ترجمه مقاله حفظ سلامتی ماهی


Health maintenance

حفظ سلامتی ماهی

رشته: شیلات

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

حفظ سلامت ماهی، اثر بسزایی بر کیفیت تولید و پرورش آن خواهد داشت. آن نیاز به تلاش مداوم دارد که به شرح زیر می باشد: محل و ساختار یک مرکز کشت، انتخاب و معرفی گونه های قابل کشت و تولید مثل، کشت، و برداشت محصول نهایی. زیستگاه-آبزی پروری فعال و پویا به طور مداوم با توجه به مواد ساختاری، طراحی تاسیسات، کیفیت خاک و نوع آن، حجم و کیفیت آب، گونه های ماهی در حال حاضر، مقدار و کیفیت مواد مغذی موجود در سیستم تغییر می کند و، آب و هوا را تحت تاثیر قرار می دهد و از فعالیت های روزانه انسانها نشات می گیرد.   

حفظ بهداشت شامل یک سری از اصول است که برای بسیاری از حیوانات مزرعه مطرح شده و اعمال می شود. با این حال، ماهی تمایل بیشتری به واکنش در مقابل تغییرات زیست محیطی نسبت یه حیوانات مزرعه زمینی دیگر دارد. از آنجا که در طبیعت خونگرمی ایجاد می شود حیوانات مزرعه زمینی پاسخ نسبتا آرامی به شرایط نامطلوب زیست محیطی خواهند داد، در حالی که ماهی با وجود خونسردبودن – پاسخ سریعی به ضربه زدن با دست، تغییر درجه حرارت، گازهای بیش از حد یا ناکافی محلول در آب، مواد افزودنی متابولیت، یا مواد شیمیایی، و غیره می دهند، که غیرقابل اتحاد و انطباق می باشد. این عوامل نیز حساسیت ماهی را به عوامل عفونی افزایش می دهند و سازش پاسخ ایمنی خود را خواهند داشت.

مناطق خاصی از نگرانی خطاب در این کتاب عبارتند از اصول بهداشت یا حفظ سلامت، بوم شناسی و آسیب شناسی بیماری های ماهی، شناخت بیماری، مفاهیم اساسی در تشخیص بیماری و پیشگیری و کنترل بیماریهای ماهی های عفونی می باشد. مدیریت بهداشت آبزیان شامل فرایند تولید کل، از جمله تشخیص بیماری و درمان می باشد. هدف از حفظ سلامت، کمک به کنترل نوسانات زیست محیطی از طریق شیوه های مدیریت، در نتیجه کاهش میزان تغییر و تولید یک محصول مقرون به صرفه تر، سالم، و و با کیفیت بهتر می باشد. اهداف نهایی مدیریت سلامت (1) پیشگیری از بیماری ها، (2) کاهش بروز بیماری های عفونی، و (3) کاهش شدت بیماری است. حفظ سلامت موفق و پیشگیری از بیماری و یا کنترل به روش تگ بستگی ندارد، اما اوج استفاده از مفاهیم یکپارچه و متحرک گزینه های مدیریتی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد