گزارش کارآموزی مجتمع پتروشیمی اراک جهت تولید مواد پایه


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش




تاریخچه:

مجتمع پتروشیمی اراک جهت تولید مواد پایه ای و میانی با استفاده از خوراک اصلی نفتا و تبدیل آنها به فراورده های نهایی پلیمری و شیمیایی با سرمایه نقدی حدود 600 میلیارد ریال احداث گردید. سهامداران آن، شرکت ملی صنایع پتروشیمی اراک و بانک ملی ایران که 49 % از سهام را در اختیار دارد می باشند.   

تولیدات مجتمع:

در ظرفیت کامل تولیدات مجتمع بالغ بر 1108000 تن مواد پایه ای، میانی و نهایی می باشد که نیاز بخش وسیعی از صنایع داخلی را تامین و مازاد فرآورده ها به خارج از کشور صادر می گردد.

موقعیت مجتمع:

مجتمع پتروشیمی اراک در جوار پالایشگاه اراک در کیلومتر 22 جاده اراک – بروجرد و در زمینی به وسعت 738 هکتار قرار گرفته است.

تاریخچه احداث:

این مجتمع یکی از طرح های زیربنایی و مهم می باشد که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با هدف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات فرآورده های مازاد ایجاد گردیده است. این طرح در سال 1363 بتصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی و نصب و ساختمان در سال 1372 فاز اول مجتمع در مدار تولید قرار گرفت.

در ادامه کار واحدهای دیگر مجتمع تکمیل گردید و هر ساله با راه اندازی سایر واحدها، شرکت بسوی بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر پیش میرود. در سال 1378 با بهره برداری از واحد اتانول آمین زنجیره تولیدات مجتمع تکمیل گردید.

از سال 1378 با تصویب هیئت مدیره و پس از بررسی های دقیق عملکرد مجتمع، شرکت در بازار بورس پذیرفته شد و واگذاری سهام آن آغاز گردید.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد