ترجمه مقاله تاثیر بیماری انسدادی مزمن ریوی در پذیرش واحد مراقبت های ویژه و مرگ و میر

ترجمه مقاله تاثیر بیماری انسدادی مزمن ریوی در پذیرش واحد مراقبت های ویژه و مرگ و میر 30 روزه در بیماران تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ: یک مطالعه همگروهی مبتنی بر جمعیت در دانمارک

The impact of chronic obstructive pulmonary disease on intensive care unit admission and 30-day mortality in patients undergoing colorectal cancer surgery: a Danish population-based cohort study

رشته: پزشکی

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده
سابقه و هدف: بیماری انسدادی مزمن ریه (COPO) ممکن است خطر عوارض بعد از عمل و در نتیجه مرگ و میر پس از سرطان کولورکتال (CRC) عمل جراحی را افزایش دهد، اما شواهد نادری در این زمینه وجود دارد.
مواد و روش ها: ما این را بر اساس مطالعه همگروهی جمعیت در سراسر کشور در دانمارک داشته ایم، از جمله تمام بیماران که تحت عمل جراحی CRC در دوره 2005-2011 قرار گرفتند و این شناسایی از طریق پایگاه داده های پزشکی ما بوده و بیماران بر اساس تاریخ COPO طبقه بندی شده اند.
ما بروز عوارض را در ارزیابی 30 روزه داشته ایم. محاسبه مرگ و میر 30 روزه در میان بیماران مبتلا به COPO با استفاده از روش Kaplan-Meier بوده است ما با استفاده رگرسیون کاکس برای محاسبه ساعت مرگ، کنترل، سن، جنس، نوع مراجعه، مرحله سرطان، حجم بیمارستان، بیماری های مربوط به مصرف الکل، چاقی و نمره همبودی اقدام کرده ایم.   
یافته ها: 18302 بیماران جراحی CRC شناخته شده اند. از این تعداد، 7٫9٪ تشخیص قبل از COPO داشته اند. در میان بیماران مبتلا به COPO، 16٫1٪ بعد از عمل در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بودند، 1٫9٪ با تنفس مصنوعی تحت درمان قرار گرفته، و 3٫6٪ با تهویه غیر تهاجمی تحت درمان قرار گرفتند. در بیماران بدون COPO، این میزان 9٫7٪، 1٫1٪ و 1٫1٪ بود. نرخ عمل مجدد 10٫6٪ در بیماران با COPO و 8٪ در بیماران مبتلا به سرطان بدون COPO بود. مرگ و میر 30 روزه 13٪ (95٪ کلر 11٫4٪ به 14٫9٪) در میان بیماران مبتلا به COPO و 5٫3٪ (95٪ کلر 5٫0٪ به 5٫7٪) در میان بیماران بدون COPO، مربوط به HR تنظیم 1٫7 (95٪ کلر 1٫5-2٫0) بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد