ترجمه مقاله شناخت خطر


Risk Perception

رشته: حسابداری، اقتصاد

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

در جوامع صنعتی، این سوال وجود دارد، چگونه می توان یک محیط امن را فراهم کرد؟ و این مورد یکی از مسائل مهم در سیاست از سال 1980 می باشد. بروز مکرر خطرات جدید و تبلیغات گسترده باعث شده است که افراد بیشتر و بیشتری به عنوان قربانی و نه به عنوان ذینفع، از فن آوری آسیب ببینند. این ترس و مخالفت با تکنولوژی باعث می شود که آنها متعجب و متحیر باشند و صنعتگران نا امید از این حوادث، ناظران متعددی را وادار به استدلال کنند که پیگیری آشکار مردم از “جامعه صفر خطر” ثبات سیاسی و اقتصادی کشور را تهدید می کند.   دانشمند علوم سیاسی آرون ویلداوسکی در این امور (Wildavsky، 1979) نظر داده است:

چگونه فوق العاده ترین، ثروتمندترین، طولانی ترین عمر و بهترین محافظت را داشته باشیم، مدبر ترین تمدن، با بالاترین درجه از بینش و تکنولوژی خاص همراه با وحشت خواهد بود.

آیا محیط زندگی و یا خودمان باید تغیر کنیم؟ آیا مردم مانند ما، از گذشته نگرانی دارند؟ امروز، خطرات از سدهای کوچک متعدد به مراتب بیش از راکتورهای هسته ای وجود دارد. چرا که یک نوع ترس وجود خواهد داشت؟ آیا این موارد قدیمی استفاده از موارد متفاوت در اصل انواع مشابه می باشد؟

در طول دهه گذشته، تعداد کمی از محققان تلاش کرده اند برای پاسخ به چنین پرسش هایی با بررسی نظرات مردم، مواردی را بیان کنند، در روش های گوناگون، به منظور بررسی فعالیت های خطرناک، مواد، و فن آوری شکل گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد