تجربیات مدون معاون مدرسه ابتدایی جهت ارتقا شغلی


تاملی بر تجربه های تربیتی و آموزشی در مدرسه

همراه با 3 فرم خلاصه اطلاعات مربوط به کارمندان ومستندسازی «ویژه ارتقاء رتبه شغلی عالی»

مقدمه:

معاون یک آموزشگاه اگر چه در سلسله مراتب شغلی هماره در رتبه و جایگاه بعدی ازمدیر مدرسه تعریف می شود اما شکی نیست که می تواند تاثیر گذارترین فرد در محیط مدرسه باشد چرا که رابطه ای بسیار نزدیک با معلمین و دانش آموزان داشته و عملا در فرایند ارتباط و شناخت فراگیران نقش مهمی ایفا می کند. در این گزارش نگارنده بر آنست ضمن ارائه تعریفی ازپست معاونت به ارائه تعدادی از تجربه های خویش درطول …….. سال سابقه خدمتی در منطقه جغرافیایی شهرستان …….. پرداخته، ضمن آنکه به صورت اجمالی نگاهی نیز به موانع و مشکلات موجود در این قسمت خواهد شد و در نهایت نیز پیشنهاداتی با توجه به تجارب فعالیت آموزشی و تربیتی ارائه خواهد گردیدباشد که مقبول افتد.   

انتخاب معاون حق مدیر مدرسه؟!

واقعیت اینست که شرط اول موفقیت در هر سیستم مدیریتی هماهنگی اندیشه و کار بین اعضای مجموعه است. این امر به خصوص در آموزش مصداق بیشتری پیدا می کند. به عنوان مثال به نظر نگارنده تا وقتی که حق انتخاب معاون

با مدیر مدرسه باشد می توان امیدوار بود که شاهد تعالی اندیشه آموزشی و تربیتی مقرر در سیستم خواهیم بود چرا که لازمه بهبودکاری، هماهنگی فکری و بیکاری

محاسن:

– بالا رفتن بازده کاری به دلیل هماهنگ و همسو بودن کادر اداری مدرسه

– کاهش اصطکاک رفتاری بین مدیر و معاونین به دلیل شناخت اخلاقی و رفتاری از هم

موانع::

– امکان سو استفاده مدیر از امکان انتخاب معاون ناتوان،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد