پایان نامه بررسی فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس به عنوان پیش زمینه ظهور و مهدویت


چکیده
با نگاهی گذرا به انقلاب اسلامی ایران ف می فهمیم که این انقلاب، حوادث تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته است. هر کدام از این حوادث، جلوه خاصی به این انقلاب شکوهمند داده است یکی از این حوادث حساس، جنگی ناجوانمردانه بود که بر ضد این انقلاب آغاز شد، آحاد ملت ایران، برای دفاع از دین و تمامیت ارضی خود، وارد عمل شدند و مقطعی حساس و در عین حال بسیار درخشان در تاریخ این انقلاب عظیم به وجود آوردند که از این مقطع، به دوران ((دفاع مقدس)) یاد می شود.   
هشت سال دفاع مقدس، دارای ابعاد و زوایای گوناگونی می باشد که با بررسی هر یک از این ابعاد، در می یابیم فرهنگ های ناب و ارزشمند دینی را در درون خود جای داده است. یکی از این فرهنگ های اصیل، فرهنگ مهدویت است که در دوران دفاع مقدس، جلوه خاصی یافت و درخشان تر از گذشته شد، دفاع مقدس در ترویج فرهنگ مهدویت، نقش بسزایی داشته است و فرهنگ مهدویت نیز در به وجود آمدن این دفاع سرشار از قداست، نقش مؤثری ایفا کرده است.
یکی از مهم ترین مبارزات شیعی در سده های اخیر جنگ دو کشور ایران و عراق می باشد که اگر دقیق ریشه یابی شود، برای تشکیل حاکمیت اسلام شیعی می باشد، تا زمینه را برای حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم کند. با نگاهی دقیق به جنگ تحمیلی می فهمیم که این جنگ را نگرشی همراهی می کرد که در پیروزی آن، بسیار مؤثر بود. آن نگرش، چیزی نبود جز نگرش انتظار و عجین شدن این جهاد عظیم با فرهنگ مهدویت؛ چون فرهنگ مهدویت با فرهنگ استکبار و زور گویی، کاملا” متضاد می باشد و به همین دلیل، یک شخص منتظر، مستکبر نیست؛ بلکه مستکبر ستیز است و هر جا ظلم و ستمی ببیند، مقابل آن، قد علم می کن؛ به همین دلیل است که رزمنده های ما با سلاح «یا مهدی» و«یا حسین» و … به صفوف دشمن حمله می کردند و با سردادن این شعارها و رجزها روحیه می گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد