانی به افراد تحصیل کرده و آشنا به کشاورزی نوین بود.

    در همین دوره تاسیسات فنی و مزارع آزمایشی مستقلی برای انجام یک سلسله آزمایشات در جنب دانشکده ایجاد شد. از حدود سال 1310 تهیه بذور مرغوب در مزارع آزمایشی باغ فردوس مدرسه عالی فلاحت آغاز شد و در زمینه غلات، حبوبات و سبزیجات و انواع بذر پنبه نمونه هائی از کل کشور جمع آوری و در مزارع کاشته و مطالعه گردید.  



ادامه دارد (Full-text)

فیبر نوری


عنوان کامل:

فیبر نوری

تعداد صفحات:

80

دسته:

پایان نامه


چکیده :

از کجا مرور تاریخی این موضوع را شروع کنیم؟ ! نورهمیشه با ما بوده است. مخابرات با استفاده از نور در اوائل دوران پیشرفت بشری، از زمانی که بشر ابتدا با استفاده از علامت دادن با دست پیام خود را ارسال می کرد، شروع شده است. این خود به طور بدیهی یک نوع مخابرات نوری است و در تاریکی قابل اجرا نمی باشد. درخلال روز، منبع نور برای سیستم مورد مثال خورشید است. اطلاعات از فرستنده به گیرنده روی پرتو نور خورشید حمل می گردد. نور برحسب حرکات دست تغییر وضعیت داده و یا مدوله می گردد. چشم پیام را آشکار کرده و مغز پردازش لازم را روی آن انجام می دهد. در این سیستم، انتقال اطلاعات کُند، میزان اطلاعات قابل انتقال در یک زمان معین محدود و احتمال خطا زیاد است. سیستم نوری دیگری که برای مسیرهای طولانی تر مفید است ارسال علائم دودی است. پیام با استفاده از تغییر شکل دود حاصل از آتش ارسال می گردیده است. در این سیستم به طرح و یادگیری یک رمز بین فرستنده و دریافت کننده نیاز می باشد. این سیستم  با سیستمهای جدید مخابرات دیجیتال که درآن از رمزهای پالسی استفاده می شود قابل قیاس است.  



ادامه دارد (Full-text)

گزارش کارآموزی شرکت تولیدی بافت آزادی


عنوان کامل: شرکت تولیدی بافت آزادی

تعداد صفحات: 166

دسته: پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی


مشخصات کلی کارخانه:

      شرکت تولیدی بافت آزادی (ساکای سابق) سهامی عام در تاریخ 1384/03/06 تحت شماره ثبت 9228 در اداره ثبت شرکتهای تهران به منظور تولید و عرضه پارچه های کشباف، تاری پودی به صورت رنگی و چاپی و انواع پرده های تور و فعالیتهای بازرگانی مرتبط با آنها به ثبت رسیده است و محل شرکت در بازار دالان امیدالملک و با ظرفیت تولید سالانه 400/000 متر انواع پرده، توری و پارچه مبلی و دستکش بوده  است. فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 2 اساسنامه آن ایجاد و تاسیس و اداره کارخانجات تولیدی نخ، بافندگی و تکمیل پارچه    می باشد.

      این شرکت در تاریخ 1356/01/25 به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ 1370/11/21 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده (قبل از انقلاب اسلامی این شرکت، یک شرکت خصوصی بوده است).       



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه سنجش خلاقیت دانشجویان کارشناسی و بررسی نگرش آنان در مورد تأثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیتشان


عنوان کامل:

پایان نامه سنجش خلاقیت دانشجویان کارشناسی سه رشته علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی  و بررسی نگرش آنان در مورد تأثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلاقیتشان

تعداد صفحات:

230

دسته:

پایان نامه , علوم تربیتی


چکیده :

خلاقیت به عنوان یک نیاز عالیه بشری در تمام ابعاد زندگی او مطرح است و عبارت است از، تحولات دامنه دار و جهشی در فکر و اندیشه انسان، به طوریکه حائز یک توانائی در ترکیب عوامل قبلی به طرق جدید باشد را شامل می شود. خلاقیت همچون عدالت؛ دموکراسی و آزادی برای افراد مختلف دارای معانی مختلف می باشد ولی یک عامل مشترک در تمام خلاقیتها این است که خلاقیت همیشه عبارت است از: «پرداختن به عوامل جدیدی که عامل خلاقیت در آنها موجود بوده و به عنوان مجموع میراث فرهنگی عمل می کند ولی آنچه که تازه است ترکیب این عوامل در الگوی جدید است» (آقائی فیشانی، 1377ص ; 16).

 تحقیق در مورد خلاقیت، از زمان گالتون 1869شروع شد که در مورد نوابغ شروع به مطالعه نمود. و جنبه های منشی  و وراثتی آنرا مد نظر قرار داد. ولی آغاز واقعی آن به پژوهشهای خلاقیت گیلفورد در سال 1950که او را پدر و بانی تحقیقات، در زمینه خلاقیت شناخته اند، باید دانست که عوامل مختلف خلاقیت را از طریق تجزیه عوامل بررسی کرد. برای گیلفورد و همکارانش، خلاقیت و حل مسئله در واقع پدیده های بسیار مشابهی می باشند که در هر دو مورد فرد مجبور است در رفتار خود کار یا عملی راکه حداقل برای خودش تازه است، را انجام دهد. یعنی در مورد مسئله های جدید یا در مقابل موقعیتی جدید، پاسخی جدید به وجود آورد  (آرلت، 1359ص:2).  



ادامه دارد (Full-text)

گزارش کارآموزی معاونت عمرانی منطقه 9


عنوان کامل: گزارش کارآموزی معاونت عمرانی

تعداد صفحات: 62

دسته: پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی


مقدمه

پناه دادن به انسانها عمومی ترین ویژگی خانه در سراسر جهان است. اما عوامل مثل آب و هوا مصالح موجود در محیط و اثرات فرهنگی موجب شده تا هر ملتی خانه هایی خاص خود را داشته باشند.

بشر نخستین، در جستجوی سر پناه به غارها پناه می برد تا زمان حال که به یاری تکنولوژی پیشرفته پوشش دهانه های بزرگ امکان پذیر شده همچنان به قوت خود باقی است.

در این روند استفاده از طاقهای قوسی و سازه های گنبدی بخاطر اجبار در استفاده از مصالح فشاری موجود و تحت فشار قرار گرفته مصالح این نوع سازه ها برای سالیان دراز رایج ترین روش سقف زنی بود.  



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر


عنوان کامل:

پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر

تعداد صفحات:

200

دسته:

پایان نامه , روانشناسی


چکیده :

جامعه پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند. در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ، مخترعین، مبتکرین، صنعتگران و ... است برای اداره سازمان های اجتماعی فرهنگی اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.

بسیاری بر این عقیده اند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست. عده ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود، بیشترین بهره را برده اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس می توان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند. تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت می دانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره می برد یکی زیاد یکی کم (پیرخایفی، 1376). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز می شود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک می شود. البته اگر این توانایی در انسان پرورش یابد تا پایان عمر به غنای والای علمی آن افزوده می شود.  



ادامه دارد (Full-text)

جزوه نکات طلایی آیین دادرسی کیفری جدید


رشته: حقوق

تهیه کننده: آقای سعید شاکر

از ویژگی های این جزوه:

1٫ اعمال اصلاحات قانون اصلاحی 24/3/94

2٫ ارائه نکات مهم و کلیدی به صورت نموداری

3٫ ارائه مواد مهم و سوال خیز به صورت نمواری

4٫ تشریح کامل سوالات ایین دادرسی کیفری جدید وکالت 93

 



ادامه دارد (Full-text)

استیفاء در قانون مدنی


عنوان کامل:

 استیفاء در قانون مدنی

تعداد صفحات:

140

دسته:

پایان نامه


چکیده :

استیفاء مصدر باب استفعال از فعل وفی است که برای درخواست کردن و طلب کردن به کار می رود و فعل «وفی» را به باب استفعال برده اند تا انجام عملی را خواستار گردند، اما در اصطلاح حقوق عبارتست از بهره مند شدن کسی از عمل یا منفعت مال غیر بر حسب اذن قبلی که داده شده است یا در معنی متداول به معنی بهره مند شدن از مال یا عمل دیگری در جایی که شخص به هزینه یا کار دیگری بر دارایی خود می افزاید، خواه به صورت تملک باشد یا استفاده از منافع، و مواد 336 و 337 قانون مدنی به این مبحث اختصاص دارد.

ماده 336- «هرگاه کسی بر حسب امر دیگری اقدام به عملی نماید که عرفاً برای آن عمل اجرتی بوده یا آن شخص عادتاً مهیای آن عمل باشد عامل مستحق اجرت عمل خود خواهد بود مگر اینکه معلوم شود که قصد تبرع داشته است.»

ماده 337- «هرگاه کسی بر حسب اذن صریح یا ضمنی از مال غیر استیفاء منفعت کند صاحب مال مستحق اجرت المثل خواهد بود مگر اینکه معلوم شود که اذن در انتفاع مجانی بوده است.»

این مواد قانونی که از منابع فقهی گرفته شده در فقه گسترده ای وسیع تر از مواد پیش بینی شده در قانون دارد و با عناوینی نظیر منع اکل مال به باطل، ضمان ید، ضمان امر، امر معاملی، ضمان مقبوض به عقد فاسد، قاعده احترام مورد بحث قرار گرفته است.

در حقوق رم و غرب استیفاء را تحت عنوان دارا شدن غیر عادلانه طبقه بندی نموده اند و گفته اند:«این طبیعتاً غیر منصفانه است که کسی از طریق زیان دیگری دارا شود.»بنابراین تعریف عناوین فرعی دیگر مثل «ایفای ناروا» و «اداره مال غیر» و «استفاده بلا جهت» را نیز شامل می شود.

از نظر حقوقی مبنای واقعی استیفاء اجرای عدالت و احترام به عرف و نیازهای عمومی است یعنی در هرجا که شخصی از مال دیگری یا از کار دیگری استفاده می کند و قراردادی باعث ایجاد دینی برای استفاده کننده نمی شود و کار او زیر عنوان غصب و اتلاف و تسبیب قرار نمی گیرد قانون گذار استفاده کننده را ملزم به پرداخت اجرت المثل می کند.

  



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته


عنوان کامل:

پایان نامه تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته

تعداد صفحات:

210

دسته:

ادبیات


چکیده :

این پایان نامه به تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیرفارسی زبانان سطح پیشرفته می پردازد. سوالاتی که این پژوهش به دنبال پاسخ به آنها بوده است عبارتند از:

1 کارآمدترین نظریه برای آموزش واژه کدام نظریه است؟

2 آیا بهترین روش برای آموزش واژه به زبان آموزان غیرفارسی زبان روش حوزه های معنایی است؟

3 آیا آموزش واژه ها براساس نظریه حوزه های معنایی در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد؟

4 آیا روش حوزه های معنایی محدودیتی در نوع سوال ها ایجاد می کند؟

فرضیه های این تحقیق عبارتند از:

1 بهترین نظریه برای آموزش واژه نظریه حوزه های معنایی است.

2 کارآمدترین روش آموزش واژه روش حوزه های معنایی است.

3 آموزش واژه در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد.

4 روش حوزه های معنایی در نوع سوالها محدودیت ایجاد می کند.

اهداف تحقیق

1 تهیه و تدوین متن های آموزش واژه

2 تبیین نظریه حوزه های معنایی

3 بررسی کارآمدی روش حوزه های معنایی در آموزش واژه

این نوع تحقیق، تحقیقی نظری است که برپایه مطالعات کتابخانه ای انجام شده است. پایان نامه حاضر در 5 فصل تهیه شده است: فصل اول کلیات تحقیق، فصل دوم: مطالعات پیشین، فصل سوم: به تهیه و تدوین متن های آموزش واژه می پردازد، فصل چهارم: شامل ده متن آموزشی براساس موضوعات مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی است، فصل پنجم: خلاصه و نتیجه، شامل بیان خلاصه ای از فصول مختلف و نتایج تحقیق و نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.

کشور پهناور ایران دارای فرهنگی و تمدن غنی به وسعت تاریخ است و از این جهت مایه فخر و مبا هات همه ایرانیان می باشد. بسیاری از خارجیان از دیر باز در پی آشنایی با این مرز و بوم و فرهنک و تمدن خاص آن بوده, و در این راه اقدام به یادگیری زبان فارسی نموده اند چرا که زبان آیینه فرهنگ است و بدون آشنایی با زبان بهره جستن از چشمه زلال فرهنگ میسر نخواهد بود.

در این میان وظیفه ایرانیان میهن پرست اشاعه فرهنگ و تمدن ایران و تلاش در جهت ترویج هر چه بیشتر زبان و ادبیات فارسی و هموار نمودن راه برای آموزش هرچه بهتر آن است. هر چند در سال های گذشته در زمینه آموزش علمی این زبان تحقیقاتی صورت گرفته ولی با  وجود این کمبود هایی نیز در این زمینه احساس می شود. از آنجا که آموزش واژه یکی از مهمترین بخش های آموزش زبان دوم / خارجی محسوب می گردد و بدون آگاهی از واژه ها زبان آموز توانایی برقراری ارتباط  معنی دار با هل زبان را نخواهد داشت نگارنده دراین پایان نامه بر آن است به تهیه متن های آموزش واژه بر اساس حوزه معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته بپردازد. 



ادامه دارد (Full-text)

گزارش کارآموزی مدیریت کارعملی در آموزشگاه


عنوان کامل:

گزارش کارآموزی  مدیریت کارعملی در آموزشگاه 

تعداد صفحات:

111

دسته:

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی


مقدمه:

تعریف آموزش و پرورش دوره راهنمایی تحصیلی:

دوره راهنمایی تحصیلی پس از دوره ابتدایی (مرحله اول تعلیمات عمومی) آغاز می شود و مرحله دوم تعلیمات عمومی به شمار می رود معمولا گروه سنی یازده تا سیزده ساله در این دوره تحصیل می کنند.

 علت نامگذاری مرحله دوم تعلیمات عمومی به نام دوره راهنمایی تحصیلی وارد شدن مفهوم راهنمایی در آموزش و پرورش و لزوم توجه به تفاوتهای فردی و فراهم کردن شرایط بهره برداری صحیح از استعدادهاست که در همه سطوح تعلیمات رسمی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب رشته تحصیلی مناسب از موارد مهمی است که باید به آن در این دوره بیشتر توجه شود بنابراین مدارس راهنمایی تحصیلی عبارتند از مراکزی که با اجازه وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نوجوانان یازده تا سیزده ساله برای تحقق اهداف این دوره تاسیس می شوند و در آنها علاوه بر افزایش معلومات و توجه به رشد بدنی، عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نوجوانان، خدمات راهنمایی و مشاوره نیز ارائه می شود.   

دوره راهنمایی تحصیلی دوره انتقال از محیط ساده مدرسه ابتدایی به محیط پیچیده تر مدارس متوسطه است دوره ای که انتقال از کودکی را به اواخر نوجوانی و جوانی بر عهده دارد و نسبت به دوره ابتدایی از نظر تنوع دروس و تنوع دبیر تفاوت دارد. از این رو توجه خاص به این دوره و ایجاد و توسعه مراکز تربیتی برای اجرای برنامه های تدوین شده ضرورت دارد. در طرح اصلاح نظام آموزش و پرورش ایران در سال 1344 دوره ابتدایی 5 سال اعلام شد  بعد از آن دوره با نام دوره تحصیلی راهنمایی به مدت سه سال اعلام شد اهداف آموزش و پرورش دوره راهنمایی  تحصیلی در دو حیطه شناختی و عاطفی در شورای تغییر نظام آموزش و پرورش در سال 1374 تعیین شده است. که در این دو حیطه شناختی و عاطفی مقوله های دینی – علمی- اجتماعی- فرهنگی و هنری- بهداشتی- اقتصادی فردی و اخلاقی و سیاسی دانش آموزان داده شده و تربیت می شوند.  



ادامه دارد (Full-text)