ترجمه مقاله فعال سازی سلول خون اندوتلیال و موارد جانبی آن در کودکان مبتلا به بتا -تالاسمی


Increased adhesive events between endothelium and peripheral blood cells play a central role
in the initiation of thromboembolic events that frequently complicate the outcome of β-
thalassemia

رشته: پزشکی، پرستاری

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

زمینه

تعدد انفعالات بین اندوتلیوم و سلول های خون نقش کلیدی در شروع مسائل مربوط به ترومبوآمبولیک دارد که اغلب پیچیده بوده و نتیجه آن بتا تالاسمی خواهد بود.

هدف

هدف از این مطالعه بررسی اندوتلیال فعال و اختلال عملکرد و فعال شدن سلول های خون محیطی در کودکان مبتلا به بتا تالاسمی و ارتباط نشانگر فعال سازی اندوتلیال، همراه با دیگر پارامترهای خونی در همان گروه می باشد، و برای پیدا کردن این نشانگر ها به عنوان یک پارامتر، پیش بینی های مربوط به عوارض عروقی در این بیماران انجام خواهد شد.   

شرکت کنندگان و روش های خاص آنها

چسبندگی مولکول اندوتلیال، چسبندگی بین مولکول-1 (ICAM-1)، چسبندگی سلول مولکول عروق
1- VCAM-1، چسبندگی ای – سلکتین در مولکول و اندوتلین 1 (ET-1) با استفاده از ایمونواسی مورد بررسی قرار می گیرد. آنتی ژن فعال سازی اولیه (CD69) در لکوسیت خون محیطی با استفاده از یک جریان کیتومتر در 55 واحد و بتا-تالاسمی (β-TM) به طور مشاهده شد. 15 مورد متوسط از این گونه (β-TI)، و 10 جز و 25 کودک همسان از نظر جنس و سن و سلامت مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج
سطح sICAM-1 در، sVCAM-1، و ET-1 در β-TM و β-TI به طور قابل توجهی بالاتر از مواردی می باشد که در تالاسمی مینور و گروه شاهد قرار می گیرد. سطح sVCAM-1 به طور قابل توجهی در بیماران که طحال آنها برداشته شده (P <0. 001) بیشتر می باشد. سرم ICAM-1، sVCAM-1، و سطوح دیگر با هم رابطه مثبت دارند و در گروه β-TI β-TM، اختلاف معنی دار (P <0. 05 ET-1 به sVCAM-1 (و مثبتی در ارتباط با گروه β-TM وجود دارد. فریتین ارتباط مثبت بین سرم ICAM-1، VCAM-1 می باشد، و ELAMدر β-TM و β-TI دیده می شود. در ابتدایی ترین شکل بتا- تالاسمی، فریتین تنها با سرم ICAM-1 و VCAM-1 مثبت در ارتباط می باشد. بیان CD69 در لکوسیت در β-TM به طور معنی داری خواهد بود، پس β-TI و سپس β تالاسمی از گروه شاهد بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد