بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی دانش آموزان



فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



مقدمه

امروزه ضرورت آشنایی عوامل اداری و آموزشی مدارس، با مشکلات و تنگناهای تحصیلی بیش از پیش مشهود است. معلمان برای اینکه بتوانند با موفقیت به امر آموزش و پرورش بپردازند؛ نیاز به شناخت دانش آموزان و آگاهی نسبت به نقاط ضعف و قوت یاد گیرندگان و عناصر مرتبط با آموزش دارند. به نظر می رسد دوران و روزگار کسانی که بخواهند بدون توجه به نیازهای دانش آموزان و ابعاد رشدی آنان و تعامل عوامل گوناگون صرفاً با تکیه بردانش خود به آموزش و پرورش بپردازند؛ پایان یا فته است. تعلیم و تربیت انسان از بدو پیدایش بشر مورد توجه بوده؛ اما اهمیت آن در قرون اخیر بطور فزاینده ای آشکار شده است. در حال حاضر آموزش و پرورش، کلید توسعه جوامع محسوب می گردد؛ و موفقیت و سعادت ملتها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، بدون تردید آینده هر کشوری را می توان از سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دریافت کرد.


  


فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه ۱
۲-۱ بیان مسأله ۲
۳-۱ ضرورت و اهمیت تحقیق ۴
۴-۱ سوال‌های تحقیق ۷
۵-۱ هدف تحقیق ۱۰
۶-۱ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح ۱۱
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۳
مقدمه ۱۴
۱-۲ اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی ۱۵
۱-۱-۲ اهداف اعتقادی ۱۵
۲-۱-۲ اهداف اخلاقی ۱۶
۳-۱-۲ اهداف علمی و آموزشی ۱۶
۴-۱-۲ اهداف فرهنگی، هنری ۱۶
۵-۱-۲ اهداف اجتماعی ۱۶
۶-۱-۲ اهداف زیستی ۱۷
۷-۱-۲ اهداف سیاسی ۱۷
۸-۱-۲ اهداف اقتصادی ۱۷
۲-۲ ویژگی‌های کودکان در دوره ابتدایی ۱۷
۳-۲ مواد و برنامه‌های درسی دوره ابتدایی ۲۰
۴-۲ درون داده‌های نظام آموزش ابتدایی ۲۲
۱-۴-۲ منابع انسانی ۲۲
۲-۴-۲ منابع مادی نظام آموزش ابتدایی ۲۳
۱-۲-۴-۲ منابع کالبدی ۲۳
۲-۲-۴-۲ منابع تجهیزاتی ۲۵
۳-۴-۲ منابع مالی ۲۵
۵-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان ۲۶
۶-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر معلم ۲۸
۷-۲ تاثیر محیط بر فعالیت‌های نظام آموزشی ۲۹
۸-۲ کلاس‌های درس چند پایه ۳۰
۹-۲ مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس ۳۲
۱-۹-۲ افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن ۳۲
۲-۹-۲ ترک تحصیل ۳۴
۳-۹-۲ نارسایی‌های یادگیری ویژه ۳۵
۱۰-۲ مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس ۳۷
۱-۱۰-۲ ترس از مدرسه ۳۷
۲-۱۰-۲ فرار از مدرسه ۳۷
۳-۱۰-۲ اختلال لجبازی و نافرمانی ۳۸
۴-۱۰-۲ رفتارهای نامناسب یا ناپخته ۳۹
۵-۱۰-۲ بیش فعلی همراه با کمبود توجه ۳۹
۶-۱۰-۲ اضطراب ۴۰
۷-۱۰-۲ بی نظمی در سلوک ۴۱
۱۱-۲ مدارس و دانش آموزان موفق ۴۱
۱۲-۲ فضاهای آموزشی مدارس ۴۲
۱-۱۲-۲ کلاس درس نظری ۴۲
۲-۱۲-۲ کلاس درس تجربی ۴۳
۱۳-۲ فضاهای پرورشی ۴۵
۱-۱۳-۲ کتابخانه ۴۶
۲-۱۳-۲سالن چند منظوره ۴۶
۳-۱۳-۲ نمازخانه ۴۷
۴-۱۳-۲ اتاق فعالیت‌های پرورشی ۴۷
۵-۱۳-۲ اتاق بهداشت رکت‌های اولیه ۴۷
۱۴-۲ فضای اداری ۴۷
۱۵-۲ فضاهای پشتیبانی یا خدماتی ۴۹
۱-۱۵-۲ سرویس‌های بهداشتی ۴۹
۲-۱۵-۲ آبخوری دانش آموزان ۴۹
۳-۱۵-۲ انبار نظافت و شستشو ۴۹
۴-۱۵-۲ انبار تجهیزات و وسایل ۴۹
۱۶-۲ فضاهای گردش ۵۲
۱-۱۶-۲ راهروها ۵۲
۲-۱۶-۲ پله‌ها ۵۲
۱۷-۲ فضاهای باز یا محوطه ۵۳
۱-۱۷-۲ فضای صف جمع و تفریح ۵۳
۲-۱۷-۲ فضای سبز، باغچه و درختکاری ۵۳
۳-۱۷-۲ پارکینگ وسایل نقلیه ۵۴
۱۸-۲ مکان یابی واحدهای آموزش ۵۷
۱-۱۸-۲ کاربری‌های سازگار ۵۷
۲-۱۸-۲ کاربری‌‌های ناسازگار ۵۷
۳-۱۸-۲ جهت یابی ۵۷
۴-۱۸-۲ شعاع دسترسی ۵۸
۱۹-۲ انجمن اولیا و مربیان ۵۸
۲۰-۲ پیشینه تحقیق ۶۱
فصل سوم : روش تحقیق ۶۶
مقدمه ۶۷
۱-۳ روش تحقیق ۶۷
۲-۳ جامعه آماری ۶۷
۳-۳ نمونه و روش نمونه گیری ۶۷
۴-۳ روش و ابزار جمع آوری اطلاعات ۶۸
۵-۳ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۶۹
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات ۷۰
تجزیه و تحلیل سوال ۱ ۷۱
تجزیه و تحلیل سوال۲ ۷۵
تجزیه و تحلیل سوال۳ ۷۶
تجزیه و تحلیل سوال ۴ ۷۷
تجزیه و تحلیل سوال ۵ ۸۲
تجزیه و تحلیل سوال ۶ ۸۵
بررسی و مقایسه کل سرانه‌ها و مقایسه با استانداردها ۸۸
تجزیه و تحلیل سوال ۷ ۸۹
تجزیه و تحلیل سوال۸ ۹۱
تجزیه و تحلیل سوال۹ ۹۱
تجزیه و تحلیل سوال۱۰ ۹۲
تجزیه و تحلیل سوال۱۱ ۹۳
تجزیه و تحلیل سوال ۱۲ ۹۵
تجزیه و تحلیل سوال ۱۳ ۹۶
تجزیه و تحلیل سوال ۱۴ ۹۶
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۹۸
۱-۵ مقدمه ۹۹
۲-۵ بحث و نتیجه گیری ۱۰۰
۳-۵ یافته‌های جانبی تحقیق ۱۰۰
۴-۵ محدودیت‌های پژوهش ۱۰۸
۵-۵ پیشنهادها ۱۰۹
الف. پیشنهاد کاربردی ۱۰۹
ب. پیشنهاد پژوهش ۱۱۱



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد