ترجمه مقاله بررسی ذخیره شناختی مغز برای روش های درمانی ذهن و بدن در اسکلروز متعدد


رشته: روانشناسی -روانپزشکی – پزشکی

Restorative Neurology and Neuroscience 32 (2014) 575–595 DOI 10. 3233/RNN-130364

IOS Press 575 Cognitive and brain reserve for mind-body therapeutic approaches in multiple sclerosis: A review

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده.

هدف: اختلال شناختی یک وسیله شناسایی علائم ناتوانی از مولتیپل اسکلروزیس (MS) بوده و بر تعداد زیادی از بیماران موثر می باشد و تاثیر شدیدی بر روی کیفیت زندگی دارد. با این وجود، تنوع زیادی وجود دارد و در پروفایل بیماران مبتلا به MS به آنها اشاره شده است و به نظر می رسد،، که برخی از آنان مقاومت بهتر از آسیب شناسی دیگران برای مغز و مربوط به MS قبل از نشان دادن زوال شناختی دارند. در سال های اخیر، بسیاری از مطالعات، شامل استفاده از مفاهیمی مانند ذخیره شناختی و ذخیره مغز به حساب اختلاف بین افراد بین اختلال شناختی و آسیب شناسی MS بوده است. موضوع انتقادی اساسی این مطالعات از پیامدهای بالینی این تحقیق و پژوهش برای درمان اختلال شناختی در MS می باشد.

مواد و روش ها و یافته ها: یک مرور کلی به روز رسانی شده و گسترده از مطالعات که ذخیره شناختی مغز را در MS بررسی کرده است ارائه و بحث در مورد پیامدهای آن برای استراتژی های درمانی غیر دارویی با هدف مهار ذخیره بیماران است. به طور خاص، ابزار ممکن است، از روش یکپارچه بر اساس تکنیک های ذهن و بدن مانند تمرکز حواس، و مراقبه در نظر گرفته شده باشد.

نتیجه گیری: نتیجه می گیریم که این تکنیک همراه با نشان چالش کشیدن فعالیت های غنی سازی ذهنی است که ممکن است کشت ذخیره شناختی و پژوهش سیستماتیک تر را در مورد اثر بخشی آنها برای محافظت در برابر تخریب شناختی در MS تشویق وکمک کند.


کلمات کلیدی: مولتیپل اسکلروزیس, ذخیره شناختی, ذخیره مغز, اختلال شناختی, پزشکی ذهن و بدن, یوگا,مرکز حواس, مراقبه  

  1. 1. مقدمه

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک التهاب، دمیلینه کننده مزمن و بیماری های دژنراتیو سیستم عصبی مرکزی (CNS) است (Noseworthy و همکاران، 2000). این رایج ترین بیماری های عصبی غیر ترومایی در میان بزرگسالان جوان است. مدت زمانی نادیده گرفته شده، ولی اینک به رسمیت شناخته شده است، اثرات MS در شناخت همراه با افزایش اعتبار علمی در دهه های اخیر بوده است. امروزه، اختلالات شناختی در MS به عنوان یکی از مهمترین علائم غیر فعال کردن این بیماری در نظر گرفته شده و در درجات مختلف رخ می دهد، در 40-65٪ از افراد مبتلا به MS این موارد را مشاهده می کنیم (رائو، 1991؛ Chiaravalloti و در DeLuca، 2008؛ Jongen و همکاران، 2012؛ به Guimaraes و سعید، 2012). حوزه عصبی اغلب تحت تاثیر MS باسرعت پردازش اطلاعات، پیچیده، محافظه کاری، عملکرد اجرایی، و یادگیری و حافظه قرار دارند. تغییرات شناختی، به ویژه هنگامی که با سایر علائم غیر فعال کردن مانند افسردگی، خستگی، یا اضطراب همراه است، عمیقا می تواند زندگی خانواده بیماران و روابط اجتماعی را مختل کند و از این رو، در سطح جهانی بیشتر از جنبه های کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در ارتباط است (HRQOL) (Chiaravalloti و در DeLuca، 2008).



Abstract

Purpose: Cognitive impairment is one of the most disabling symptoms of multiple sclerosis (MS) , affecting a large proportion of patients and having a severe impact on their quality of life. Nevertheless, there exists a large variability in the neuropsychological profiles of MS patients and some of them appear to withstand better than others the MS-related brain pathology before showing cognitive decline. In recent years, many studies have made use of concepts such as cognitive reserve and brain reserve to take account of the inter-individual discrepancy between cognitive impairment and MS pathology. Critically, these studies have left open the fundamental issue of the clinical implications of this research for the treatment of cognitive dysfunction in MS. Methods and Results: We provide an updated and extensive overview of the studies that have explored cognitive and brain reserve in MS and discuss their implications for non-pharmacological therapeutic strategies aimed at potentiating patients’ reserve. In particular, the possible utility of integrated approaches based on mind-body techniques such as mindfulness-meditation is considered. Conclusions: We conclude that these techniques represent challenging mental enriching activities that may help cultivating cognitive reserve and more systematic research on their efficacy to protect against cognitive degradation in MS is encouraged.

Keywords: Multiple sclerosis, cognitive reserve, brain reserve, cognitive impairment, mind-body medicine, yoga, mindfulness-meditation

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد