ترجمه مقاله طراحی آموزشی در آموزش و پرورش: مدل جدید

عنوان انگلیسی مقاله: INSTRUCTIONAL DESIGN IN EDUCATION: NEW MODEL

عنوان فارسی مقاله: طراحی آموزشی در آموزش و پرورش: مدل جدید

رشته: علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، تکنولوژی آموزشی

تعداد صفحات: 13

دریافت رایگان فایل زبان اصلی مقاله

————————————————————

قسمتی از مقدمه:

آموزش، طرحی از فعالیت‌های آموزش و یادگیری است که در آن یادگیری سازماندهی شده است. این طرح آموزشی دانش‌آموزان را برای یادگیری تشویق می‌کند. هدف دستورالعمل اجرا کردن فرآیند آموزش است.

با توجه به مقاله‌ی گوستافسون (1996)، طراحی آموزشی:

  • تجزیه و تحلیلآن‌چه که تدریس/آموخته شود؛
  • تعیین چگونگیآن‌چه که تدریس/آموخته شود؛
  • انجام آزمایشوتجدید نظر؛ و
  • ارزیابی این که آیایادگیرندگان، یاد گرفته‌اند؟

آموزش یک فرایند سیستماتیک است که در آن هر جزء (یعنی معلمان، دانش‌آموزان، مواد، و یادگیری محیط اطراف)، برای موفقیت در یادگیری بسیار مهم است(دیک و کری، 1996). آموزش با فعالیت‌های تدریس و یادگیری سروکار دارد. این فعالیت‌ها باید دانش‌آموزان را به یادگیری دانش کمک کنند و این دانش را از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلندمدت انتقال دهند. برای انجام این کار، دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که چگونه به تمرین کردن، به رمز درآوردن، پردازش و بازخورد دانش جدید بپردازند که در زمان نیاز بتوانند آن‌ها را به یاد آورند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد