ترجمه مقاله پدیده تخریب (فرسایش) در سلول (پیل) سوختی PEM با DEA


Degradation phenomena in PEM fuel cell withdead-ended anode

رشته: برق

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده

به منظور بهبود عملکرد و دوام سلول سوختی (DEA)، درک و بررسی تخریب در ارتباط با عملیات DEA مهم است.

برای این منظور، پدیده تخریب های متعدد در عملDEA از طریق آزمایش های سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفت.

سه آزمون تخریب طول عمر با درجه حرارت های مختلف سلولی و رطوبت نسبی کاتد، که در طی آن تحولات زمانی از ولتاژ و مقاومت سلول در فرکانس بالا (HFR) ثبت شده بودند انجام شد

هنگامی که منبع کاتد به طور کامل مرطوب بود و دمای سلول معتدل بود، از اسکننمونه های مرده توسط میکروسکوپ الکترونیکی (SEM) مشاهده شد که دلیل غالب تخریب، خوردگی کربن کاتد می باشد.
لایه کاتالیزور و ضخامت غشاء در مکان های مختلف در سراسر مناطق فعال سلول به منظور نگاشت الگوهای تخریب اندازه گیری شد. این مشاهدات یک ارتباط قوی بین خوردگی کربن کاتد و گرسنگی سوخت آند که در نزدیکی خروجی سلول اتفاق می افتد تایید می کند. هنگامی که منبع کاتد RH به 50 ٪کاهشمییابد، شکست غشاء پین-سوراخ آزمون تخریب را خاتمه می دهد. تجزیه و تحلیل پس از مرگ، ترک های غشاء و لایه لایه شدگی در منطقه ورودی که در آن مقدار آب غشاء پایین ترین بود نشان داد.   

  • معرفی

برای دیدار با وزارت انرژی (DOE) هدف از 30 دلار / کیلو وات برای استفاده خودرو در سال 2015، کاهش هزینه ها در هر دو اجزای پیل سوختی و تعادل گیاه (BOP) لوازم جانبی ضروری است. نوآوریهایی در اجزای سلول سوختی مانند بارگذاری با pt (پلاتین) کم و یا کاتالیستهای فلزی غیر قیمتی و غشاء الکترولیت هیدروکربن وجود دارد که با حفظ عملکرد هزینه ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، کاهش هزینه ها در اجزای BOP، که در حسابهای حاضر حدود 50٪ از هزینه سیستم سلول سوختی است، نیز ضروری است. سیستم سلول سوختی متعارف برای کاربردهای خودرو یک حالت جریان آند (FTA) کهبه یک زیر سیستم گردش سوخت اضافی برای افزایش بهره وری در استفاده ازهیدروژن نیاز دارد به کار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد