ترجمه مقاله درمان با رژیم گیاهی



رشته: گیاه پزشکی / پزشکی

Article: Treatment

Vegetarian diet improves insulin resistance and oxidative stress markers more than conventional diet in subjects with Type 2 diabetes

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

رژیم غذایی گیاهی مقاومت به انسولین و گرهای استرس اکسیداتیو را بیشتر از رژیم غذایی معمولی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.

چکیده:

هدف: هدف از این مطالعه مقایسه اثرات رژیم های غذایی دیابتی گیاهی و معمولی کالری محدود به تنهایی و در ترکیب با ورزش بر مقاومت به انسولین، چربی احشایی وشاخصهای استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می باشد. مواد و روش ها: 24 هفته به طور تصادفی و باز در طراحی موازی مورد استفاده قرار گرفت. هفتاد و چهار بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 به طور تصادفی، در دو گروه تجربی (N = 37) قراغر گرفتند، که رژیم گیاهخواری دریافت کرده و گروه شاهد (n = 37) مربوط به رژیم غذایی دیابتی معمول خواهد بود. هر دو رژیم غذایی، کالری محدود (-500 کیلو کالری / روز) isocaloric بوده اند. همه وعده های غذایی در طول مطالعه ارائه شد. دوم 12 هفته از رژیم غذایی با ورزش آئروبیک ترکیب شدند. شرکت کنندگان در ابتدا 12 هفته و 24 هفته مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج اولیه عبارت بودند از: حساسیت به انسولین اندازه گیری شده توسط گیره isoglycemic hyperinsulinemic می باشد.  



ادامه دارد (Full-text)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد